Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er verst; spy eller føde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst av normal fødsel og heavy omgangssjuke?
Definitivt verst å føde 85 48,30%
Definitivt verst med omgangssjuke 76 43,18%
Har aldri hatt omgangssjuke 2 1,14%
Har kun hatt KS 13 7,39%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 00:49   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Det er verst å spy, jepp.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:49   #22
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg hadde en lang og treg fødsel med påfølgende keisersnitt inkl spying på operasjonsbordet.

Fødselen var verst. Men svangerskapet med all spyingen var definitivt aller verst.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:49   #23
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg kastet mye opp under to av svangerskapene. Jeg synes ikke det å spy, og det å føde kan sammenlignes. Det er ikke vondt å spy.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:49   #24
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

[quote=Skremmern;741093]Jeg tror du er riv ruske gal. Det er selvfølgelig mye verre å føde[quote]
Jeg tror du er riv ruske gal. Jeg hadde glatt valgt en fødsel til fremfor en omgangssjuke, altså.
Det er jo også ganske vondt på slutten, men da er det over på 20 minutters tid. Dessuten er resultatet hyggeligere. Et svangerskap, derimot...det syns jeg det er godt å være ferdig med.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:50   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er ikke vondt å spy.

Joda. *peker opp*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:51   #26
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Visst er det vondt å spy!!!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:51   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Spy er verst. Helt klart.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:51   #28
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Det er definitivt verst å føde,men skal være enig i at det å spy ligger tett opp under!
Jeg tror jeg skal dø hver gang jeg spyr...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:52   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Tom. med en rimelig grusom fødsel, er spying verst.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:52   #30
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Da jeg hadde hyperemesis hadde jeg det kjempevondt til tider. Hele buken var øm og verket. Hadde halsbrann som følge av mye magesyre og jeg fikk hodepine og migrene anfall av vesketap.
Skal ikke kimse av å spy.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:54   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg har aldri hatt skikkelig omgangssjuke, skjønt jeg var ganske nær nå i jula, da jeg hadde ei natt med nærkontakt med skåla. Jeg hater virkelig å kaste opp, men hos meg har det stort sett vært selvforskyldt, og da føles det litt bedre.

Tror jeg mener det er verre å føde - det er mer smertefullt, selv om man på ingen måte skal kimse av spyingas intense ubehag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:55   #32
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, men det er temmelig, temmelig jævlig. :grøss:

Hørtes ikke særlig vakkert ut, nei :dobbeltgrøss:
Og jeg har ikke spydd med halsbetennelse så det er mulig at det ville tippe meg over på "den andre siden" litt.
Ihvertfall der og da

Men å føde er jævlig, altså. Virkelig.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:56   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.


Men å føde er jævlig, altså. Virkelig.

Mine fødsler er for det meste litt lyzfontene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:58   #34
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mine fødsler er for det meste litt lyzfontene.



Etter litt rødvin, popcorn og selvransaking har jeg nå kommet frem til at jeg antagelig er veldig flink til å spy

  Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:18   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Stakkars musa di.

Den hadde nok vært ubrukelig etterpå ja...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:18   #36
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Å spy er helt klar PYTON, så jeg fortetrekker å føde.

Det verste jeg har vært borti var når jeg kastet opp med en kjeve som hadde låst seg.
Fikk vel opp munnen 1 cm maks, hjalp ikke om refleksene ropte at jeg skulle gape det jeg klarte, når kjeven ikke sammarbeidet.
Følelsen av å henge over do, men kjeften full av spy, mens jeg ventet på at det skulle renne ut var grusom. Det rant saaaaaakte.
Takker min skaper for at jeg kastet opp bare en gang da, men kjenner jeg nesten føler for å gjøre det nå med tanken på den noe grusomme opplevelsen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:18   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

En skikkelig clown car vagina.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:22   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Det er et mareritt å spy... å føde er vondt, men føles mer konstruktivt.

Hilsen ei som også spyr når hun føder.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:25   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Følelsen av å henge over do, men kjeften full av spy, mens jeg ventet på at det skulle renne ut var grusom. Det rant saaaaaakte.

Herre jesus så jævlig! Jeg får angstfornemmelser av tanken.

Jeg har også hatt betennelse i kjeven, men innen jeg var til tannlegen og trakk visdomstannen som forårsaket den, så fikk jeg antibiotka. Så når dagen kom og jeg skulle trekke, så fikk jeg munnen halvveis opp. Og jaggu godt var det, for jeg spyr når jeg skal til tannlegen og den beskrivelsen din høres mildt sagt helt forjævlig ut.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:32   #40
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Nå husker jeg forresten at jeg innimellom sammenligner det å spy med å føde. Det er de gangene jeg siiter på do med magesjuke og må be ungene komme med bøtte fordi det kommer begge veier.

Det er jeg tilbøyelig til å mene er verre enn å føde

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no