Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Studentflyttetråden!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-23, 23:18   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Han er en nokså ryddig og organisert sjel. Da søsteren flyttet for noen måneder siden, var situasjonen en annen. Hun er en samler av dimensjoner. Å herrejesus for et kaos. Og det er fremdeles ikke noe mindre kaos der hun bor…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:21   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

For å få ned utgiftene, uansett hvem som tar regningen, så vil jeg tipse om å handle kjøkkenutstyr og servise etc. brukt, en brøkdel av prisen og miljøvennlig.


Vår erfaring er også at i kollektiv forsvinner ting, så dyre ting er lite lurt.

.


Vi har prøvd å handle brukt der vi kan. Dessverre var det ikke så mye. Det handlet også om tid og overskudd. Men han har tatt med ganske mye hjemmefra.

Han bor ikke i kollektiv, men alene, og umøblert, så jeg tror ikke det forsvinner ting. Men ser dilemmaet. Min eldste bor i kollektiv. Hun er uorganisert i tillegg, så jeg tror ikke de har helt koll på hva hun tok med seg og hva som er felles, for å si det sånn… (Hun fikk for eksempel noen dyre gryter av meg. De skal hun ha med seg videre. Mikroen er også hennes, men brukes av alle.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:29   #83
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har prøvd å handle brukt der vi kan. Dessverre var det ikke så mye. Det handlet også om tid og overskudd. Men han har tatt med ganske mye hjemmefra.

Han bor ikke i kollektiv, men alene, og umøblert, så jeg tror ikke det forsvinner ting. Men ser dilemmaet. Min eldste bor i kollektiv. Hun er uorganisert i tillegg, så jeg tror ikke de har helt koll på hva hun tok med seg og hva som er felles, for å si det sånn… (Hun fikk for eksempel noen dyre gryter av meg. De skal hun ha med seg videre. Mikroen er også hennes, men brukes av alle.)


Det har vært en del feiling og læring, også i forhold til hvordan de er, det som fungerer for den ene gjør ikke nødvendigvis det for de andre.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:40   #84
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Syr man puter under armene på dem om man hjelper dem der man kan? Våre betaler husleie etc. selv, fordi at vi vil de skal se hva ting koster og hvor pengene går. For de som studerer i byene er det ikke mye igjen av studielånet når husleie og faste utgifter er betalt, i grunnen ingenting. Mine har vært så heldige at de har hatt gode deltidsjobber, men det er ikke alltid man får det, eller at det kan kombinerest med studiet.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:43   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Syr man puter under armene på dem om man hjelper dem der man kan? Våre betaler husleie etc. selv, fordi at vi vil de skal se hva ting koster og hvor pengene går. For de som studerer i byene er det ikke mye igjen av studielånet når husleie og faste utgifter er betalt, i grunnen ingenting. Mine har vært så heldige at de har hatt gode deltidsjobber, men det er ikke alltid man får det, eller at det kan kombinerest med studiet.

Er usikker på hva du spør om nå. Er det noen som har sagt noe om å sy puter, eller lurer du på om du gjør det?

Jeg vet ikke, jeg, det kommer vel an på så mangt. Og omstendigheter. Og personlighet.

Begge mine har godt betalte jobber og lavt forbruk. Så de har mer enn nok til å klare seg. Men de har vært heldige i tillegg til å ha tatt en del gode valg i årenes løp. Det er ikke slik for alle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:47   #86
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Nei, jeg synres ikke vi gjør det.


Leste vel noen innøegg i tråden i den retningen.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:47   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Her har min eldste (litt variabelt, men sånn ca) rundt 15-16000 inn hver måned. Guttungen vil foreløpig ha ca 10, men skal på intervju nå snart, og den jobben vil gi så mye som 10K inn i måneden.

Begge har 6000 kr i husleie, den ene inkl strøm og den andre ekskl strøm.

Jeg synes de er nokså rike, til studenter å være.


Sist redigert av Hyacinth : 03-08-23 kl 10:28.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:49   #88
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Og så det at jeg ser at de som ikke har foreldre som hjelper, eller jobb, sliter.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 00:04   #89
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Og så det at jeg ser at de som ikke har foreldre som hjelper, eller jobb, sliter.

Ja, det er nok mange som har det trangt. Men jeg tenker også at en del (ikke alle!) har en livsstil som koster (uteliv, klær og sminke), samt ikke er så flinke til å være smarte når de handler mat. En del av ungdommene jeg kjenner «liker ikke» sunn og billig mat, som feks belgfrukter og grønnsaker i sesong. De kjøper mye kjøttmat og ferdigmat, samt kantinemat. Dette gjelder selvfølgelig langt fra alle, men jeg ser en del av det, også hos mine egne.

