Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-16, 14:44   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har mest sannsynlig en konfirmant og en russ i 2021. Noen som har gode råd for den tiden?

Mener du at du ikke er ferdig med å planlegge russetiden for 02-ern din engang? Jeg har selvsagt kjøpt inn både russebukser og kort til mine, og driver i denne stund og planlegger dekknavn til russebussene deres.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:00   #22
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg synes generelt at folk overlater for mye til tilfeldighetene når slike store ting skal planlegges. Husk på at dette er ting som folk skal huske for resten av livet! Jeg har bloggeren Pilotfrue som min ledestjerne på dette området.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:09   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.838
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes generelt at folk overlater for mye til tilfeldighetene når slike store ting skal planlegges. Husk på at dette er ting som folk skal huske for resten av livet! Jeg har bloggeren Pilotfrue som min ledestjerne på dette området.

Bloggerne er grovt undervurdert som veiledere for de viktige tingene i livet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:11   #24
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg har begynt å planlegge eventuelle barnebarns konfirmasjon i 2035. Bedre å være tidlig ute enn etter snar, for ikke å si forut for sin tid.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:13   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:14   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg er usikker på om min kommer å konfirmere seg og jeg tror at det ikke kommer å planlegges så langt i forvei i tilfelle. For meg kan han gjerne la være og jeg har sagt til ham at jeg syns det er feil å konfirmere seg bare for pengene. Vi har det hjemme, tenker jeg og jeg kommer vel begynne å planlegge for selve festen to uker i forvei eller noe slikt. Det er godt nok med tid for meg.

Invitasjon har jeg forhåpentlig sendt ut før det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:15   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:25   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Har dere ikke bestilt lokale?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:26   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Skitt, jeg er seint ute. Min konfirmeres allerede i 2019 (tror jeg?). Alle lokaler er sikkert booket.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes generelt at folk overlater for mye til tilfeldighetene når slike store ting skal planlegges. Husk på at dette er ting som folk skal huske for resten av livet! Jeg har bloggeren Pilotfrue som min ledestjerne på dette området.

Du skal ha Fire nøtter til Askepott-konf?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:27   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har dere ikke bestilt lokale?

Jeg har bestilt tre ulike lokaler, men alternativet "tilfluktsrom" tenkte jeg ikke på, og nå er alt fullbooket.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:31   #31
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Barnebarnet mitt er 4 år idag. Bør jeg pushe på min datter for å få bestilt lokale til konfirmasjonen hans snart, tro..? Det er jo strengt tatt ikke mer enn 11 år igjen, og lokaler kommer vel ikke av seg selv i 2027 heller, antagelig? Jeg har lært her inne at prokrastinering er Fandens Verk, så jo før, jo bedre.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:33   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.838
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Barnebarnet mitt er 4 år idag. Bør jeg pushe på min datter for å få bestilt lokale til konfirmasjonen hans snart, tro..? Det er jo strengt tatt ikke mer enn 11 år igjen, og lokaler kommer vel ikke av seg selv i 2027 heller, antagelig? Jeg har lært her inne at prokrastinering er Fandens Verk, så jo før, jo bedre.

Kjør på! Jeg lurer på om jeg skal bestille et lokale til 2032 og -33 og -34. Sånn i tilfelle jeg får et barnebarn eller to de nærmeste årene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:36   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Kjør på! Jeg lurer på om jeg skal bestille et lokale til 2032 og -33 og -34. Sånn i tilfelle jeg får et barnebarn eller to de nærmeste årene.

Ja, det ville jeg nå absolutt gjort. Bestill dåpslokaler først, kanskje da?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:50   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Skal dere bestille graverte glass med gjestenes navn? Da får de så dårlig samvittighet når de har det glasset i skapet i all fremtid, for det kommer jo aldri mer å brukes.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:55   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.838
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Skal dere bestille graverte glass med gjestenes navn? Da får de så dårlig samvittighet når de har det glasset i skapet i all fremtid, for det kommer jo aldri mer å brukes.

Og så blir de baktalt når de donerer dem til loppis - "se her! sier vi - "noen har gitt bort et gravert glass"

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 16:02   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Skal dere bestille graverte glass med gjestenes navn? Da får de så dårlig samvittighet når de har det glasset i skapet i all fremtid, for det kommer jo aldri mer å brukes.

Jeg har meldt meg på glassblåserkurs for å lage de selv fra bunnen av. Kjøpte glass blir litt simpelt. Mannen har startet på et toårig løp der han skal lære gravering. Lin til lindukene skal vi så og høste i år, så blir det videreforedling og veving de neste par årene. Vet dere om lett tilgjengelige sølvminer slik at vi kommer igang med bestikket? Der er jeg skikkelig på hæla altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 16:08   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Det kan hende det er litt sølv igjen under gamle Aker kirke, noen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 16:11   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan hende det er litt sølv igjen under gamle Aker kirke, noen.

Takk for tipset, men jeg synes det blir litt rart med sølv fra en kommune der ingen av oldeforeldrene eller besteforeldrene har bodd. Jeg vet at mange ikke bryr seg om det, men for oss - og spesielt konfirmanten - er slike tradisjoner viktige.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 16:14   #39
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Skal dere bestille graverte glass med gjestenes navn? Da får de så dårlig samvittighet når de har det glasset i skapet i all fremtid, for det kommer jo aldri mer å brukes.

God ide!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 16:27   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

noen du glemmer broderingskurset du må gå på i 1,5 år. Du må brodere på dukene og serviettene. Kanskje man kan ha brodere inn navnene på gjestene på serviettene også?

Alle er jo så strukturerte så det blir jo ikke feil som det ble for Nelep når hun giftet seg. Nå var vel for så vidt navnet riktig, men hun hadde en liten historie om alle gjestene i sangheftet og det viste seg at mannens ene kamerats kjærestes historie var for den tidligere kjæresten. Nelep og mannen hadde nemlig møtt en kjæreste for en tid tilbake, men de husket ikke navnet på henne så de trodde at han fortsatt hadde samme kjæreste.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no