Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Xperia - mini eller mini pro?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 11:42   #1
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Xperia - mini eller mini pro?

O strålende forumister, hva bør man ønske seg av julenissen? Jeg tror nemlig jeg ønsker meg ny telefon til jul, siden den gamle har hatt litt dårlig lyd siden den gikk litt brutalt i bakken for tre år siden. Er xperia mini grei, eller er det knotete med liten skjerm med touchtastatur, sånn at man bør ønske seg pro?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:44   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg elsker Pro.
Jeg fikk prøve vanlig mini og fant ut at Pro var et must for meg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:47   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Pro, den ønsker jeg meg, tror jeg. Skjønner ikke at noen klarer å skrive noe på Mini, og for meg ville det vært temmelig kjipt å gå tilbake til sånn 3-bokstaver-i-en-tast-tastatur som skjermtastaturet er på Minien.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:49   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Du kan laste ned annet tastatur til minien også, tror jeg.

Men som sagt: Jeg elsker å ha ordentlig tastatur!
Det var årsaken til at jeg endte med SE i stedet for HTC i utgangspunktet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:06   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Ja, man kan det, men det blir ekstremt lite. Jeg har bittesmå hender, selv jeg slet med å skrive på "fulltastaturet" på Minien til nevøen min.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:09   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Det skjønner jeg. Jeg sliter også med en del trykking på skjermen uten å zoome, selv med små hender. "Gå til siste innlegg"-knappen her på forumet blir f.eks. ofte til "hvem har lagt inn innlegg?".

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:12   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

To på pro, ingen på mini.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:31   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg HATER min Xperia, virkelig virkelig HATER den. Det hadde sikkert vært mye bedre om jeg hadde hatt pro og ordentlig tastatur, for om man ikke har små delikate barnehender så er det helt håpesløst med det tastaturet. Pluss at den må lades hele tiden, batterikapasiteten er en vits, intent annet. Da jeg ringte for å spørre om dette var en feil på mobilen sa de at "det ene" minuset med telefonen var batteriet.

Som du sikkert skjønner er det ikke en telefon jeg har klart å venne meg til eller sette pris på.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:43   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har nettopp hatt min mini inne til rep pga ekstremt dårlig batteri....

Valgte mini, og ikke pro-utgaven pga størrelsen. Ikke at pro er såå mye større, men litt, og det (eneste?) som er fordelen med minien er at den er så liten (hvis det er viktig da, jeg hadde ikke taklet en stor tlf, iPhone f.eks...).

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:47   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har Pro, og kunne virkelig ikke taklet å ha tlf. uten tastatur, og i hvert fall ikke når den er så liten. Jeg solgte storebroren X10, fordi jeg ikke taklet å bruke tlf. uten tastatur. Er superfornøyd med Pro

  Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:51   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg har nettopp hatt min mini inne til rep pga ekstremt dårlig batteri....

Valgte mini, og ikke pro-utgaven pga størrelsen. Ikke at pro er såå mye større, men litt, og det (eneste?) som er fordelen med minien er at den er så liten (hvis det er viktig da, jeg hadde ikke taklet en stor tlf, iPhone f.eks...).

Kan jeg spørre hvor ofte du måtte lade? Jeg har spurt i to butikker og ringt NetCom. Svaret jeg får er at denne telefonen har dårlig batteri, og at det er det store minuset med telefonen.
Litt avhengi av bruk men jeg må lade minst en gang om dagen men aller helst to ganger per dag hvis jeg er har flere samtaler og hører på musikk på vei til og fra jobb (dvs 10 minutter ).

Greit nok å lade men det blir så mye planlegging rundt det å hele tiden sjekke om det er nok batteri til at noen kan ringe meg om atte, hvis atte osv osv. Slitsomt er det.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:45   #12
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kan jeg spørre hvor ofte du måtte lade? Jeg har spurt i to butikker og ringt NetCom. Svaret jeg får er at denne telefonen har dårlig batteri, og at det er det store minuset med telefonen.
Litt avhengi av bruk men jeg må lade minst en gang om dagen men aller helst to ganger per dag hvis jeg er har flere samtaler og hører på musikk på vei til og fra jobb (dvs 10 minutter ).

Greit nok å lade men det blir så mye planlegging rundt det å hele tiden sjekke om det er nok batteri til at noen kan ringe meg om atte, hvis atte osv osv. Slitsomt er det.

Den holdt ikke en hel dag engang nei, måtte være forsiktig med å bruke den om laderen ikke var med. Passe irriterende! Jeg antar at de har skiftet batteri i den når den har vært på rep nå , så gjenstår det å se hvordan den er blitt (sendes fra rep i dag).

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:08   #13
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Dere gjør meg så usikker!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:25   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Kjøp en HTC Desire HD i stedet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:30   #15
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Mannen min har lagt ned et evig forbud mot HTC-telefoner i huset, etter at han gikk på ei blemme og kjøpte HTC HD2 for et års tid siden.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 17:38   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Lades to ganger for dagen?
Nei, det vil jeg ikke. Mannen snakker om å kjøpe den mini pro til meg, men ikke søren, jeg lader ikke en ny mobil daglig, når en mobil må lades daglig er det årsak til å konkludere at den er utbrukt og må erstattes, i mitt hode!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:03   #17
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har mini pro, og har ikke peiling på om den er bedre enn mini. Jeg er i alle fall veldig fornøyd, og lader aldeles ikke mer enn maks tredje hver dag. Snakker nok ikke i timesvis i telefonen, og hører ikke på musikk, men noe må jo brukes på standby også. Bruker sjelden det uttrekkbare tastaturet, så jeg hadde nok blitt enda mer fornøyd hvis jeg hadde blitt komfortabel med det. Jeg har små pianofingre, så jeg sliter ikke med den lille skjermen.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:05   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg tror jeg velger å høre på Rug.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:06   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg vet ikke hvordan den andre er, men jeg har mini pro og synes den er super nå som jeg er blitt godt kjent med den.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:07   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

hver tredje dag uten musikk er jo ikke allverdens, da min nåværende, enkle, telefon var ny ladet jeg ca hver 10. dag om jeg ikke hørte på musikk... Nå småirriterer det at den trenger lading et par ganger i uka... tror ikke xperia er noe for meg likevel, om det er så dårlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no