Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Belysning i yttergang

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-13, 17:40   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Belysning i yttergang

Jeg er dronningen av å utsette bestemmelser. Jeg liker ikke å pusse opp, av den enkle grunn av jeg unngår å måtte ta et valg så godt jeg kan - det er nærmest en livsfilosofi.

Dermed står vi nå med en ribbet yttergang på 12 kvm, min far kommer i morgen for å prime fliser (), og vi har ikke bestemt hva vi skal ha i taket, ikke hva vi skal ha av garderobeløsning (jeg FINNER jo INGEN FINE!), ikke hvilken trappeløsning vi skal ha - tja, sånn omtrent der.

Elektrikeren er på vei til uken. Da må vi faktisk ha landet på en belysningsløsning, og her må jeg be om litt hjelp dersom noen har innspill. Yttergangen ligger en halv etasje lavere enn resten av hovedetasjen, den er kvadratisk, har et vindu fra gulv til tak og en trapp med fem trinn. En eventuell hengende lampe vil nok komme midt i gangsonen. Hva bør vi tenke på, ut over at jeg ønsker meg downligths som kan lyse opp garderoben? Noen tips? Bør vi ha belysning i trappen? Hvordan?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 17:41   #2
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Belysning i yttergang

Jada, jeg tok det største bildet jeg fant...

Forøvrig skal vi ha sprekkpanel på veggen i en farge som står til flisene, men vi vet ikke om vi lander på slett gips i taket eller hvitmalt panel.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 18:02   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Belysning i yttergang

Nå høre det jo ut som dere får ganske mye dagslys inn i alle fall.
Vi har lyse vegger men mørke fliser, vi har downlights. Det er supert i forhold til å finne ting i kurver osv. Dessuten er yttergangen et sted hvor man ofte frakter store ting inn, ergo dumt å ha noe som "henger".
Så mitt svar er downlights, men sikkert litt kjedelig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 18:32   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Belysning i yttergang

Vi har downlights i hele gangen, den er vel 18 kvadrat. Enkelt og greit, og veldig fint å kunne dimme lysene ift. hvor mye lys det er ute. Vi har to smale vindu som går fra gulv til tak, så det varierer jo hvor mye lys vi trenger.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 21:47   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Belysning i yttergang

Jepp, spotter i taket eller noe sånt som noe, som gir bra lys, henger der helt oppe i taket og fungerer fintfint. Ingen henge-lampe midt i gangsonen, nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no