Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Robotstøvsuger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 14:35   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger?

Jeg sorterer nok inn under "langhåret" og "storrøyter" og vår robotstøvsuger har ikke hatt problemer med det. Klart, man må fjerne hår fra børstene med jevne mellomrom, men ikke verre enn det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:48   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg sorterer nok inn under "langhåret" og "storrøyter" og vår robotstøvsuger har ikke hatt problemer med det. Klart, man må fjerne hår fra børstene med jevne mellomrom, men ikke verre enn det.

Her holdt den ikke en runde med støvsuging engang.... Men jeg vil påstå at jeg i perioden jeg hadde den var ekstrem-storrøyter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:04   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger?

De hadde visstnok sagt at robotstøvsugeren skulle inn i et hjem med en langhåret storrøyter, så den skulle være ekstra god på det. Og hvis den er vesentlig bedre enn andre støvsugere, så tviler jeg ikke på at en del av dem må være elendige, for helt knirkefritt går det jo ikke. Vi jo under og løsne hår av og til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 17:03   #24
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Robotstøvsuger?

Vi har hatt robotstøvsugere (og gulvvaskere) i over 10 år nå og er kjempefornøyd. Vi har holdt oss til iRobot Roomba (støvsuger) og Scooba (vaskerobot). Jeg har familie som har både Roomba og Neato - men de sier Roombaen gjør bedre rent - så da holder vi oss til Roomba vi også.
Vi har én Roomba i hver etasje for øyeblikket. Kjekt å kunne starte alle før en drar på jobb og komme hjem til rent hus. Den nyeste er en 980.

Den sender melding til telefonen (til mannen - wuhuu!) når støvbeholderen er full, kan startes fra telefonen - og trenger ikke "fyrtårn" for å dele opp arbeidsområdet. Den har kamera som gjør at den kartlegger omgivelsene i stedet (og den registrerer hvor den har gått på appen - så kan du se om den ikke kommer til enkelte steder). Roomba'en du kikker på til 2000,- rengjør helt fint den også (vi har den i soveromsetasjen) - men da må du altså sette "fyrtårn" ved døråpninger og følge med på støvbeholdninga. Vi tar omtrent aldri fram den vanlige støvsugeren, men så har det også gått litt sport i å optimalisere for robotene; ingen ledninger på gulvet, roomba-vennlighet vurderes når nye møbler kjøpes etc. Den ene, lange dørstokken mot stua slet roboten litt med - men det løste vi ved å kjøpe en liten list som gjør overgangen til dørstokken 45 grader i stedet for 90. Nå går den knirkefritt.

Ja, det er et par kvadratcm i hjørner der det blir liggende litt støv, men den støvsuger bedre på tepper og går lett under sofa/senger m.m. Roomba'n er ganske god mellom stolbein også. Trekker stolene litt ut fra bordet innimellom når roboten skal gå - så får den med seg alt. Å sette opp stolene gjør jeg kun når vaskeroboten skal gå.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no