Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan oppbevare skjørt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 22:19   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan oppbevare skjørt?

Dere andre skjørtedamer: Hvordan oppbevarer dere skjørtene deres? Jeg har til nå hatt dem brettet sammen i skuffer, men de blir jo voldsomt krøllete av det (og dessuten renner skuffene over). Videre oppbevares en ikke ubetydelig andel av den noe overdimensjonerte skjørteparken i høye hauger på to stoler på soverommet. Dette kan ikke fortsette! Gubben blir sprø, og det gjør jeg også.

Hvordan gjør dere det? Hva slags hengere er det mest praktisk å bruke - og hvor får man tak i den slags?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:20   #2
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Jeg henger så mye som mulig av klærne mine. Til skjørt har jeg hengere med "klips" fra Ikea.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:21   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Jeg har få skjørt, men til de få jeg har bruker jeg kleshenger hvor jeg klemmer skjørtet fast før jeg henger opp. Hva heter sånne kleshengere tro?

Jeg aner ikke hvor slike hengere selges. Jeg tror jeg har fått mine av mamma.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:22   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg henger så mye som mulig av klærne mine. Til skjørt har jeg hengere med "klips" fra Ikea.

Sånne klyper, altså? Da går det bare ett skjørt per henger? Jeg ser egentlig for meg en sak med hempeholdere i siden, i flere etasjer nedover, liksom. Finnes det? (Og er det mulig å tolke dette forsøket på beskrivelse? ) "Hengedelen" i klesskapet er nemlig ualminnelig full som den er, så jeg drømmer om å kunne bygge i høyden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:23   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Bretter de som er i jeans ol. Henger opp resten.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:26   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har få skjørt, men til de få jeg har bruker jeg kleshenger hvor jeg klemmer skjørtet fast før jeg henger opp. Hva heter sånne kleshengere tro?

Det er vel buksehengere du mener, de får man også på Ikea.


Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sånne klyper, altså? Da går det bare ett skjørt per henger? Jeg ser egentlig for meg en sak med hempeholdere i siden, i flere etasjer nedover, liksom. Finnes det? (Og er det mulig å tolke dette forsøket på beskrivelse? ) "Hengedelen" i klesskapet er nemlig ualminnelig full som den er, så jeg drømmer om å kunne bygge i høyden.

(La inn bilde i første innlegg.)
Jeg henger både to og tre per henger, ellers får jeg ikke plass der vi bor nå. Før hadde jeg stor skyvedørsgarderobe med masse hengeplass og bare en rekke hyller. *Drømmer om walk-in closet*

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:38   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Jeg har de som blir krøllete på skjørtehengere. Jerseyskjørt og sånt hverdagsgreier får ligge i en skuff, for det er ikke ubegrenset med hengeplass, men tilnærmet ubegrenset mengde skjørt.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:38   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Jeg bruker din metode, 2 stoler på soverommet eller sengen på gjesterommet

De minst brukte skjørtene henger i skapet, på hengere med slike "hemper" for å henge båndene inne skjørtet på (elendig forklaring) eller brettet over som bukser. De skjørtene jeg bruker litt mer, er brettet inn i skapet, ellers er det som over.

*drømmer også om walk-in-closet*

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:40   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Bruker ikke hempene. Bretter dobbelt (på langs) og henger oppå hverandre ved plassproblemer (ikke nå lenger ).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:05   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Sammenbrettet i klesskapet, eventuelt i en krøll på gulvet.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:15   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sånne klyper, altså? Da går det bare ett skjørt per henger? Jeg ser egentlig for meg en sak med hempeholdere i siden, i flere etasjer nedover, liksom. Finnes det? (Og er det mulig å tolke dette forsøket på beskrivelse? ) "Hengedelen" i klesskapet er nemlig ualminnelig full som den er, så jeg drømmer om å kunne bygge i høyden.


Noe sånt?


Denne er fra Sparkjøp (utsolgt nå da...).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:32   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

De skjørtene du ikke har brukt det siste året, kan du oppbevare hos Fretex. Det burde løse noe av problemet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:37   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Noe sånt?


Denne er fra Sparkjøp (utsolgt nå da...).

Ja, den så smart ut! Multihenger, altså.

Dragen: Jeg sender stadig ting til Fretex, men det monner ikke... Og jeg bruker faktisk det meste jevnlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:43   #14
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Noe sånt?


Denne er fra Sparkjøp (utsolgt nå da...).

Smart!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:54   #15
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?


Denne kjøpte jeg på IKEA, den heter Brallis. Jeg syntes det virka så innmari lurt, men be warned, den er alt for glatt, og halvparten av skjørtene falt av før den var kommet inn i skapet.

(Den funker derimot kjempefint til å tørke barnets ullundertøy på. )

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:55   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Får håpe Sparkjøp får den inn igjen, nå ble jeg inspirert her!

Etter litt googling har jeg funnet ut at man trolig får kjøpt kleshengere på jernvareforretninger, bl.a. en nær jobben min. Disse så greie ut (og billige og plassbesparende).

Takk for advarsel, Søster!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:32   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Jeg kan stikke innom Spar Kjøp og se om de har neste gang jeg er i nærheten Elinblu. (I neste uke.)

:har nesten ikke skjørt, men mange tiaraer:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:19   #18
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.


Denne kjøpte jeg på IKEA, den heter Brallis. Jeg syntes det virka så innmari lurt, men be warned, den er alt for glatt, og halvparten av skjørtene falt av før den var kommet inn i skapet.

(Den funker derimot kjempefint til å tørke barnets ullundertøy på. )

Man kan snurre et par gummistrikk på hver "etasje", så blir det ikke så glatt Eller noe annet som skaper friksjon. Ellers funker den iallefall godt på bukser.

__________________
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004
Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:27   #19
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

Mitt ene skjørt henger trygt og godt på en henger med klips, og jeg regner ikke med at det får se dagslys på leeenge.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:32   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare skjørt?

De fineste skjørtene mine henger i skapet på sånne hengere som er vist over her. De hverdagslige skjørtene ligger i skapet sammen med buksene. Jeg har ikke SÅ mye hengeplass. Jeg trodde ikke jeg hadde så mange skjørt heller, men jeg har vel rundt 15-20 stk når jeg tenker meg om.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no