Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fjerning av solkremflekker på tøy

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-16, 10:20   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fjerning av solkremflekker på tøy

Hvordan fjerner man solkrem flekker på tøy? Flekkene kom først til syne etter vask, ser ut som brungule foundation flekker. Hvis jeg ikke klarer å få bort flekkene så må jeg kaste klærne.

__________________
Eventyrblanding juli 13

Sist redigert av mocci : 27-05-16 kl 01:38.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 23:13   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Jeg får ikke fjernet dem........

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 23:16   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Vet dessverre ikke, men vil gjerne unngå å kjøpe akkurat den solkremen.. Hvilken er det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 23:40   #4
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Jeg fjernet akkurat en haug løvetannflekker fra en finkjole med Vanish gold. Har du prøvd det? Jeg trodde faktisk kjolen var tapt, så jeg anbefaler å prøve.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 00:29   #5
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Erfaringsmessig er solkremflekker vanskelige å fjerne. Derfor kjøper jeg billigsingletter og shortser/skjørt (type av de aller billigste) på H&M, til bruk på dager hvor jeg må ha solkrem på hele kroppen. Da bytter jeg de ut etter hvert når de blir stygge.

Hvis jeg får flekker på penere tøy, forsøker jeg med Zalo og flekkfjerningsspray.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 15:17   #6
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vet dessverre ikke, men vil gjerne unngå å kjøpe akkurat den solkremen.. Hvilken er det?

Det er en solkrem til barn fra La Roche Posay, min datter reagerer allergisk på de fleste solkremer med unntak av denne. Derfor er det ekstra kjedelig nå som det viser seg at den lager flekker på klærne.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 15:22   #7
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Erfaringsmessig er solkremflekker vanskelige å fjerne. Derfor kjøper jeg billigsingletter og shortser/skjørt (type av de aller billigste) på H&M, til bruk på dager hvor jeg må ha solkrem på hele kroppen. Da bytter jeg de ut etter hvert når de blir stygge.

Hvis jeg får flekker på penere tøy, forsøker jeg med Zalo og flekkfjerningsspray.

Ja, heldigvis bruker ikke min datter de peneste (og dyreste) klærne sine i bhg men det er da kjedelig å måtte kaste klær uansett. Det er under påføring av solkrem i barnehagen at klærne har fått flekker.....
Men nå vet jeg det og tar mine forhåndsregler, tok på Zalo før vask på alle topper som ble brukt i bhg i forrige uke og heldigvis er det ikke en flekk å se etter vask, phew!

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 10:56   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Det er en solkrem til barn fra La Roche Posay, min datter reagerer allergisk på de fleste solkremer med unntak av denne. Derfor er det ekstra kjedelig nå som det viser seg at den lager flekker på klærne.

Så rart, høres ut som den samme solkremen vi bruker, men jeg har ikke merket noe til flekker etter den. Vi smører oss daglig alle sammen med den med solfaktor 50 (og den med 30 til de som ikke er plaget med soleksem) og vasker klær på helt vanlig 40 graders vask, og de eneste flekkene jeg sliter med er de forbaskede løvetanngreiene de hele tiden pynter seg med. Men vi har vel ikke sølt solkrem direkte på klærne heller, bare smurt og så kledd på oss. Men den rekker jo ikke å trekke inn helt først, så det er rart at vi ikke har merket noe egentlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 11:06   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Det er en solkrem til barn fra La Roche Posay, min datter reagerer allergisk på de fleste solkremer med unntak av denne. Derfor er det ekstra kjedelig nå som det viser seg at den lager flekker på klærne.

Vi fant en fra Neutrogena som fungerte fint for minstemann med atopisk eksem. Bare et tips.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 11:31   #10
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi fant en fra Neutrogena som fungerte fint for minstemann med atopisk eksem. Bare et tips.

Tusen takk for tips, den har vi ikke prøvd før, må prøves. Forresten hvor har dere kjøpt den?

__________________
Eventyrblanding juli 13

Sist redigert av mocci : 31-05-16 kl 11:38.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 11:35   #11
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Så rart, høres ut som den samme solkremen vi bruker, men jeg har ikke merket noe til flekker etter den. Vi smører oss daglig alle sammen med den med solfaktor 50 (og den med 30 til de som ikke er plaget med soleksem) og vasker klær på helt vanlig 40 graders vask, og de eneste flekkene jeg sliter med er de forbaskede løvetanngreiene de hele tiden pynter seg med. Men vi har vel ikke sølt solkrem direkte på klærne heller, bare smurt og så kledd på oss. Men den rekker jo ikke å trekke inn helt først, så det er rart at vi ikke har merket noe egentlig.

Nå har jeg tatt en nærmere titt på den, det er faktisk en solkrem beregnet til bruk på småbarn ( 6mnd - 3 år), https://www.apotek1.no/produkter/la-...0-50ml-946777p

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 11:56   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Tusen takk for tips, den har vi ikke prøvd før, må prøves. Forresten hvor har dere kjøpt den?

Vi fant den i USA i fjor da minstemann reagerte på alt annet vi kjøpte, men det er jo et norsk merke, så jeg regner med at den skal være mulig å finne her også. Jeg ville prøvd apoteket først kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 13:49   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerning av solkrem flekker på tøy

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Nå har jeg tatt en nærmere titt på den, det er faktisk en solkrem beregnet til bruk på småbarn ( 6mnd - 3 år), https://www.apotek1.no/produkter/la-...0-50ml-946777p

Ah, da er det ikke den solkremen vi bruker. Men fryktelig synd at den setter merker på klær da, har du kontaktet dem for å høre om de har noen tips?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no