Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

To spørsmål om kaker til barnedåp

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 16:41   #21
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Tror ikke jeg ville valgt fromasj eller pudding når det er snitter. Is derimot syns jeg godt du kan sette frem.

Men gjør som du helst vil selv.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 16:55   #22
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hva tror dere forresten om å ha f.eks. fromasjer, is og puddinger på et kakebord når det serveres snitter?

Er det bare helt ok, eller litt merkelig?

Jeg ville nok utelatt isen på et kakebord, siden den smelter så fort, men puddinger og fromasj hadde jeg gjerne satt på bordet.
Forøvrig ville jeg valgt 40 biterskaken, skjønt 30 sikkert hadde blitt nok med alle de andre kakene i tillegg. Man regner jo ikke med at alle gjestene kommer til å smake alle kakene.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:51   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Fromasjer og puddinger er aldri dumt - så lenge de smaker godt :enkel:

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:37   #24
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Jeg her helt på linje med Haugtussa! Og ikke sunnmøring en gang, men telemarking. Vi hadde nesten en halv kake til hver i navnefesten til Snuppa, og det ble selvfølgelig for mye, men absolutt sånn det skal være syns jeg.

Jeg ville forresten ha tatt 40 biter marsipankake.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:40   #25
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Min erfaring er; ta anbefalingen fra en Sunnmøring og del på to. Da har dere rikelig

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 19:14   #26
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Nå ser kakeplanen omtrent slik ut:

- stor marsipankake med bilde av dåpsbarnet (40 biter)
- kransekake
- 2 stk kvæfjord/verdens beste
- stor langpanne sjokoladekake
- nøttebunn med fromasj og gele
- ostekake ala cacas (en slik med gele på toppen av kaken)
- suksesskake

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 19:32   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Vi hadde hjemmelaget daimiskake på kakebordet etter snitter.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 09:06   #28
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Hvor jeg kommer fra er skikken slik at en del av gjestene også gjerne tar med seg en kake. Da blir det vanskelig å beregne hvor mye det blir. Min mor sliter litt med det akkurat nå. Hun skal arrangere 60-årsfeiring i morgen, og vi har diskutert fram og tilbake hvor mye hun må ordne selv, bl.a. ut fra hvor mye vi tror at gjestene tar med.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:39   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hvorfor det? Slik jeg ser det er det en fordel fordi det da vil være mulig for alle å få en bit av hver kake. Med f.eks. bare en "verdens beste" og 34 voksne vil det ikke være nok til en bit til alle. Min erfaring er i i hvert fall av at den kaken går det _mye_ av.

Den kaken går det ingen ting av i vår familie.

Vi skal ha dåp i oktober. og blir 65 stykker til kaffe [ 60 voksne og 5 unger]og vi skal ha
En langpanne med marispankake
en langpanne sjokoladekake til ungene
en kransekake
en ostekake
en sjokoladeformasj kake
og en til kake

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 16:42   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Den kaken går det ingen ting av i vår familie.

Vi skal ha dåp i oktober. og blir 65 stykker til kaffe [ 60 voksne og 5 unger]og vi skal ha
En langpanne med marispankake
en langpanne sjokoladekake til ungene
en kransekake
en ostekake
en sjokoladeformasj kake
og en til kake

I vår går det masse!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 18:08   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

I vår går det masse!

Ok.
farmoren til mann bruker å ha den i bursdager og det taes et stykke av den.



I min svigerfar sin begravelse så hadde mange bakt kaker til minnestunden. Var vel 150 stykker innom. Og farmoren hadde bakt verdens verste[hun skulle ikke bake den] og ei anna hadde det, og det var bare spist noen få stykker av den ene verdens verste kaken

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:15   #32
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

I vår går det masse!

I vår familie også. En god Verdens beste eller Kvefjord kake som det også heter er jo bare .

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:30   #33
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om kaker til barnedåp

Vi var 23 stk hvorav 9 barn og vi hadde:
* sjokoladekake
* verdens beste (1 langpanne så det ble en "halv" kake da egentlig)
* suksessterte
* krumkaker
* rømmebrød (tørrkaker som er spesielle for distriktet jeg er vokst opp i)
* fruktfat og saltstenger

Dette var rikelig. Vi hadde kaffegjester i 2 dager etter barnedåpen og det enda folk forskynte seg godt.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no