Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du valgt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 17:32   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du valgt

Jepp, sånn er det.

Jeg har visst solgt mitt og skal ha nytt.
Om du skulle kjøpt deg nytt, hva ville du kjøpt da? Jeg tenker på hverdags servise.
Gjerne med bilder.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 17:36   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Et eller annet i hvit. Så kan man pynte med hvilke farger som helst.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 17:36   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg er akkurat ferdig samlet og nå er mitt nye servise komplett.
Det er så fint.
Har samlet på dette, med både prikker og blomster, jeg blander.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:36   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Edme fra Wedgwood på kjøkkenet og er utrolig fornøyde med det.

Fikk komplett servise til 18 til bryllupet for over 6 år siden og det har vært daglig i bruk siden. Ikke ett eneste skår har gått av noe som helst på den tiden, og jeg har slått tallerkner borti alt mulig og det har gått bra.

Det er også et servise du får alt mulig av serveringsdeler etc. til. Jeg har middagstallerkner, dype tallerkner, frokosttallerkner, dessertskåler, kaffekopper m/skål, krus, boller i ørten varianter, fat i flere størrelser, sausenebb, salt & pepper osv.

http://www.wedgwood.com/GB/Tableware...h_Kitchen/Edme

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:38   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg er veldig fornøyd med Jasper Conran sitt Wedgewood-servise.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:48   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Håper noen sier det gule tacoserviset med chili-gafler og kniver og skjeer fra nittitallet, for jeg vil selge mitt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:55   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håper noen sier det gule tacoserviset med chili-gafler og kniver og skjeer fra nittitallet, for jeg vil selge mitt.

beklager gitt

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:55   #8
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg sverger til Ikea. Ikke mye å spare på i den forstand, men det er det jeg bruker..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:00   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er veldig fornøyd med Jasper Conran sitt Wedgewood-servise.

Ja, det er kjempefint.
Ville nok gått for det, eller det fra Figgjo som jeg tror heter Verde. Det er hvitt og helt enkelt og presist i formen. Ikke noe dill.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:09   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håper noen sier det gule tacoserviset med chili-gafler og kniver og skjeer fra nittitallet, for jeg vil selge mitt.


Jammen godt ikke mannen min er her på FP.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:22   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har stort sett Porsgrund Cuisine/Sense i hvitt, men favoritten er og blir Villeroy&Boch New Wave.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:23   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.


Jammen godt ikke mannen min er her på FP.

Få ham inn!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:25   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg samler på Rosendahl Grand Cru



Har middagstallerkener, suppetallerkener og en serveringsbolle samt mye av samme serien i glass (både glass, skåler, vannkaraffel, krukker til oppbevaring, oljekaraffel o.l) og ønsker meg i tillegg kaffekopper, frokostasjetter og krus

De hvite tallerkene kan fin kombineres med Origo-koppene mine og Mummi-koppene



Jeg har i tillegg White Line fra Til Bords, men det skal etterhver bli hytte-servise (ikke spesielt imponert over kvaliteten på dette)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:35   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Her er vårt hverdagsservise.




Disk blue fra tilbords.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:45   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg samler på Rosendahl Grand Cru



Har middagstallerkener, suppetallerkener og en serveringsbolle samt mye av samme serien i glass (både glass, skåler, vannkaraffel, krukker til oppbevaring, oljekaraffel o.l) og ønsker meg i tillegg kaffekopper, frokostasjetter og krus

Jeg lurer litt på dette.
Vi har vin og vann karaffel, glass i 2 str, boller, skåler, tekopper og noen kaffekopper i det hvite. Lurer på om jeg skal gå for dette.
Når jeg tenker meg om så har vi krukker og salt+ pepperbøsse også.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:45   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Her er vårt hverdagsservise.




Disk blue fra tilbords.

Det var kjempekoselig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:28   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er akkurat ferdig samlet og nå er mitt nye servise komplett.
Det er så fint.
Har samlet på dette, med både prikker og blomster, jeg blander.

Hvor er det fra?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:31   #18
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvor er det fra?

Det er fra Greengate.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:32   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Edme!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:35   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Det helt svarte fra Ikea. :ikkesnobb:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no