Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-22, 12:21   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Jeg har ikke iPhone. :nope:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 12:26   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hæ, nei tror ikke iPhone har dette? Jeg tenkte, da jeg leste det, at det må være en androidting for det har ikke min fon. (Men min begynner jo å bli to år gammel da, så Ting kan ha skjedd).

Nå er det kanskje bare meg som lurer på hvordan jeg ser ut ... Om jeg også har hatt filter på? Hmmm ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det har særdeles liten innvirkning på min hverdag, og det er neppe disse med de svært opplagte og lite raffinerte skjønnhetsfiltrene som gjør at ungdommen ønsker seg plastisk operasjon til konf, så det tenker jeg lite annet enn «live and let live» om.

Det har jo ikke innvirkning på hverdagen min - og dette er faktisk første gangen jeg har sett det (men etter å lest i tråden tenker jeg det var noe automatikk - en ting er jo å sette på filter på seg selv, men å sette det på venninnen var vel enda mer overraskende)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 28-07-22 kl 12:45.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 12:42   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Min iPhone insisterer på å vise meg hver eneste rynke og røde flekk i overveldende detalj.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 12:47   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Min iPhone insisterer på å vise meg hver eneste rynke og røde flekk i overveldende detalj.

Jeg varierer veldig i utseende fra selfie til selfie. Har en ganske gammel telefon, og den er rimelig lyssensitiv. Men jeg eeeeelsker å ta bilder med den. Har alt for mange bilder på instagram fårråsidetsånn

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 13:00   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Hvis man har frontkamera på iPhone i portrettmodus blir det fort ganske glætt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 13:11   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvis man har frontkamera på iPhone i portrettmodus blir det fort ganske glætt.

Måtte prøve og jeg ble faktisk glættere uten portrettmodus

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 13:23   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Måtte prøve og jeg ble faktisk glættere uten portrettmodus

Glemte: det er med «spisslys»- og «studiolys»-innstillingene, ikke «naturlig lys».

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 13:40   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Glemte: det er med «spisslys»- og «studiolys»-innstillingene, ikke «naturlig lys».

Det var noe annet ja. Teller det som filter?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 15:58   #29
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Her har jeg ett par venner rundt 30 på snap som bruker filter på 90% av det de sender, og egentlig gjør det meg mest trist.
Har selvsagt testet ut filtrene på snap og tenkt «oj, kan jeg se sånn ut altså» men det fikk meg faktisk til å ta mer selfies uten filter for å venne meg til hvordan jeg ser ut. Oh jeg er alt for lat til å gidde å sminke meg så da er det bare å jobbe med å være fornøyd med at man lever. Eller noe sånt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 16:17   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Glemte: det er med «spisslys»- og «studiolys»-innstillingene, ikke «naturlig lys».

Oioioi! Jeg visste ikke at det fantes. Dæven, det gjorde jo underverker på selfien!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 16:23   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Glemte: det er med «spisslys»- og «studiolys»-innstillingene, ikke «naturlig lys».

Se her ja. Lærte noe nytt i dag også.

Ellers; kan ikke si at jeg har lagt merke til at venner/bekjente legger ut selfier på some annet enn i Snapchat kanskje. Men her er det like mye tullefilter som blir brukt.

Jeg irriterer meg kanskje mer over enkeltes enorme eksponeringsbehov og legger ut selfier av seg selv hele tiden.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 17:01   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Jeg tror ærlig talt jeg ikke har lagt merke til om folk bruker slike filter eller ikke jeg, men nå har jeg funnet ut at telefonen min både gjør meg smalere og fjerner rynker om jeg vil.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 28-07-22 kl 17:07.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 17:47   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor er filter harry mens sminke er mer eller mindre selvsagt? Sminke er da bare et fysisk filter.

Jeg er enig i at sminke er filter det også. Bortsett fra det så bruker jeg uhyre sjeldent filter om jeg tar bilder selv. Og jeg bruker sminke sjeldnere enn det er flom på Grønland. Hva andre gjør tenker jeg ikke noe om sånn til vanlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 18:02   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Det jeg synes er trist er de som bruker filter når de legger ut bilder av små barn. Ser det overraskende mye i termingruppa på snap. De ungene er to år gamle.

Jeg bruker null sminke i det daglige, men av og til filter på selfies akkurat nå. For jeg har sånn kreftgrå ansiktsfarge og det er kjipt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 20:03   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Glemte: det er med «spisslys»- og «studiolys»-innstillingene, ikke «naturlig lys».

Ops. Der lærte jeg noe nytt i dag. Det gjorde overraskende stor forskjell. Jeg hadde ikke lagt merke til portrettmodus en gang.

Jeg kjenner at dette frister neste gang jeg skal ta bilde av noe jeg har strikket eller sydd. Det ser jo nesten helt ekte ut også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 28-07-22 kl 20:55.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 20:26   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Jeg har prøvd portrettmodus noen ganger og jeg liker virkelig ikke det jeg ser. Generelt liker jeg ikke frontkamera i det hele tatt. Jeg derimot liker godt Snap sitt frontkamera. Ja, kvaliteten er dårligere, men jeg ser ut slik som jeg ser ut i speilet! Speilvendt altså! Alle dere andre stakkarer må leve med meg IRL slik jeg ser ut i frontkamera. Helt skjev, jo! :runforthehills:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 28-07-22 kl 20:45.
Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 20:41   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Ja, det er virkelig beroligende å se seg selv speilvendt. Oppdaget det da jeg hadde foto på skolen og vi fremkalte bildene "feil" (med fotopapir, væsker og rødt lys. Nesten så jeg ikke tror det selv når jeg tenker tilbake, denne måten å fremkalle bilder på virker helt ... absurd nå )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 29-07-22 kl 08:09. Årsak: der -> det
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 22:53   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Jeg håper virkelig ikke mine selfier er med portrettfilter!

#momselfie #bypåsegselv

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 23:25   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

De innstillingene på portrettmodus har bare med lyssetting å gjøre har jeg lest meg til. Det er ikke et glam filter som andre. Det forandrer ikke mer enn riktig naturlig lys hadde gjort, ref folk som tar bilder ved vinduet og folk som sørger for god lyssetting for teamssamtsler etc. (for Ikke å glemme vposeringer og kameravinkel og sånt - mange holder tlf høyt for å ta mer flatterende selfier)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 23:26   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?

Stemmer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no