Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 10:31   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Påfuglserviset til Ari.

Jeg synes det er forstyrrende og lite estetisk med stort mønster på serviset.

Det er ikke fint, nei!



Jeg liker heller ikke stort mønster på servise, men er ikke nok bevandret til at jeg kan angi eksempler.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:32   #22
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Påfuglserviset til Ari.

Jeg synes det er forstyrrende og lite estetisk med stort mønster på serviset.

Det var det jeg også skulle svare.

Jeg ville aldri kjøpt dette. Det er ikke pent i det hele tatt synes jeg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:33   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Bare ordet servise får det til å krølle seg i magen min. Jeg ønsker meg ikke noe som helst servise.
Men om jeg skulle hatt så skulle jeg helt klart ha hatt et med gammeldags mønster og sånn. Ikke blomster da. Flere av de avbildede her kunne vært aktuell. Om jeg måtte, altså.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:37   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.

Jeg har et lignende, som jeg har arvet og som jeg er veldig glad i. Kjøpt det nytt ville jeg ikke, men jeg synes det er veldig hyggelig å ha et 60 år gammelt servise fra en jeg var glad i.

Sitat:

Det var jo knallstilig!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:52   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Jeg likte også det nederste der, Teofelia. Litt sånn 50-talls nostalgia.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:10   #26
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er ikke fint, nei!



Jeg liker heller ikke stort mønster på servise, men er ikke nok bevandret til at jeg kan angi eksempler.

Det ser ut som om det er et øye som ser på deg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:15   #27
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det ser ut som om det er et øye som ser på deg

Der sier du noe.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:24   #28
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Dette kommer langt ned på lista. Men det verste er at det er finserviset vårt. Det er ikke jeg som har kjøpt det, for å si det sånn. Heldigvis er det gått ut av produksjon, så en vakker dag kommer det noe annet i skapet...



Ellers synes jeg mange av servisene i tråden her er helt ok - med unntak av påfuglserviset til Ari og det med den pastellblå kanten.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:27   #29
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Helt klinkende klart juleserviset fra Disney. Det er noe av det mest smakløse og grelleste jeg kan tenke meg.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:46   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.


Oi …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:55   #31
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.


Disse to syns jeg var retro-kule, stygg-kule eller hva jeg nå skal si. Ville ikke brukt masse penger på et slikt, men som arv

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:56   #32
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Dette må være noe av det styggeste og mest pompøse jeg har sett. Med skogsdyr? ELG



__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:26   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Helt klinkende klart juleserviset fra Disney. Det er noe av det mest smakløse og grelleste jeg kan tenke meg.

Du fornærmer smaken til mannen min!

For min del så er jeg ikke veldig opptatt av serviser, men Ari sitt vil jeg ikke ha.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:29   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Eg syns at omtrent alle dei du får gjennom Firkløveren er grelle.

Ellers syns eg dei gamle servisa som er vist her er nostalgiske og fine. Kjæresten min har arva et slikt og eg likar det kjempegodt. Sjølv har eg Amherst frå Wedgwood.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:38   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Noe fra Versace






Her lukter det russisk nyrik lang vei

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:38   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Jeg liker ari sitt servise jeg! Kunne veldig gjerne hatt det!

Jeg liker ikke slike typiske tidlig90-tallsserviser, men de er ikke akkurat ekslusive - typ Nille-servise



Av de litt mer ekslusive greiene er bondemønsteret til Porsgrunn litt for mye

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:38   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det ser ut som om det er et øye som ser på deg

Det er liksom det som r poenget med mønsteret på påfuglfjærene, ja.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:41   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

"Heldig" for oss så har svigermor spart på ett servise til mannen min (og til de andre sønnene sine) fra Firkløveren. Det er ikke fint. Noe ala dette minus den blå kanten rundt.


Jeg er ikke så veldig glad i det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:42   #39
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Det er mange serviser jeg ikke kunne hatt. Sånn generelt kunne jeg ikke hatt noe med grelt mønster og mye farge. Liker det best hvitt eller med nøytralt mønster. Jeg skyr alt med nisse- og julemønster.

Alt til sitt bruk synes jeg. Hadde vi hatt hytte eller sommerhus, ville jeg helt sikkert hatt et helt annet servise der enn hjemme.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:44   #40
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det ser ut som om det er et øye som ser på deg

Det mangler faktisk bare at det er selve Ari Behn sitt øye inni der. Eller Märtha sitt kanskje...

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no