Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Brenne musikk fra Spotify?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 17:15   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:24.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:17   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Hva med å betale?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:19   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Nope, det syns jeg ikke du skal gjøre. Det er mye mulig man får fatt i programvare som gjør at du kan gjøre det, men man skal ikke misbruke Spotify altså. :streng:

Skal du bedrive ulovligheter, får du rote deg inn på piratbukta eller noe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:22   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Når det var vanskelig å få tak i musikk digitalt så skjønner jeg at man laster ned ulovlig. Men nå er det så lett (og så billig), så da syns jeg man skylder artistene man hører på såpass.

På Spotify Premium finnes det i allefall en variant som du kan bruke off-line også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:22   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Liker mye "sær" musikk som er ofte vanskelig å finne andre steder enn på disse fildelingssitene.

Tull.

Ben "don't really care, but sheesh" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:22   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Det er mulighet til å kjøpe sanger i Spotify i MP3-format. Man får da filen og kan brenne ut. Men jeg tror faktisk f.eks. Platekompaniet og enkelte andre er rimeligere enn Spotify på kjøp av musikk i mp3-format.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:26   #7
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Jeg bruker Itunes, riktignok litt mindre nå som jeg har oppdaget Spotify. På Itunes betaler man for låtene (8,- per låt eller 80,- per album ellerno) og kan da brenne de på cd.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:35   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Javel?
Kom gjerne med tips om hvor jeg kan kjøpe musikk som ikke finnes på Spotify/iTunes o.l, fortrinnsvis gammel og halvgammel småsær norsk musikk som har gått i de flestes glemmebok.

Du trenger ikke komme med unnskyldnigner for å kopiere musikk for min del, men prøv i det minste å være litt konsistent hvis du likevel skal komme med dem. Spotify – som var det du spurte om – har, som nevnt i tråden, mulighet for å spille musikk offline. Hvis musikken du ønsker å kopiere ikke fins på Spotify er det vel knekkende likegyldig om det går an å brenne musikk derfra.

Ben "and OiNK remains gone" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:37   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Javel?
Kom gjerne med tips om hvor jeg kan kjøpe musikk som ikke finnes på Spotify/iTunes o.l, fortrinnsvis gammel og halvgammel småsær norsk musikk som har gått i de flestes glemmebok.

Siden det er snakk om å brenne det ut på CD, så kan du vel kjøpe selve CDen da?

Kan du ikke komme med noen eksempler, så skal jeg se om jeg kan finne det til deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:39   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Javel?
Kom gjerne med tips om hvor jeg kan kjøpe musikk som ikke finnes på Spotify/iTunes o.l, fortrinnsvis gammel og halvgammel småsær norsk musikk som har gått i de flestes glemmebok.

WiMP påstår vel at de er bedre på norsk musikk? Andre norske aktører, som f.eks. Platekompaniet også kanskje?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:54   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Kjapt søk på Platekompaniet gir dette på Stein Ove Berg. Det er mp3-album. Akkurat de samme fant jeg på Wimp siden Wimp hører til Platekompaniet.

Teencats var det verre med, men det kan hende at PK klarer å få tak i noe dersom du sender en epost og spør?
De andre artistene har jeg ikke søkt opp - det kan jo være at du har alle de utgivelsene som PK/Wimp har.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:58   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Alle låtene til Stein Ove Berg som ligger på Spotify kan du kjøpe. Samme med NJS, Matti Røssland og Trygve Hoff. Teencats kan jeg ikke se at ligger der, så da skjønner jeg ikke helt at det gir deg noe å brenne noe ut fra Spotify. Jeg tviler sterkt at du finner dem på andre nedlastingstjenester (lovlige eller ulovlige) heller.

Hvis du er oppriktig interessert i Teencats, så anbefaler jeg deg å kontakte Rune Halland som driver Cruisin Records. Hvis ikke han kan skaffe det, tror jeg du vil ha problemer med å finne det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:15   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

En litt annen diskusjon i denne saken er jo at en del norske plateselskaper ønsker å kutte ut Spotify pga. de mener de tjener for lite på det. Tror et element her også er at mange som hører på en sang på Spotify hører kun på den en gang, og så finner de ut at det kanskje ikke var noe for dem. De kan ikke tro at en hver avspilling på Spotify er et tapt salg av noe slag.... *argh*

Virker for meg å gjøre norsk musikk en bjønetjeneste å ikke være med på utviklingen videre.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:06   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne musikk fra Spotify?

Jepp, og norsk platebransje er også ganske alene om dette. Jeg syns det er helt hull i hodet og leste en ganske morsom kommentar fra en artist om at han kunne tjene mer på Spotify enn på itunes, fordi han kunne lage spillelister med bare sine sanger, og ha dem gående døgnet rundt på en maskin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no