Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 11:36   #861
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg er helt imponert !
Du er utrolig kreativ og flink.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 03-06-09, 18:02   #862
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy



Sist uke sydde jeg en bukse til minstemor, en REDESIGNBUKSE.
Da jeg skulle prøve den dagen etter, oppdaget jeg at jeg hadde gjort årets Blonde tabbe… jadda!

Jeg hadde klippet av bolen på bodyen for å lage ribb av den, men langt i fra tenkt over at det kunne være lurt å måle vidden på den… så buksen passet den, men seg en god del etter hvert skritt Alea gikk… haha.. det så lite teit ut.

I går klippet jeg den opp og sydde den til slik at den passet slik den var ment å skulle. Finally!

Buksa sitter som ett skudd og er superduper deilig!!!

Konklusjon: Body fungerer klabbert til ribb i livet og i føtter. Genialt, morsomt og originalt!


__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-06-09, 19:04   #863
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg vil bli som deg når jeg blir stor.

 
Gammel 03-06-09, 19:06   #864
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Wow, den buksa ble skikkelig stilig!

Evita er ikke aktiv  
Gammel 03-06-09, 19:45   #865
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg vil bli som deg når jeg blir stor.


Takk, det var dagens!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-06-09, 19:45   #866
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Wow, den buksa ble skikkelig stilig!

Tusen takk!
Den er kjempegod!! Det er sååå gøy med redesign.... tror jeg må bli redesign misjonær!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-06-09, 20:22   #867
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Tusen takk!
Den er kjempegod!! Det er sååå gøy med redesign.... tror jeg må bli redesign misjonær!

Da må du dra på misjonsreise oppover hit til midten.

Kjempetøff bukse og herlig frøken

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 05-06-09, 23:09   #868
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Utrolig mye flott her, spennende

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 06-06-09, 21:16   #869
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Ulla"



På ett annet forum har vi en fantastisk dyktig syerske ved navn Ulla.
Hun har lagt ut en tutorial på hvordan sy kjolen uten mønster.
Denne måtte jeg jo bare prøve!

Ned i kjelleren og rote frem ett vintage sengetøy, perfekt prøveklut!
Kontraststoffet ble en liten rest rød bomull av god kvalitet som jeg virkelig skulle hatt mye mer av, men det er umulig å få tak i det.. crap…

Anyway… kjolen ble utrolig deilig å ha på, og jeg syns nå ihvertfall at den funker fint til sommerbruk, om ikke annet enn i hagen.
Har veldig lyst til å sy den i flere stoffer, også stretch, slik at jeg får fyllt opp sommergarderoben litt. Weee!
Ei jente SKAL ha mange kjoler.. det vet jeg, da jeg har hatt en uformell undersøkelse om det på Facebook i dag.. YEY!


Forsiden av kjolen.
Brystpartiet er rynket og åpnes/lukkes med 3 vintage knapper.
Det røde båndet under brystet er kun festet i åpningen, resten er løst, slik at man kan legge det der det sitter penest og der det føles mest behagelig. Helt enkelt genialt.


Baksiden, med navnelapp og løst bånd som kan plassereres slik det er mest komfi.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 18:37   #870
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Utrolig fin! Den kledde deg godt, og stoffet er fantastisk.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 19:08   #871
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så stilig en kjole!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 19:27   #872
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Åh, lekker kjole!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 20:37   #873
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Kjempefin kjole, Shamu!!

Jeg er blitt inspirert av deg Nå skal jeg lage meg en sykrok i kjellerstuen og leke meg med maskinen og stoff. Aldri gjort det før, men synes det virker veldig spennende!! Så kan ungene ha det så godt...de bruker jo aldri kjellerstuen annet enn til å rote likevel.

Sonar er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 23:02   #874
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk for ros alle sammen!!!!

Sonar - Så utrolig gøy!!! Jeg kan love deg at du kommer til å storkose deg! Advarer deg herved at du kommer til å bli hekta...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-06-09, 23:03   #875
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Sommertwist"



I dag startet dagen med sol, så begynte det å regne, så haglet det (!) også ble det sommer igjen…
Dermed var navnet på dagens kjole klar: “Sommertwist”.
Stoffet har jeg kjøpt på Fretex. Det er kunststoff med stretch, originalt på rull fra en nedlagt stoffbutikk. Stoffet er 60-70 tallet, og altså ubrukt og fantastisk kult i turkis og lilla.
Beltet er i myk velour og den lilla knappen er fra min knappe-engel.
Kjolen var planlagt til meg selv, men jeg sydde den litt for stor… kjempesynd! Den ble nemlig såååå fin og ikke minst deilig å ha på seg.

Jeg er en 38/40 i overkroppen, samt at jeg er kort i livet.. og denne ble vel stor.

Stoffet er stretch, slik at den tilpasser seg alle kroppstyper. Nydelig fasong!
Modellen er veldig god til både slanke kvinner, fyldige kvinner og gravide kvinner. Genialt modell.



Størrelse: 40/42
Denne er til salgs..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-09, 21:53   #876
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nudelig!

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 09-06-09, 12:50   #877
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk tess1!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-06-09, 14:11   #878
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Finingen!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 10-06-09, 22:12   #879
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"If you seek me"



Brunt og sennepsgul… må jeg si hvor herlig den komboen er?
Små blomster som leker dots… herlige lureblomster… sånne liker jeg.. ta ett skritt ut av den forventa verden og vær hva du vil, om så bare for ett øyeblikk.. vi kan alle lære noe av blomstene rundt oss, også de på skjørtet.



Applikasjonen er en kjøkkengardinkappe funnet på loppis. Herlig syntetisk stoff, men hva gjør det.. ett hjerte mykner det meste og gjør syntetisk deilig levende.
Fargene er nydelige og med innslag av solgule knapper så har man jammen fått seg ett skjørt som fungerer både sommer og høst.



Sennepsgul ribb i livet.
Man skal også være frisk under toppen.. det som ikke vises trenger ikke være kjedelig. :-)
Str. 38/40
Skjørtet er til salgs.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 10-06-09, 22:19   #880
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Svunnen drøm om jordbæris"



Jeg kan ikke engang huske sist jeg spiste jordbæris, allikevel er det det jeg ser etter hver gang jeg lister meg forbi fryseboksen på Ultra. Tenk om de plutselig hadde 2-liter med jordbæris! Da hadde hu mor fått lykkesjokk og vandret rett inn i en hormonell sultkatastrofe, samt hamstret 7 bokser og gjemt dem nederst i fryseboksen hjemme. Gal? Nei, bare fryktelig glad i jordbæris!




Dette stoffet fikk jeg i posten av en hverdagsengel fra ett mammaforum jeg vandrer på.
Det er bare helt utrolig nydelig – type sånn vondt i magen fint.
Nå har jeg bare nok til ett skjørt til, så er det tomt.. mulig jeg kan pine noen applikasjoner ut av restene, men det er bare så vidt.
Dette skjørtet er sydd enkelt med orange innslag som skråbånd og ribb i livet.
Noe mer pynt trengte det ikke denne gangen, nydelig og sart og veldig sommerglad!

Str. 38/40
Skjørtet er til salgs.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no