Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bolig - hva er viktig for deg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 08:57   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolig - hva er viktig for deg?

Jeg er vokst opp med lite plass, og har på et vis lært å verdsette det. Jeg har aldri ønsket meg en bolig der mange av rommene står tomme sånn til daglig.

Vi bor i en leilighet på litt under 80 kvm nå. Leiligheten er i og for seg stor nok, men vi savner virkelig ett soverom til, for nå deler ungene rom, og det er ikke helt optimalt siden den ene er 16 og den andre 7. Jeg skulle gjerne ha hatt et ekstra soverom eller en kjellerstue eller noe. MEN - likevel er vi ikke desperate etter å flytte. Det VI verdsetter der vi bor, er at det er så skjermet. Vi bor i øverste etasje i et hus som ligger i en bakke, så det er ikke noe innsyn inn til oss. Og ingen ser oss om vi sitter på verandaen heller. Vel, den ene naboen kan se deler av verandaen, men ingen ser ned på verandaen vår, og det er uvurdelig. Jeg hater å vite at folk kan se meg. Dessuten har vi en flott nabo under oss som aldri klager på bråk, vi har fin utsikt, de andre naboene er vennlige, det er veldig stille og rolig her, osv.

Vi følger med på boligmarkedet, men det eneste vi kan ha råd til, er andre leiligheter, ev. et lite rekkehus. Og andre leiligheter har neppe 30 kvm veranda uten innsyn, og bor man i rekkehus, så har man naboene mer innpå seg, føler jeg.

Heldigvis har vi felles vaskerom i kjelleren, en stor kjellerbod og masse loftsplass. Og garasje. Ellers så hadde det virkelig ikke gått.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:35   #42
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bolig - hva er viktig for deg?

- beliggenhet i forhold til trafikk og utemuligheter både for barn og dyr, skolekrets er kjempeviktig, og vi kommer bevisst til å unngå bydeler med dårlig rykte med tanke barne/ungdomsmiljøet.
- husets tilstand. Når vi kjøper hus eller leilighet vil vi ha noe vi slipper pusse opp. Ingen av oss er spesielt glad i slike prosjekter, og vil derfor ha noe relativt nytt og velholdt.
- antall soverom er viktig. Minst 3!
- trafikale utfordringer. Kan man komme seg til og fra jobb uten å bli fanget i de verste trafikkflaskehalsene?
- snøforhold vinterstid
- utsikt, gode naboer og eget utearel i form av hage er en bonus.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:31   #43
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolig - hva er viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er vokst opp med lite plass, og har på et vis lært å verdsette det. Jeg har aldri ønsket meg en bolig der mange av rommene står tomme sånn til daglig.

Vi bor i en leilighet på litt under 80 kvm nå. Leiligheten er i og for seg stor nok, men vi savner virkelig ett soverom til, for nå deler ungene rom, og det er ikke helt optimalt siden den ene er 16 og den andre 7. Jeg skulle gjerne ha hatt et ekstra soverom eller en kjellerstue eller noe. MEN - likevel er vi ikke desperate etter å flytte. Det VI verdsetter der vi bor, er at det er så skjermet. Vi bor i øverste etasje i et hus som ligger i en bakke, så det er ikke noe innsyn inn til oss. Og ingen ser oss om vi sitter på verandaen heller. Vel, den ene naboen kan se deler av verandaen, men ingen ser ned på verandaen vår, og det er uvurdelig. Jeg hater å vite at folk kan se meg. Dessuten har vi en flott nabo under oss som aldri klager på bråk, vi har fin utsikt, de andre naboene er vennlige, det er veldig stille og rolig her, osv.

Vi følger med på boligmarkedet, men det eneste vi kan ha råd til, er andre leiligheter, ev. et lite rekkehus. Og andre leiligheter har neppe 30 kvm veranda uten innsyn, og bor man i rekkehus, så har man naboene mer innpå seg, føler jeg.

Heldigvis har vi felles vaskerom i kjelleren, en stor kjellerbod og masse loftsplass. Og garasje. Ellers så hadde det virkelig ikke gått.

Signerer helhjertet!
Vi har mer lagringsplass enn mange av våre venner med enebolig eller rekkehus(tre og en halv bod).
I tillegg har vi vaskeri hvor vi vasker og tørker gratis, har maskin hjemme også(som vi bruker minst mulig)
Vi også titter, var et øyeblikk nesten på vei ut av området her vi bor,
men vi makter det ikke. Det finnes ikke bedre tilbud og nærområde enn det vi har!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 21:33   #44
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Bolig - hva er viktig for deg?

Etter å ha lest innleggene så har jeg i hvert fall mange tanker som jeg kan ta med meg på 2.gangs visningen som vi skal på i morgen.

Og herregud for ett stress med å kjøpe ny bolig, får ikke sove om kveldene lenger, tenker og tenker. Alt er egentlig ganske perfekt med huset det er bare den forbannede beliggenheten da.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no