Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan jeg vaske joggesko i vaskemaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 23:55   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kan jeg vaske joggesko i vaskemaskin?

Kan en vaske joggesko i vaskemaskinen? Hva slags program og grader skal en evnt. bruke? Mengde/type pulver? En kan vel ikke la maskina gå i 2 timer på vanlig program med den romlinga det blir av sko?

Kan evnt. vintersko også vaskes i maskin på samme måte? En får jo ikke akkurat foret tørt igjen så raskt da?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:00   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Jeg har vasket mine joggesko på 40 grader, på kortprogram.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:08   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Jeg vasker av og til sko i maskinen. Tar ca 1 1/2 time. Bruker litt mindre vaskepulver enn til full vask (tar ofte 2-3 par sko samtidig). Har så langt gått bra

Vinterstøvler i maskinen bør vel også gå bra. Når de er ferdige ville jeg satt dem til tørk på varmekabler, og stappet støvlene fulle med avispapir. Skift avispapiret relativt ofte.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:30   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Hiver inn i maskinen. Mindre vaskepulver (ca 1/3) på 40 grader.
Her i huset går joggesko, blinkesko, vintersko, Cherrox og gummistøvler i maskinen. Blinkeskoene virker og alle er fornøyde - lissene blir også rene :nikke:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:32   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

lissene blir også rene :nikke:

supermama

Jeg vasker også våre i maskinen, 40 grader, flytende vaskemiddel. Blir fine.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:35   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Jeg vasker ikke sko i maskinen. I allefall ikke tekniske joggesko. Grunnen er at man ikke kan forvente å få godkjent reklamasjonen hvis det oppstår problemer med materialene på noen som helst måte. Disse skoene er ikke laget for annet enn å tørkes av/spyles.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:34   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Semskede Puma-sko, da? Kan de vaskes i vaskemaskinen? Har noen lyseblå som ikke ser særlig pene ut lenger.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:14   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Semskede Puma-sko, da? Kan de vaskes i vaskemaskinen? Har noen lyseblå som ikke ser særlig pene ut lenger.

Skinn kan ikke vaskes.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:14   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Semskede Puma-sko, da? Kan de vaskes i vaskemaskinen? Har noen lyseblå som ikke ser særlig pene ut lenger.

Jeg ville gjort det.

(Men så tar jeg ikke sjansen med ting det er KRISE om blir ødelagt. Hvis du ikke bruker skoene allikevel fordi de er for møkkete er det jo verdt å ta sjansen?)

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:24   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Semskede Puma-sko, da? Kan de vaskes i vaskemaskinen? Har noen lyseblå som ikke ser særlig pene ut lenger.

Hvis de er så stygge at alternativet uansett blir å kaste dem så ville jeg prøvd. Jeg har vasket joggesko med skinnpartier i maskinen uten at skinnet har blitt ødelagt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 12:50   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Hm, jeg får prøve å skrubbe dem skikkelig først. Hvis ikke det funker så blir det nok en tur i maskinen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 12:54   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Har ikke vasket i maskin, men hender jeg legger i vann i grønnsåpevann.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:33   #13
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Jeg pleier å slenge inn noen gamle håndkler eller liknende når jeg vasker sko i maskinen. Vanlig program og vaskepulver etter hvor full maskinen er.
Tar også ut lisser og såler. Tørker på varmekabler eller i skotørker.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:41   #14
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Det går helt fint å vaske sko i maskinen. Senest i dag har jeg vasket jentas skinnsandaler som var fulle av oppkast..
De ble helt fine - har ikke tatt skade.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:55   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Semskede sko kan du få skoshampo til. Bruk det, og en liten børste som du får kjøpt i skobutikker. De blir så fine igjen atte.

Joggeskoene til Jonas kjører jeg på kortprogram og 30 grader i maskinen. De blir alltid fine, og t.o.m. blinkesko blinker etter en runde i maskinen.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:15   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Semskede sko kan du få skoshampo til. Bruk det, og en liten børste som du får kjøpt i skobutikker. De blir så fine igjen atte.

:løperogkjøper:

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:25   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske joggesko i vaskemaskin?

Jeg prøvde å vaske sandalene og joggeskoene fra i fjor i maskina nå. Tok på 40 graders kort vask. Eneste var at de hvite stoffkantene på sandalene ble rosa. Men de så ikke så ille ut siden det ble jevnt farget. Disse skoene skal jeg sende i haugen som skal til et barnehjem, og ville ha dem litt renere, og det ble dem i alle fall.

Skal kjøpe sånn skoshampo og teste på noen andre sko.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no