Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 23:47   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Den er gjennomført "ting vi liker". Litt "fransk og shabby møter nordisk minimalisme", siden jeg er alt for glad i åpent terreng til å rendyrke shabby chic, og liker det for lunt og rundt i kantene til å være minimalist.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 00:31   #22
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Vi har det gjennomført personlig.
(høres fint ut, ikke sant!)

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 00:43   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Det går an å ha det gjennomført og samtidig personlig. Jeg vil si at vi har det ganske gjennomført og samtidig småkoselig faktisk . Møblene er stort sett gamle og kjøpt på bruktmarkeder, men de er pusset opp og satt sammen til en god helhet.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 07:22   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Selv de lekreste interiørene jeg vet om har et element av flere epoker og tid. Kontraster kan jo være nettopp det som fremhever ting og gjør noe gjennomført.

Såkalte gjennomførte interiører uten kontraster virker for meg veldig usikkert og type katalogshopping. Kjøpe side 3,17 og 29 i Skeidarkatalogen.

Jeg er langt fra gjennomført, men så og si hver gjennstand hjemme hos meg har en historie, og en verdi i seg selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 07:53   #25
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Bibelsk. Let, og du skal finne.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 07:58   #26
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jeg har min egen stil, å nå kjører jeg alt av tilbehør i sort(rammer, bord, tvbenk,cdstativ etc etc) så ja jeg vil si at det er mulig å ha en gjennomført stil, om ikke en som alle andre har så ihvertfall din egen stil

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:12   #27
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jeg har noen venninner som har det gjennomført minimalistisk. Ellers er jeg enig med Maz. Vi har et gammelt stilhus og jeg har en del interiør som passer inn, men med noen helt moderne innslag. Jeg har også interiør som bare er veldig meg/oss.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:13   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jada, her er det ganske så gjennomført Ikea-Jysk-loppis-stil.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:23   #29
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Lite gjennomført, mye rart. Lite møbler, vi er så glad i å ha plass til... øh... ingenting. Akkurat nå så kjører vi hardt på "har nettopp flyttet og finner ingen ting", pluss "babyting overalt!".
Det er ganske så lekkert. Hvis du myser. På utsikten. Den er ganske kos.

Før vi flyttet så var det mye "kaos og godt synlige datamaskiner", men vi har kvittet oss med datamaskinene vi faktisk ikke bruker (:hulk, og nå har vi plutselig steder å putte deler og ekstrautstyr på så det ikke syns så godt.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:33   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jeg har ikke en gjennomført stil per i dag, men jeg tror jeg blir å få det. For meg er det viktig at ting er praktiske og hadde jeg hatt mulighet til det (les: penger og tid) så vil jeg tro det hadde preget mye av innredningen. Jeg liker feks senger som "lukker seg" mot gulvet (mindre å vaske) eventuelt senger som står på oppbevaringsmøbler. Jeg liker skyvedører (kan plasseres over alt, slipper å tenke på hvordan de åpnes. Spesialtilpassete bokhyller (for å utnytte plassen) med glassdører (slippe støv). Stoler som kan stables på hverandre. Grønne planter. Ingen gardiner (det har vi ikke i dag heller).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:37   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jepp, huset er 300 år gammelt og stilen heter levd liv,

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:38   #32
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Jeg har nok en ganske gjennomført stil, leiligheten er helt hvit, de fleste møblene er hvite med unntak av koksgrått. Mye sølv og glass i interiør.

Jeg elsker lampen min borti hjørnet


Sist redigert av Anne : 10-08-11 kl 15:43.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:39   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

gjennomført eklektisk

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:42   #34
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har nok en ganske gjennomført stil, leiligheten er helt hvit, de fleste møblene er hvite med unntak av koksgrått. Mye sølv og glass i interiør.

Så fint, Anne!

(Er veldig imponert, jeg tror ikke hvite møbler hadde overlevt dagen her, så det er imponerende når noen får det til - og pent! )

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:43   #35
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Så fint, Anne!

(Er veldig imponert, jeg tror ikke hvite møbler hadde overlevt dagen her, så det er imponerende når noen får det til - og pent! )


Takk
Sofaen er hvit skinn, lett å renholde, selv med små barn

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:45   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

gjennomført eklektisk

Nemlig.
1. Jeg har ikke den store interessen for interiør.
2. Jeg er oppdratt til at man kaster ikke noe før det er utslitt.
3. Jeg er konstant blakk.
4. Jeg er lat.

Ergo, det som kommer INN i huset mitt forsvinner ikke igjen med det første.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:51   #37
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Stua er ganske gjennomført retro, faktisk. Alt er gjenbruk fra 60-tallet og det eneste som er kjøpt nytt er bokhyller fra IKEA og spisebord fra Skeidar. Ellers er alle møbler i teak og i brunt/grønt. Det som bryter med retrostilen er to store malerier i sterke farger som min svigerfar har malt. Bad og WC er fra '69 og kjøkkenet består av originale skap fra byggeåret samt noen nye hvite moduler fra IKEA. Alle innerdørene er av teak også. Så ganske gjennomført, vil jeg tro.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:57   #38
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Anne: Hvor har du kjøpt paljettputa? Jeg har en paljettpute som desperat trenger å bli byttet ut...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:59   #39
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Anne: Hvor har du kjøpt paljettputa? Jeg har en paljettpute som desperat trenger å bli byttet ut...

Har fått den i gave, kjøpt i London

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 09:00   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Hahaha. Ikeaeklektisk stil her. :vinke:
Hvis jeg hadde prioritert å bruke tid på det hadde jeg kanskje hatt det slik:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no