Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 13:56   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Jeg skal ha venner på middag i morgen og har lyst å servere pasta med kyllingfilet og pesto, og ha Focaccia til. Jeg har funnet denne og denne og begge høres gode ut, men jeg vil gjerne ha deres beste, utprøvde oppskrifter?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 14:13   #2
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Jeg lager en salat som har blitt en gjenganger i våre kretser, såpass at jeg får den servert så ofte at jeg har blitt litt lei. Det er det beste mannen får servert, og det er fast turmat hos oss.

Pastaskruer
Soltørkede tomater
Sukkererter
En rå løk, i bittesmå biter (hender jeg kutter ned på denne/kutter den ut, dersom barna skal ha)
Stekt kyllingfilet i biter, krydret

Et glass pesto, blandet med 1 dl god olivenolje, salt og pepper. Alt blandes godt.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 14:21   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Takk! Den høres vanvittig god ut, tror faktisj jeg går for den. Med varm, nystekt kylling og halve cherrytomater i stedet for soltørkede, som jeg ikke er så glad i, og kanskje med små mozarellakuler.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 14:29   #4
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Nemlig. Hvis jeg kan, serverer jeg den varm - uten å kjøle ned pastaskruene. De soltørkede tomatene må være gode, jeg serverte den en gang med tomater som ikke hadde ligget i olje. Jeg tygde og tygde og tygde på seig gummi...men gode, vanlige tomater blir sikkert fantastisk.

Nok pepper er viktig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 14:32   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Ja, skal jeg spise soltørkede tomater må de ligge i olje, ellers går det ikke an å spise dem. Tror egentlig man bør bløtlegge sånne helt tørre før man spiser dem. Men jeg fikk noen dårlige for noen måneder siden, de smakte en blanding av rosiner og sur, gammel melk eller noe, og etter det har jeg bare grøsset av tanken. Men det er godt i brøddeiger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:33   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Pasta, kylling, paprika, soltørket tomat, fetaost, pinjekjerner, pesto. Kjempegodt!!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:36   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Salat av pastaskruer, kyllingfilet, bacon, cherrytomater, ristede valnøtter og pesto.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:38   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Bacon ja!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:46   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Jeg lager en tilsvarende rett som flere her: Nykokt pasta tilsettes pesto, sukkererter (eller brokkoli), halve cherrytomater og sorte oliven i tillegg til nystekt bacon eller kylling. Serveres varm.

Av og til lager jeg en rett med tagliatelle, kylling, paprika og vårløk med saus av fløte, pesto, litt ost og litt sitronsaft, men jeg tror den blir litt heftig med foccaccia til?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:47   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Neida, vi trenger jo ikke å spise mengdevis av Focaccia heller, jeg synes dessuten brød av den typen passer til de fleste sausete pastaretter også. Oppskrift? Eller bare slumper du? Bruker du parmesan?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:55   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Iset, jeg lager den omtrent sånn:

2-3 personer:

Tagliatelle
Kylling i biter/strimler
1 grønn og en gul paprika (eler velg selv) i biter/strimler
3-4 vårløk, snittet
1/2 løk
1-2 hvitløksfedd

Freses raskt i panne, tilsett salt og pepper, deretter pesto og matfløte (slumper), deretter litt ost (parmesan, gjerne blandet med en annen sort, blir godt!)
Smak til med saften av 1/2 sitron (eller litt mindre), salt og pepper.

Frisk og enkel grønn salat med olivenolje/balsamicovinagrette er godt til.

Men egentlig er den enkle salatvarianten nevnt over like god, synes jeg.










Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:40   #12
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg lager en salat som har blitt en gjenganger i våre kretser, såpass at jeg får den servert så ofte at jeg har blitt litt lei. Det er det beste mannen får servert, og det er fast turmat hos oss.

Pastaskruer
Soltørkede tomater
Sukkererter
En rå løk, i bittesmå biter (hender jeg kutter ned på denne/kutter den ut, dersom barna skal ha)
Stekt kyllingfilet i biter, krydret

Et glass pesto, blandet med 1 dl god olivenolje, salt og pepper. Alt blandes godt.

Nam, denne så god ut. Hva krydrer du kyllingfileten med?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:35   #13
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Det varierer, som oftest bare salt og pepper, andre ganger et godt kyllingkrydder, paprika, det jeg har lyst på.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:22   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på en skikkelig god pastarett med kylling og pesto?

Lag en krem av chevreost og hakket soltørkede tomater (oppbløtt i olje) og hakkede oliven. Legg en god skje av denne kremen innunder "flappen" på kyllingfileten, fest med en tannpirker. Stek filetene på begge sider, kan også bare brune de lett og ettersteke i form i ovnen.

Server sammen med pastaskruer blandet med pesto.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no