Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva med 17. mai da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-20, 22:49   #121
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Min søster og bror med familie kommer på sodd og kake. Det blir her og vi har forholdsvis god plass. Her er det sno og kaldt så kaffe på terrassen utgår!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 22:57   #122
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Vi er invitert på lunsj hos svigermor, men bortsett frå det har vi ingen planar. Eigentleg kunne eg mest tenkt meg å sitte heime i sofaen i joggebukse... Lurar på kva dresskoden er hos svigermor. Eg gidd i allefall ikkje bunad i år!

Ikke bunad her heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 22:59   #123
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg hadde håpet vi kunne være her alene på terrassen, men nå er vi blitt invitert ut på restaurant av en av brødrene til mannen. Så da blir det vel det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 23:18   #124
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi skal ha utefrokost på verandaen hos venner og på ettermiddagen skal vi spise middag her i hagen vår med besteforeldre og en vennefamilie. Vi dekker tre bord og hvert bord skal ha eget serveringsbestikk, det bør funke greit. Får krysse fingre for sol og ta frem pledd. Gleder meg!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 01:18   #125
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her er det foreløpig meldt 3-6 grader og regn på 17.mai, så vi kommer neppe til å bevege oss veldig mye utendørs. Det er i det minste en fordel i år. Vi trenger ikke gå ut hvis vi ikke vil. Men vi kommer nok uansett til å stase oss opp i bunader, i alle fall en stund, og feiring blir det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 07:55   #126
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her er det iskaldt, så kan dessverre ikke se for meg at det blir brunch på terrassen. Grille gjør vi nok uansett og tar på oss noe annet enn de joggeklærne vi subber rundt i til vanlig. Bunad gidder vi ikke.
Vi blir ikke så mange og sannsynlivis bare folk vi har omgått hele corona-perioden.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 08:16   #127
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Ser ut, og lurer på om vi skal bygge snømann, som kan få stå med flagg i hånda på 17.mai.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 08:59   #128
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

17. mai blir, heldigvis, en korpsdag for oss i år også! Eldstepalmebarnet skal spille, både ved flaggheising og to runder i nabolaget, og jeg er korpsleder og skal være med på runden. Vi har annonsert ruta, men anmodet om at folk ikke blir med og marsjerer.

Deretter skal vi ha selskap sammen med de to familiene vi alltid har selskap med på 17. mai, da blir vi 13 personer til sammen. Spising skal visst skje i familiekohorten, og så sitter vel vi voksne sammen som vi pleier og barna leker som de pleier. Det blir hyggelig!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 09:08   #129
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi dekker langbordet for 10 stykker med god avstand, jeg er godt i gang med å planlegge både mat (sen lunsj/tidlig middag) og pynt. Dette blir det første "store" selskapet vi har siden koronautbruddet - jeg gleder meg!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 09:17   #130
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi lager 17.mai med leker og enkelt tog for barna i sameiet. Dersom været tillater det blir det frokost på tunet med de nærmeste naboene. Det blir ikke 17. mai uten bunad for min del. Så det må nok strykes noen skjorter i løpet av uka...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 09:42   #131
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Hm. Kanskje det blir skitur på 17.mai i år? Som i Bymarka, ikke på Valdresflya liksom ... Snøballkrig i hagen i stedet for sekkeløp ... Dette er jo interessant, jeg ser mange muligheter her nå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 12:11   #132
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Ungene er hos faren da, så jeg har ingen planer. Sove, spise, gå tur og se film. Som alle andre helgedager.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 12:12   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Snakket med en nabo i går med skole-og barnehagebarn. Det vurderes å lage 17.mai tog i gaten vår, hyggelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 17:14   #134
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Inspirert av denne tråden har jeg invitert foreldrene mine og søster med familie på 17. mai-lunsj/middag på plattingen. Begge mine spiller i korps, og jeg er leder i korpset, så vi skal spille to steder på morgenen og formiddagen. Men det er ferdig innen kl 12, så det blir en annerledes 17. mai i år.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 19:10   #135
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har ingen avtaler foreløpig. Men dersom det skal bli noe familiesamling så er det vi som må holde det her. Får se hva det blir til.
Min mor orker ikke å komme og svigers stiller sikkert heller ikke når dagen kommer og da blir det kun med mannens søsken og familien og det vet jeg ikke om jeg gidder..

Synes det er vanskelig og angrer jo som vanlig.
Stedatter og familien lurte på å komme hit så da blir det hele hurven hit med smått og stort. Blir et sted mellom 11 og 16 stykker så vi er innafor de 20p.

Vi griller burgere og pølser, så blir det sjokoladekake og is. Vi har hage og trampo så de minste har litt plass og det blir litt rolig inne.

Tipper at korpset ganske sikkert kommer til å gå forbi i gata her, drillen skal også gå og at veteranbilene også kommer til å kjøre som vanlig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 11-05-20 kl 19:20.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 15:57   #136
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg er vant til å være ute hele dagen med korpset og vært slakt etterpå, så jeg aner egentlig ikke hva som er vanlig eller forventet på 17. mai. Har et hat/elsk forhold til dagen, så har egentlig ikke lyst å markere den i det hele tatt.

Ungene kommer nok til å få frislipp på is (Rema1000 har tilbud så jeg) og noe pølse/kotelettmiddag blir det nok.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 20:02   #137
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her er det meldt kaldt drittvær. Det er godt mulig jeg blir hjemme hele dagen. Spise is og rømmegrøt og se på TV.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 20:14   #138
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Da er det bestemt. Jeg blir på dps. Uten Særlig endringer, verken utflukter eller mat messig. Vanligvis er det grilling/koldtbord men nå bli det standard ferdig pakket pålegg.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 22:29   #139
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her blir det feiring hos x, med mine foreldre, guttas bestemor og muligens et par til.
Har ingen planer om bunad.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 22:41   #140
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Her har det vært en viss utvikling. Etter at familien fikk vite at vi hadde bestilt to matkasser fra en lokal restaurant har det endt opp med at det blir hentet åtte matkasser på lørdag og vi blir 10 eller 11 til bords. Heldigvis har jeg nylig bestilt nye møbler til terrassen, så jeg monterer opp bord og stoler slik at vi kan sitte på ekstra langt bord inne. (For å sitte ute i snøkava, det utgår!)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no