Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 13:40   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Det er loppehelg og jeg skal levere kake lørdag morgen. Siden jeg skal jobbe med loppisopprigg hele fredagen, må jeg bake i morgen. har du en oppskrift på en god langpannekake (stor!) som gjerne kan lages 1 1/2 døgn i forveien. det gjør ingenting om det IKKE er sjokoladekake.

Jeg jobber rett ved en cacas-butikk, så det skal ikke stå på pynten eller spesialingrediensene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:42   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

ROOM gulrotkaken blir bedre etter minst ett døgn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:42   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Denne sjokoladekaken pleier å være en vinner, og den er til og med uten egg.:
http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1690

Den holder seg fint i kjøleskape evt. fryseren noen dager. Kjapp å lage er den også. Jeg pleier å slenge mye sjokoladesmørkrem på toppen, og det slår også an blant kakemonser fra 4-80.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:44   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Multifunksjonskake:

Grunnoppskrift:

2 egg
125 g sukker
125 mykt smør
125 hvetemel
1 dl rømme
1 ts bakepulver

Jeg har blandet ingrediensene på alle mulige måter; eggedosis + det tørre. Smuldre smør, mel og sukker og ha oppi piskede egg. Eller bare hive alt i en bolle og blande for hånd eller med mikser. Spiller ingen rolle, blir bra uansett.
Denne porsjonen passer til en ganske liten form, til en liten langpanne og stor rundform bruker jeg dobbel porsjon og til vanlig langpanne tripler jeg oppskriften.

Jeg synes en halv pakke frosne blåbær er det aller beste. Men prøv gjerne med skogsbær, bringebær eller hva som helst. Sitronskall er også digg.

Kaken stekes i 25 - 35 minutter på 175 C. Pass på og stikk en pinne i midten for å sjekke etter 25 minutter.

Du kan selvsagt pynte med melis eller philadelphia/melis/smør-krem og uendelige mengder Cacas-pynt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:46   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Det er etter mitt syn ingenting i veien med Toro langpanne.

Nå foretrekker vi å kjøpe sjokoladekake på loppis. Seigmenn på er bonus.

Selv om jeg har vært dypt inne i Cacas-universet synes jeg kanskje mye pynting er litt bortkastet på en kake som ikke skal ses på lenge før den rutes opp og selges i stykker. Medmindre pynten i seg selv er god.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:50   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Jeg hadde også endt opp med en Room gulrotkake. Og elsker alle som lager noe annet en sjokoladekake.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:52   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde også endt opp med en Room gulrotkake. Og elsker alle som lager noe annet en sjokoladekake.

Jeg pleier alltid å kjøpe noe annet enn sjokoladekake selv på slike arrangementer.

Og så har jeg hatt en deal med stedatteren min - hun fikk min Kenwood Major når jeg fikk rååsa KA - mot at hun skulle bake til hvert loppis. Men nå bor hun så langt unna at jeg må bake sjæl.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:57   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Dette har blitt min faste sjokoladekake til sånt http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kjelesjokoladekake
Veldig saftig og holder seg godt.

Ellers har også vaniljesauskake vært populært. Gjerne med epler i.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 14:14   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

ROOM gulrotkaken blir bedre etter minst ett døgn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 14:34   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Lag en sånn heavy shit sjokoladekonfektkake. Den blir enda bedre dag to.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 14:41   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Stemmer for ROOM.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 14:48   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Vaniljekaken som du finner på oppskriftssiden her inne, og med vaniljefrosting. Det lagde eldste her i helgen, og den ble bare magisk. Endelig funnet en glasur som er knallgod. Var litt skeptisk om det ble litt too much på vaniljekaken, men den ble rett og slett perfekt. Kremen var veldig bra å pynte med med slik kakesprøyte.

Vaniljefrosting.

Kaken holder seg i dagesvis, og blir egentlig bare bedre og bedre.

IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 16:10   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God langpannekake som kan lages litt på forhånd

Kanelkake eller karamellkake:

Karamellkake

6 kopper sukker
6 egg
6 ts vaniljesukker
6 ts bakepulver
6 ss karamellsaus
7 kopper hvetemel
450 gram smeltet margarin
4 kopper melk

Stekes ved 175 grader, midt i ovnen i 30 minutter. Smør langpanna.

Glasur:

400 gram melis
150 gram smeltet smør
2 ss karamellsaus
4 ss kald kaffe
4 ts vaniljesukker


Kanelkake (som passer for både store og små)

1 liter kefir
1 kg sukker
1 kg mel
2 ts natron
8 ts kanel
200 smeltet smør/melange

Oppskriften passer til en stor langpanne og kaka stekes i ca. tre kvarter ved 200 grader.

Pynt med melisglasur og kokosmasse, evnt. Nonstop/Smarties hvis det skal være til unger. For å gjøre kaka litt mer "voksen" i smaken kan du ha oppi ei teskje med malt nellik også, men det er ikke nødvendig.

Kaka passer godt å fryse i porsjonsstykker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no