Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 15:55   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Ikke hermetikk. Men hvis man teller hermetikk, tørrvarer og frossenvarer så kan vi bo her minst en måned.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:57   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg ler av bitende ananas og planleggende husbonder med hemmelig identitet og ikke minst radioutstyr under senga, og kan melde om at jeg har en boks med maiskolber, en med krossade tomater og en med brune bønner. Te og suppe har jeg masse av, og det er vel sånn fin "gutta på skauen"-mat, er det ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:58   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei lite hermetikk her. Har vel noe ananas og en boks med sodd. Har ikke kjeller heller.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:03   #24
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nope nesten ingenting slikt her. Men tror nok likevel at vi hadde levd en måned på resten av matvarene som finnes i huset.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:17   #25
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

I kjelleren har vi 80 flasker med stygg, hjemmelaget vin som mamma har til lagring: Tror hun håper den skal bli god dersom den lagres lenge nok.

Ellers er jeg en sånn person som liker å ha et lite hermetikk - og tørrvarelager. Ikke i tilfelle krig, men i tilfelle jeg skulle få lyst på noe godt om kveldene og mannen ikke er villig til å jages ut på butikken. Akkurat nå er lageret ganske tomt og inneholder 5 glass Idun pizzasaus, noen poser toro spaghettisaus, 2 bokser mais og en boks lys lapskaus. I fryseren er det lefser og grønnsakblanding. Tror vi må håpe på rask organisering av matutlevering i tilfelle krig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:23   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Eh, nei.
Vi bruker svært lite av den slags.
Mais en sjelden gang, og noen typer bønner, that's it vel.
Nå har jeg faktisk ikke en eneste boks i skapet.
Jeg har dog nok av andre ting til et par uker tenker jeg, tørrvarer, ferskvarer, frossenvarer og slikt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:27   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

noen bokser med hermetisk frukt og litt grønnsaker.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sånn på stående fot kan jeg fortelle om 1 boks ananas, 2-4 bokser hakkede tomater og sikkert 2 småbokser med mais.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Kanskje noen tomatbokser og bønner.

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det vi har av hermetikk nå er to bokser med tomater

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

en boks med MME-pulver

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har 2x3 bokser med ananas som hhv. ringer og biter (dobbelt-au) + jeg har et lager på 10 stk. fantastico italiensk tomatpuré. Ellers har jeg en boks med salige bønner.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har ganske mye sjokolade i skapet, da. Man lever en stund på sjokolade.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

en boks med maiskolber, en med krossade tomater og en med brune bønner.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Har vel noe ananas og en boks med sodd.

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

I kjelleren har vi 80 flasker med stygg, hjemmelaget vin som mamma har til lagring

5 glass Idun pizzasaus, noen poser toro spaghettisaus, 2 bokser mais og en boks lys lapskaus.

Tilsammen har vi en god del, da! Spleisefest!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:30   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Spleisefest, du liksom. Hvis vi legger partyet til kjelleren til Zol så tror jeg ikke at vi trenger å ha med medbragt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:34   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg lo høyt, også gikk jeg og telte i kjøkkenskuffen. Jeg kan melde:

9 bokser krossade tomater
1 glass kyllingfond (utløp 0107)
1 glass Korma (301107)
4 glass barnemat (*host*nestlé*)
3 Picnicskinke
1 Trondhjems Lapskaus
3 Heinz Mushroom soup (0707)
2 Vindaloo Curry paste (0407)
1 Suree Green Curry instant soup (0906)
1 Grön curry
5 bokser/glass tomatpuré
4 bokser kokosmelk
3 bokser bønner, ulik type
1 boks ananas
12 bokser assorterte grønnsaker
1 boks Margarithamix

samt noen Toroglass og en boks der etiketten har falt av. Den blir den siste som åpnes, tenker jeg.

Konklusjonen blir vel at jeg kan overleve lenger enn kakkerlakkene, sammen med zols mann. Drita kan jeg også bli, men kanskje en smule matforgiftet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 04-01-08 kl 16:45.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:34   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Noe sier meg at Zolmannen kommer til å bli noe muggen hvis vi spiser opp nødlageret hans.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:36   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Hold dere unna kjøkkenskuffen min, i hvert fall! :finner frem haglen:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:36   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Noe sier meg at Zolmannen kommer til å bli noe muggen hvis vi spiser opp nødlageret hans.

Lageret må jo fornyes - utløpsdatoen er jo rett rundt hjørnet. Vi kan ikke la Zol spise hermetikk hele barseltiden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:39   #33
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Spleisefest, du liksom. Hvis vi legger partyet til kjelleren til Zol så tror jeg ikke at vi trenger å ha med medbragt.

Pøh, vi tar det da i kjelleren til Fusilli, så blir vi i det minste fulle.

Skjønner at jeg i grunnen burde skaffe meg et skur i skauen med uante mengder ved og hermetikk, så kan jeg leve meg god og feit den dagen nøden skulle ta oss.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:41   #34
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Hvis vi ikke bare regner hermetikk, men også tørrvarer og innhold i fryseren, så kan vi nok holde det gående i et par uker, ja. Men ikke på bare hermetikk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:43   #35
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei, det har vi ikke. Er det noen dystre spådommer som har gått meg hus forbi?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:46   #36
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

hermetikk går ikke egentlig ut på dato. Det holder seg i tiår etter best før datoen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:50   #37
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Nei, det har vi ikke. Er det noen dystre spådommer som har gått meg hus forbi?

Ja. De fant ut at de hadde regnet feil på noen datoer og år, og at det er NÅ, faktisk i morgen, at millenniumskrisen inntreffer. Det blir krig og naturkatastrofer og armageddon.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:52   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Vi har en boks fiskeboller som skulle vært middag nå i flere måneder.
Men siden jeg ikke lager det selv (mannen min lager nemlig en himmelsk karrisaus som til og med utkonkurrerer min mors og jeg har ingen planer om å prøve meg på den), har det ikke blitt gjort, til tross for gjentatte lovnader.
Ellers har vi vel mais for et helt kompani.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:52   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har kun mais og en boks med tomatpuré.
I en kjøkenskuff.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 17:02   #40
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei her har vi vel bare noen bokser ananas og tomater stående. Mao ikke mye å bli mett av.. knapt en halv dag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no