Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 22:45   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jeg har mørkt hår og farger det jevnlig så nært egen farge som mulig for å dekke begynnende grå hår.

Frisøren min og jeg har prøvd og feilet det siste året, og nå har vi kommet frem til at minicolorasjon (er det slik det skriven mon tro?) med kode 7.0 og litt 1.0 (ask for å få kaldere farge) etterpå er det riktige for mitt hår. Men regning på nesten en tusenlapp hver 6-8 uke er i overkant syns jeg.

Kan jeg fikse dette hjemme selv? Vil det bli veldig galt om jeg bruke 7.0 minicolor fra Scwartzkopf eller Wella og dropper den nedkjølingen av fargen. Eller er det noen frisører her inne som kan oversette denne frisøroppskriften på farge til et enkelt ferdigprodukt?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jeg vil anta det, men aner ikke.

Jeg har aldri farget (hele) håret, men er nødt til å stripe det, ellers ser det ikke ut og blir dessuten altfor mykt. Det kan jeg ikke gjøre hjemme.


Sist redigert av Hyacinth : 31-07-12 kl 23:02.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:53   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Min frisør sender meg hjem med en minicolor fra salongen til den nette summen av 99,-. Nå har jeg ikke grå hår å dekke, men den er tett opptil fargen jeg har. Hun sier at det bare er tull at jeg skal betale i dyre dommer for å gjøre det hos henne Dette er en dyr salong altså, men de har heldigvis innsikt i at det koster å både klippe seg, ta behandlinger og handle der. God service synes jeg

Hvis jeg var deg så ville jeg testet det ut. Venninnen min synes ikke hun får det noe fint til selv, så derfor gjør hun det på salong, men jeg ville ihvertfall forsøkt. Det er jo snakk om ganske så mye penger.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:55   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Langt eller kort hår, tykt eller tynt?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:56   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Håret mitt er tynt/glatt/fint og rekker omtrent til skuldrene.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:56   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Min frisør har også tilbudt meg å kjøpe med farge så du kan jo høre om din frisør gjør det samme.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:56   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jeg har kort hår, kjøper med farge fra frisøren etter klipp, som jeg tar et par dager før jeg klipper neste gang. Håret mitt tar lett farge, og jeg har ingen problemer med å få det fint selv. Men tar etterveksten først - ellers kan jo tuppene bli mørke.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:57   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Spør på Vita, jeg synes de som jobber der er veldig flinke til å hjelpe til. Spør om de har gått på noe kurs for å være helt sikker...

Jeg har veldig mørkt hår og prøver desperat å skjule disse hvite hårstråene som tyter frem i skillen og i tinningen etter kort tid..
Selv storebror kommenterer det nå for tiden..
Jeg bruker farge 5.0 fra Lòreal, Excellence Cream. Kjøper helfarger, unngår rødtoner nå som det har blitt så mange hvite hårstrå....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:58   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jeg har veldig kalde farger ellers, er en typisk "vinter" type. Jeg liker derfor godt at frisøren kjøler ned fargen. Jeg hater når det blir rødskjær i den.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:58   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Jeg farger mitt selv hver åttende uke(sånn omtrent). Det ar ikke falt meg inn at jeg skulle gå til frisør. *gnien*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:59   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Ja, jeg dekker mine grå og farger i en farge som er lik min naturlige (ja, ikke den grå, den andre).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:59   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Hvilken farge bruker du da, Chanett? Jeg har sett bilder av deg og vi har omtrent samme hårfarge og farger ellers hvis jeg ikke husker feil.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:02   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Har du sett bilder av meg? :angst:

Jeg er ikke hjemme nå, men kan sjekke opp over helga. Har det ikke i hodet, husker igjen eska. Evt. Finnes det butikker her også, da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:05   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg farger mitt selv hver åttende uke(sånn omtrent). Det ar ikke falt meg inn at jeg skulle gå til frisør. *gnien*

Tror du det går an å stripe selv også? : også gnien og med konstant ettervekst:

Jeg har mykt, tynt og kommunefarget hår. Kler ikke mørkt hår i det hele tatt, det må lysnes og gis teksur. Har ingen grå hår, men ettervekst er jo uansett ikke pent. Jeg må ha kalde toner.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:07   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Striping ligger langt utover det jeg har kompetanse eller evner til. *tilstår*

Jeg er faktisk nokså håranalfabet. *setter i hestehalen og møter verden*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:08   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Farg det selv, sett i fargen og gre godt igjennom. Har du veldig tørre tupper, kan du vente med å gre fargen ut til det står igjen 10-15 min igjen av tiden.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 23:11   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

En anbefaling er å ikke ta farge i og legge seg i badekaret mens du venter. Den delen av håret som blir liggende under vann tar ikke farge, skjønner du. *bombe*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:16   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg likegodt farge håret med minicolor hjemme selv - og spare den tusingen?

Striping er heller ikke så vanskelig, men du kan jo alliere deg med en venninne, som kan hjelpe deg med å trekke ut passe mengde hår?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no