Og så er det noe med at det ER litt trangt å være student. Jeg tror man blir kreativ av det, og man lærer en del av det. Men det finnes selvsagt grenser.

Vi kommer ikke til å bidra med månedlige summer. Det trengs ikke, og jeg tror det skulle stått temmelig ille til for at vi skulle gjort det. Besteforeldre sponser bittelitt, månedlig. Jeg kan nok tilby meg å betale for lege og tannlege, det bør prioriteres. Er litt usikker på hjemreiser. Det er dessverre soleklart billigst å fly. Det er ille. 299 én vei, og langt mer for buss. Studenten kommer til å reise mye hjem pga politiske verv. Mulig det dekkes. Antakelig.


Sist redigert av Hyacinth : 03-08-23 kl 10:28.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 06:48   #90
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Vår flytter om halvannen uke. Skal bo på studenthybel med delt kjøkken. Antar det er kjøkkenutstyr der.

Vi kjører fra øst til vest med henne, og bistår med kjøring/handling første dagen.

Jeg har lyst til å bidra med et tilskudd hver måned. Planen er at hun skal slippe å bruke tid på jobb. Hun hR jobbet et år må pg har spart opp solid med penge. Mannen mener hun må klare seg selv. Det jeg i hvertfall har lovet er å betale trening for hennne hvis hun ønsker og sikkert litt hjemreiser.

Kjenner litt sorg for at hun blir borte, men det blir nok bra.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 08:08   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Vi sponser ikke, men han har fått beskjed om at han kan be om hjelp når som helst, hvis det ikke går i hop. Han har en jobb der han skriver timer og jobber hjemmefra, så der får han vurdere selv. Leiligheten er helt møblert, og inkludert treningsmedlemsskap.

Men det koster over 7000 i mnd, så det utgjør mye av lånet. Han har brukt utrolig lite penger opp gjennom, men har fått smaken på utelivet nå etter eksamen, så det blir definitivt lærerikt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 08:18   #92
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.624
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Nå er dette studentflyttetråden, og min er ikke student, hun skal begynne på vgs, men jeg deltar likevel siden hun tross alt vil trenge mye av det samme. Så siden hun bare er 15 så forsørger vi henne fortsatt, og får barnetrygd, så hun vil fortsette å få det samme som hun ville fått om hun bodde hjemme, inkl tak over hodet og mat. Borteboerstipendet fra lånekassa dekker stort sett hele leieprisen på hybel, i følge andre som bor der allerede (billig, kommunal hybel), og hun får som sagt gratis varmt måltid på skolen hver dag, så det blir nesten billigere enn å ha henne hjemme. Om hun vil ha jobb for å spe på med ekstra lommepenger så blir det opp til henne selv, men målet er at det ikke skal være nødvendig, siden jeg tenker det kan bli nok med skole, trening og alt som er nytt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 23:17   #93
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

4

Det er sikker de samme folka som aldri gjorde/gjør noe på gruppearbeid og sluntrer unna i arbeidslivet.

Nei, det er det ikke nødvendigvis. Jeg er et rotehode, vasker opp når jeg har energi og tid til det - og det er ikke hver dag - har en enormt mye lavere standard for husarbeid enn de fleste og ville vært krise for de fleste å leve i kollektiv med (sånn jeg gjør det nå). Men jeg har alltid gjort nesten alt på gruppearbeid og er den som driver teamet på jobb og legger ned desidert flest timer og mest innsats på samme jobben.

Hadde jeg bodd i kollektiv, hadde jeg vasket opp mitt hver dag fordi jeg vet at det er det som forventes. Men egentlig ville jeg heller tatt oppvasken for alle en gang i uka hvis jeg bare kunne få vente til den dagen det passet meg å ta den.

Jeg hadde aldri irritert meg over andres rot da, det skal jeg ha.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:03   #94
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.846
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Syr man puter under armene på dem om man hjelper dem der man kan? Våre betaler husleie etc. selv, fordi at vi vil de skal se hva ting koster og hvor pengene går. For de som studerer i byene er det ikke mye igjen av studielånet når husleie og faste utgifter er betalt, i grunnen ingenting. Mine har vært så heldige at de har hatt gode deltidsjobber, men det er ikke alltid man får det, eller at det kan kombinerest med studiet.

Det er litt vanskelig det der. Jeg fikk ingen hjelp da jeg var student annet enn til hjemreiser og hadde ikke sikkerhetsnett. Det føltes av og til ganske tungt. Jeg jobbet i alle sommerferier og var heldig og fikk en jobb ved siden av som ikke gikk ut over studiene, så det gikk jo på et vis.

