Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan legger dere dynen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 20:19   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Vi rer ikke hver dag en gang. Men når jeg rer, bretter jeg dyna i to. Ikke så pent, men lettvint, går fort og ser ryddig ut. Jeg tror mamma lærte meg å re på en annen måte, det er noen andre som har lært meg å re ved å brette i to. Tror vi lærte det da vi var på leirskole i 6. klasse?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:21   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

FOrøvrig bretter jeg sengene "sykehusmåten" *preget av å vaske på sykhus i hine, hårde studentdager*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:22   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Jeg gjør som niobe sånn ca.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:25   #24
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Jeg skjønner knapt spørsmålet, kjenner jeg. Dynene ligger en eller annen tilfeldig krøll, litt sånn dynevarianten av "nypula-hår". Svigermor får sikkert noja hver gang hun sniktitter inn på soverommet vårt, men det får bare være en bonus.

Jeg brenner ikke av verdifulle kalorier på å re opp seks senger hver dag.

Men innrømmer at det sikkert ser pent ut med lekkert oppredd seng.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:25   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Jeg "legger" også dynen i en fin tull ett eller annet sted i sengen. Og det er ingen som skal inn på det soverommet som ikke skal sove i den sengen. Snupp og Minis dyner henges over en eller annen kant for å luftes godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:28   #26
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Jeg er kronisk på å unngå å gjøre husarbeid jeg anser for å være unødvendig, så her rer vi ikke senger. Kommer det besøk så låser jeg heller soveromsdøren for å unngå pinlige øyeblikk med gjester som ved en feil spaserer inn på rommet vårt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:29   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Til hverdags: Henger dynene over fotenden av senga med "undersiden" opp, slik at både de og lakenet avkjøles.

I helgene, når vi skal ha besøk som kan tenkes å kikke inn dit og ellers når jeg får ånden over meg: Dynene luftes først, før de legges på senga og langsidene brettes inn, slik at hver dyne akkurat dekker hver sin halvdel. Sengeteppe og et lass med pynteputer oppå.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:30   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Vi rer bare opp ordentlig hver søndag etter vi har byttet sengtøy. Hadde jeg hatt egyptisk bomullslaken og sånt skulle jeg vurdert daglig luksus.

@Missa: Pyntepute? Bilde?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:31   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det lurer jeg også på hvordan rundt overmadrassen er, det er jo gulv rundt overmadrassen ligger den på gulvet da?

Gulv rundt overmadrassen?

Som dette, men jeg ser at dynen ikke er brettet rundt overmadrassen. Det var i hvert fall slik jeg lærte meg å re seng når jeg var barn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:31   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Vi har seng som er 1,40, så vi bretter UT dynene og legger den ene oppå den andre. Mormors heklede sengeteppe på toppen. Hvis jeg gidder. Ofte gjør jeg ingenting med sengetøyet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:31   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

alle dyner henges ut av åpent vindu for å luftes daglig og året rundt, og brettes deretter "i 4" nederst i senga. Rer opp pent med sengeteppe hvis det kommer gjester som kan komme i skade for å kikke inn...
(har ikke oppvarming på soverommene så fyrer ikke direkte for kråka hellet)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:31   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Siden vi skrenser innom husmorstolthet her: Jeg synes det ser ryddig og pent ut med dynene brettet sånn som jeg beskrev jeg. Vi har noen store puter som vi bruker i ryggen når vi sitter og leser i sengen og de legges vekk når vi skal sove, de setter vi tilbake igjen om morgenen, så sengen ser avgjort "oppredd" ut.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:33   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Luftes daglig? Jeg har aldri i mitt liv luftet en dyne. Mamma gjorde det heller aldri, så jeg var godt voksen før jeg hørte at det var noe folk gjorde.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:34   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

ikke sånn amerikansk, klaustrofobisk sove-i-en-pitteliten-konvolutt-oppreing, Pelen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:35   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Jeg liker ikke midd, og bruker det som fin unnskyldning til å ikke gjøre noe annet enn å la den ligge som en ball i fotenden, so en knørvet greie kastet til side, eller noe sånn. På den sunne måten.

Når jeg rer opp til gjester legger jeg det stort sett som det første bildet, eller på en annen delvis dekortiv måte.

RUNDT overmadrassen er ikke mulig hos oss, overmadrassen er under det samme lakenet som den andre madrassen, og rundt der legger jeg ikke dyner nei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:35   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Siden vi skrenser innom husmorstolthet her: Jeg synes det ser ryddig og pent ut med dynene brettet sånn som jeg beskrev jeg. Vi har noen store puter som vi bruker i ryggen når vi sitter og leser i sengen og de legges vekk når vi skal sove, de setter vi tilbake igjen om morgenen, så sengen ser avgjort "oppredd" ut.

Jeg syns det ser litt kaldt og kalt ut. Jeg syns hel dyne over hele sengen ser mye koseligere ut. Men det er nok et poeng med midden, absolutt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:37   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Luftes daglig? Jeg har aldri i mitt liv luftet en dyne. Mamma gjorde det heller aldri, så jeg var godt voksen før jeg hørte at det var noe folk gjorde.

ALDRI? Vi gjør det ikke daglig, men jeg vet vi burde gjøre det oftere enn vi gjør i alle fall. Aldri falt meg inn at noen ALDRI gjorde det...

Men, jeg leste en eller annen (gullfiskhukommelse, jeg ser OL) bytter sengetøy ofte med tanke på midd-vennlig oppreing... Midd bor i dyna, ikke i dynetrekket. Luftig i minusgrader og banking, det kan anbefales da, men å skifte på senga har begrenset effekt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:38   #38
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Lufter du ikke dynene, Divine? Det er så kjekt å henge dem ut av vinduet på morgenen og få dem friske og kalde inn igjen. :sover med vidåpent vindu og sommerdyne:

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:39   #39
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg legger dynen min i en krøll, gjerne sparket ned til fotenden av sengen. Det ser ikke det minste pent ut, men hvem i alle dager bryr seg?

Mitt soverom er laaaaaangt vekk fra allfarvei i huset og i ungenes soverom er det ingen av de som skulle risikere å komme innom som bryr seg om at det er uoppredde senger. Jeg kjenner at jeg liker Niobes løsning og også følger den. Rer sengen etter at jeg har skiftet sengetøy. Da brettes dynene, ikke som på bildet, men sånn at de dekker hele sin side av sengen.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Rundt overmadrassen?

Noen som gidder det da??

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:39   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Nei, lufter dem ikke. Har egentlig aldri tenkt over det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no