Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tilbehør til indisk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-15, 09:53   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Tilbehør til indisk

Vi skal ha gjester på Butter Chicken på lørdag og jeg har lyst til å jazze opp litt på tilbehørsfronten. Vi pleier å ha papadums, naan og raita, men jeg vil ha noe mer. For eksempel sånn mykostgreie blandet med spinat. Hva heter det igjen? Og er det noen som har en god chutneyoppskrift? Andre gode tips?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 09:56   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Mangochutney. Og om du skulle være heldig nok til å komme over denne, så er den et absolutt must!


Jeg finner den ingen steder lenger, og den er dypt savnet.

Ja, og basmatiris selvsagt. Gjerne krydret med indisk krydderblanding slik at den blir sånn gul og fin. Men jeg aner hvirkelig ikke hvilke krydder som evt brukes. :boil-in-bag-dronning:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 10:06   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Jeg koker som regel risen med gurkemeie, koriander, paprika, spisskummen, chili og litt kardemomme. Kanongodt. Ja og så kokes den i buljong, ikke rent vann. Kan nesten spise den uten tilbehør.
Og så lager jeg pannestekte naanbrød med hvitløk og koriander. Tar litt tid og stå og steke en og en, men jeg lager MANGE om gangen og slenger restene i fryseren. De blir magiske altså, og så funker de perfekt som kjapp pizzabunn om man har lyst på pizza en kveld. Bare ta ut et naanbrød fra frysen, legge det frossent på stekeplata, ta på fyll og steke i noen minutter. Mmmm.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 10:10   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Takk for tips! Ja, jeg kunne jo laget naanbrødene selv, så klart. Til hverdags så har det ofte blitt ferdignaan.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 10:24   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Ingenting galt med ferdignaan. Jeg har ikke kunnet bruke det tidligere da alle har kumelkyoghurt i seg (jeg baker selv med soyayoghurt). Men nå fant jeg ut at Eldorado sine vakuumpakkede er melkefrie, så da blir det nok endel ferdignaan på meg også, gitt. Selv om de hjemmelagde er tusen ganger bedre, selvsagt. Men litt mer stress.

Jeg liker godt å ha fersk mangosalsa til indisk. Skjærer moden mango i biter og blander med litt olivenolje, finhakket rød chili, fersk koriander, litt raspet hvitløk, salt, pepper og litt spisskummen. Kanongodt. Ja og så liker jeg å ha agurkbiter til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 10:27   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

For eksempel sånn mykostgreie blandet med spinat. Hva heter det igjen?

Saag Paneer! Eller Palak paneer. Jeg vet ikke helt forskjellen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 10:32   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Saag Paneer! Eller Palak paneer. Jeg vet ikke helt forskjellen.

Saag Paneer, ja! Jeg husker aldri hva det heter, men det er jo dødsgodt! Må google oppskrifter.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 14:45   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Hvis du vil ha maaltidet mer indisk, serverer du papadums og ulike chutneys som lett "forrett" i stedet for som tllbehör. Ogsaa lager du 2-4 forskjellige hovedretter. Butterchicken som sagt, evt. en annen kjöttrett og to grönnsaksretter (spinatostegreien som du nevnte ogsaa en rett med linser). Ris og naan til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 15:31   #9
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbehør til indisk

Onion bhaji. Namnamnam...



http://oppskrift.klikk.no/onion-bhaji/1199/

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no