Storesøster har blitt sponset med husleiehjelp hele veien. De har jo mindre til overs nå etter at husleia er betalt enn vi hadde. Studiefinansieringen er for dårlig! Men hun har vært veldig klar på at hun vil klare seg selv, så pengene har gått rett til sparing og så har hun jobbet som stud.ass og i feriene for å greie seg selv. Det har vi sagt at er helt i orden. Da har hun sikkerhetsnettet lett tilgjengelig og så kan jo vi hjelpe om det dukker opp noe helt spesielt også.

Jeg tror hun hadde følt seg helt trygg på at vi var der for henne også uten bidraget, men vi er jo alle summen av våre erfaringer og det sitter så dypt i meg at jeg vil hjelpe enten hun vil ha hjelp eller ikke. (Sidespor: Mannen har sine erfaringer, lang historie, men det har resultert i at ungene har fått en uendelig mengde med sykler, for at alt skal være tipp-topp.)

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 08:01   #95
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Et lite tips for dem som flytter til Bergen. På Landås finnes "vel bevart" bruktbutikk. De legger ut på facebook noe av det nye de har fått inn. Parkeringsplass og busstopp like i nærheten. buss 6 (og 16e).

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 08:27   #96
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.018
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå er dette studentflyttetråden, og min er ikke student, hun skal begynne på vgs, men jeg deltar likevel siden hun tross alt vil trenge mye av det samme. Så siden hun bare er 15 så forsørger vi henne fortsatt, og får barnetrygd, så hun vil fortsette å få det samme som hun ville fått om hun bodde hjemme, inkl tak over hodet og mat. Borteboerstipendet fra lånekassa dekker stort sett hele leieprisen på hybel, i følge andre som bor der allerede (billig, kommunal hybel), og hun får som sagt gratis varmt måltid på skolen hver dag, så det blir nesten billigere enn å ha henne hjemme. Om hun vil ha jobb for å spe på med ekstra lommepenger så blir det opp til henne selv, men målet er at det ikke skal være nødvendig, siden jeg tenker det kan bli nok med skole, trening og alt som er nytt.

Frøkna flytta jo også hjemmefra for vgs, og vi gjorde det sånn at jeg betalte hybelen + mobilabb, og hun hadde borteboerstipendet til daglige utgifter (mat, transport, hygiene, klær (inkl treningsklær), reise hjem). Det var nyttig læring for henne; hun lærte fort å få pengene til å rekke, og har klart seg veldig fint økonomisk som student også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 11:55   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.624
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Frøkna flytta jo også hjemmefra for vgs, og vi gjorde det sånn at jeg betalte hybelen + mobilabb, og hun hadde borteboerstipendet til daglige utgifter (mat, transport, hygiene, klær (inkl treningsklær), reise hjem). Det var nyttig læring for henne; hun lærte fort å få pengene til å rekke, og har klart seg veldig fint økonomisk som student også.

Ja, det er også en mulighet Stompa. Får se hva vi gjør når vi ser hva leien er på, og finne ut hva som blir mest praktisk. Fortsatt ikke fått vite hvor hun skal bo og når hun kan flytte inn, eller om hun får bo sammen med venninnen. Vi skal få vite det "så fort det er klart i neste uke".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 12:20   #98
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Et lite tips for dem som flytter til Bergen. På Landås finnes "vel bevart" bruktbutikk. De legger ut på facebook noe av det nye de har fått inn. Parkeringsplass og busstopp like i nærheten. buss 6 (og 16e).

Genialt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 13:19   #99
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Har dere tips til innboforsikring for studenten som dekker litt raust.., feks inkludert mobil og evt sykkel.... eller bruker man kanskje der man har bankforbindelse? Min har i DnB.

Synes ikke det har vært lett med å kjøpe brukt. Da måtte vi droppet handling og han måtte ordnet det selv utover i ukene.
Vi har vært 5 dager på hotell og hjulpet han å få ting inn. Vi hadde stappfull bil og takboks og kunne ikke ha fått med mer.
Har ikke kjøpt alt det dere har listet opp. Han har så han kommer igang i hverdagen.
Han får finne ut av resten selv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 14:51   #100
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.844
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Min ar kjøpt noe brukt. Det er mest møbler det er behov for. Det har tatt sin tid og inkludert leie av bil til transport. Det har ikke nødvendigvis bare vært billig. Mye av nipset var allerede i boks, tenker på kjeler og sengetøy og alt dette andre.

Det kan være en ide å sjekke fagforeninger for forsikring. Kanskje finnes det er tilknyttet det han skal studere? De har gjerne gunstide priser for studenter.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no