Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Xperia - mini eller mini pro?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 17:47   #41
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Iiih, bestilt i dag! Hvit mini.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:10   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har Xperia mini pro og er vedlig fornøyd med tastaturet.
Litt uvant de første sms'ene men så gikk det veldig bra.
Har hatt med qwerty tastatur på skjermen, men mye mer fornøyd med "skikkelig" tastatur, for det er litt for lett å treffe feil bokstav når det er skjermtastatur.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:20   #43
Cecilie07
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 2
Cecilie07 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Hvis jeg var deg ville jeg ha holdt meg LANGT unna sony ericsson xperia mini/pro. Velg heller Sony ericsson Vivaz pro, den har en perfekt størrelse og er prikk lik xperia.

Cecilie07 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:58   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Totalforvirra, mannen har gått fra å si at jeg skulle ha pro, til å mene mini.

Eller at jeg kunne finne meg en annen selv...

Ehh, jeg har jo virkelig ikke peil. Virkelig!

jeg vet ikke hvordan det er å taste på skjermen, min har knapper. Med tre bokstaver pr tall. Aldri prøvd noe annet, men den ser så liiiiiten ut å skulle trykke på skjermen? men samtidig er jo størrelsen et poeng da...

Vet ikke jeg. Aner ikke.

Og forvirra meg inn i denne tråden igjen i håp om å finne SVARET, men det har jeg egentlig ikke...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:06   #45
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Å trykke på skjermen med tre bokstaver per tall er ca like enkelt som på en telefon med tasker. Ulempen er at jeg ikke lenger kan taste i blinde. Har ikke prøve qwerty-tastatur enda, så kan ikke si noe om pirkegraden på det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:27   #46
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Det er like enkelt, men jeg må bruke to hender og kan ikke gjøre det i blinde.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:34   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Ikke skrive i blinde. Merker meg den. Og trenger to hender. Altså er "sms på farten" plutselig mye mer komplisert. Sånn der "sende en melding til mannen om hvilket tog jeg kommer på og spørre om jeg skal handle noe på vei hjem", som jeg gjerne gjør mens jeg går, litt sent ute, mot toget... (Ja, det hadde vært et clue å lagre en ferdig meldingsmal... så smart er jeg dog ikke at jeg kommer på det i sånne situasjoner hvor det er praktisk å gjennomføre planen)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:39   #48
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Det er nettopp dette "sms på farten" som er hele problemet og jeg merket godt at det alene antakeligvis blir grunnen til at jeg velger telefon med tastatur igjen. Jeg ønsker en mobil som er håndterbar med en hånd, stå på bussen eller trikken og sende en melding. Jeg HATER å måtte holde telefonen i den ene hånden for så og knote med å skrive meldinger med fingertuppene mens jeg står. I det store og hele synes jeg touch telefon er SVÆRT tungvindt og jeg bruker minst 3 ganger så langt til på å sende en enkel sms.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:50   #49
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Å jeg falt for mini.
Bestilt og fått i dag, hvit.
Jeg har alltid hatt Nokia, men tror jeg skal klare å venne meg til denne!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:52   #50
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har bestilt en mini i dag, farge hvit.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:54   #51
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Har mini pro. Og har irritert meg ganske så mange ganger over den. men det er muligens fordi jeg ikke har sånn teknisk innsikt.
Syns det er vrient å legge på samtaler, ta telefonen og sende meldinger. Ikke minst å lagre kontakter. Og nå har det plutselig blitt "facebook-.-kontakter" på telefonlista mi og ALLE mine numre fra simkortet er borte....så¨er ikke så veeeldig glad i proen min for tiden. Skulle heller hatt en telefon med vanlig tastatur og sånne vanlige funksjoner :gammelmodig:

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 22:31   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Hvis man i valget av telefon også vektlegger dette med stråling, så kommer X10 mini _mye_ bedre ut enn X10 mini pro. Pro ligger faktisk øverst på lista over verstingene, mens mini ike er med blant det 10 verste.

(ligger alfabetisk liste under de verste og de beste)

http://www.mobilen.no/wip4/disse-mob...d.epl?id=46874

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 17:47   #53
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Mannen min har lagt ned et evig forbud mot HTC-telefoner i huset, etter at han gikk på ei blemme og kjøpte HTC HD2 for et års tid siden.

Jeg skal bare snike meg inn i denne tråden og kommentere dette...

HTC telefoner med Andriod må ALDRI sammenlignes med HTC telefoner som bruker Windows :nope: Det er to vidt forskjellige ting.

Hilsen en som jobber med mobiler.... ...og som elsker HTC nå

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 17:53   #54
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg fikk mini til jul, og er foreløpig veldig fornøyd! Liker å bruke 1-9-tastaturet.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:58   #55
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har mini og blir mer og mer fornøyd.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 05:18   #56
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har nå hatt mini pro i over 1 mnd. Merker at jeg er meget misfornøyd med kvaliteten på kameraet. Det skal ikke mye til for at bildet blir uklart. Det er en vanskelig knapp å ta bilde med. Syns den må lades altfor ofte. Tastaturet er tregt og lite håndterlig. Kjedelig å ikke kunne skrive sms uten å være hundre prosent fokusert.... nei...neste gang blir det med tastatur igjen...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 10:43   #57
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Jeg har nå hatt mini pro i over 1 mnd. Merker at jeg er meget misfornøyd med kvaliteten på kameraet. Det skal ikke mye til for at bildet blir uklart. Det er en vanskelig knapp å ta bilde med. Syns den må lades altfor ofte. Tastaturet er tregt og lite håndterlig. Kjedelig å ikke kunne skrive sms uten å være hundre prosent fokusert.... nei...neste gang blir det med tastatur igjen...

Kameraet er en vits, helt ubrukelig.
Batteriet mitt har blitt betraktlig bedre etter oppgradering og tips her inne.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 12:17   #58
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Batteriet mitt hadde en ganske dårlig periode rett før jul, og jeg måtte lade minst en gang for dagen. En natt gikk jeg tom for strøm. Etter denne restarten har telefonen blitt helt forandret, og nå holder den i 2-4 dager.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 12:26   #59
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hvis man i valget av telefon også vektlegger dette med stråling, så kommer X10 mini _mye_ bedre ut enn X10 mini pro. Pro ligger faktisk øverst på lista over verstingene, mens mini ike er med blant det 10 verste.

(ligger alfabetisk liste under de verste og de beste)

http://www.mobilen.no/wip4/disse-mob...d.epl?id=46874

Ah! Takk for en nyttig lenke:

Sitat:

Lav stråling på Galaxy S
Android-mobilen Samsung Galaxy S har derimot den nest laveste SAR-verdien (0,24 W/kg).

Det er det jeg sier - Samsung Galaxy S er superduper!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no