Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 19:14   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg ga opp hele formen og ga den bort til søstera mi - som gjerne vil ha fint kjøkkenutstyr, men som aldri har bakt noe som helst.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 19:17   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg synes den er genial til ostekake og Oreokake, men ikke til kaker som skal stekes eller har tynn røre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 19:28   #23
fjellgeit
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
fjellgeit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Hei, jeg har et desperat behov for å få tak i ostekakeforma fra Porsgrunn (den gamle typen - 24 cm)!!!! Lånte denne av min kollega, men den gikk i golvet og ble knust!!! Nå er den ikke å få kjøpt lenger, bare i 22 cm. Sukk......kanske kjedelig. Hadde vært topp hvis noen ville selge en de ikke bruker slik at jeg kan overekke en NY til min kollega!

fjellgeit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 22:56   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Har aldri hatt store lekkasjeproblemer jeg? (Med kakeformen altså. )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:12   #25
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Har aldri hatt store lekkasjeproblemer jeg? (Med kakeformen altså. )

Godt for deg! (begge deler )

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:15   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Elsker den forma! Brukes til ostekake og en mandelbunnkake her. Begge type kaker som er klin umulig å få ut av en vanlig springform.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 00:14   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Den lekker som en sil når man skal lage kaker med tynn røre. Jeg har for eksempel en ostekake som skal ha et lokk av gelé på toppen, og det kan den ikke brukes til. Det er også sterkt irriterende med lokket som ikke passer helt, som ikke kan festes og som ikke har bærehåndtak.

Ellers er den fin til ostekaker som ikke skal dekkes av gelélokk og oreokake. Jeg bruker den aldri til kaker som skal stekes i ovnen, så der skal jeg ikke uttale meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 00:19   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Det går helt fint med gelélokk om jeg lar geléen bli ganske stiv før jeg heller den på kaken.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 00:23   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det går helt fint med gelélokk om jeg lar geléen bli ganske stiv før jeg heller den på kaken.

I min form gjør det ikke det. :lei av å tørke gelé fra kjøleskapet:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 08:26   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.670
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Min lekker litt den også, men i og med at formen er aluminium, så kan jeg jo lett bøye den litt. Min lekker bare helt nederst, så om jeg passer på å trøkke ostekakerøra godt ned i forma, så går det så det suser.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:10   #31
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.169
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg tror det er den jeg har (hvitt porselensfat, vanlig aluminiumsring, blankt plastlokk). Er kjempefornøyd med den og har bakt både tykk gulrotkake, brownies og div andre kaker i den. Kakene blir gjennomstekte de. Setter den alltid inn i ovnen på varm rist og har ikke hatt noen problemer med den.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:21   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

min har aldri lekket, jeg bruker den til alle slags kaker, dog ikke til ostekaker, da setter jeg bare kakering på fat. Tror jeg hadde pælma den temmelig raskt om den ikke hadde kunnet brukes til steking, ja. Men det irriterer meg at lokket ikke sitter fast, så verdens mest geniale kakeform er det ikke.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:06   #33
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg er også superfornøyd med min, har aldri opplevd at den lekker, og den er super til steking. Dette er omtrent den eneste kakeformen jeg bruker når jeg lager kaker. Nå har jeg kjøpt bærehåndtak til den også

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:53   #34
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg tror det er den jeg har (hvitt porselensfat, vanlig aluminiumsring, blankt plastlokk). Er kjempefornøyd med den og har bakt både tykk gulrotkake, brownies og div andre kaker i den. Kakene blir gjennomstekte de. Setter den alltid inn i ovnen på varm rist og har ikke hatt noen problemer med den.

Sier du at jeg ikke kan bake kaker?? :skingrestemme:

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 16:31   #35
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Vi har en som vi har fått gjennom bokklubben, og den er veldig god å bruke. Den lekker ikke ut gele, ihvertfall.

Jeg bruker den til ostekaker, og til pai-kaker faktisk. Syns det er så vanskelig å få paiene ut av kakeformen, og da er denne genial.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 08:44   #36
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Sier du at jeg ikke kan bake kaker?? :skingrestemme:

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 08:46   #37
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg sier tusen takk for kjempemange nyttige svar! Ufattelig mange husmødre her inne! Jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at denne kakeformen er helt supergenial, men overbevist nok til at den finner nok veien inn i kjøkkenskapet mitt. Og konklusjon: reklamen lyver definitivt littegrann.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 08:58   #38
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Jeg har en, men det er ikke så veldig ofte den er i bruk, hvorfor det vet jeg egentlig ikke, tror ikke min lekker altså, nesten så jeg må teste den med en tynn røre med en gang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:18   #39
carojenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 1
carojenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Hei, jeg prøver meg i denne gamle tråden; Min 24cm form ble kastet ved en feiltagelse og jeg sitter igjen med kun fat og lokk. Om noen har 24cm. aluminiumsring til overs fordi fatet har knust, kan jo de løse delene kanskje forenes?

carojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:49   #40
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen

Aluminiumsringen på vår flasser og frister dermed ikke å bruke. Kontaktet PP men de selger ikke enkeltdeler. Frister ikke å bruke såpass mye penger på en ny - bare for å risikere at neste ring også flasser.. Synd de ikke selger "reservedeler".

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no