Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli syk på valgdagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-19, 23:01   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Fb spurte meg i morges om jeg hadde stemt. Det hadde jeg ikke, men jeg skulle jo så jeg overså den oppfordringen til å skrive noe om det, gitt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:20   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Et år var det en gammel dame som forhåndsstemte i tilfelle hun døde før valgdagen. Da skulle ihvertfall hun ha gjort sitt. Noe å tenke på, for enhver.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:41   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Et år var det en gammel dame som forhåndsstemte i tilfelle hun døde før valgdagen. Da skulle ihvertfall hun ha gjort sitt. Noe å tenke på, for enhver.

Trenger ikke være spesielt gammel heller, for å ta sånne forhåndsregler.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 00:10   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg ble sittende på legevakt med syk mor valgdagen for mange år siden og fikk da ikke stemt, og det ergrer meg fremdeles. Så jeg forhåndsstemmer alltid, For man vet aldri hva som skjer. Men for oss er det også en høytidelig ting, og vi tar ned ungene inn i lokalet der vi fårhåndsstemmer og viser dem opplegget og snakker om demokrati og stemmerett og sånt.

Svarte visst ikke på hovedinnlegget... Fikk hun stemt?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 00:14   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg ble sittende på legevakt med syk mor valgdagen for mange år siden og fikk da ikke stemt, og det ergrer meg fremdeles. Så jeg forhåndsstemmer alltid, For man vet aldri hva som skjer. Men for oss er det også en høytidelig ting, og vi tar ned ungene inn i lokalet der vi fårhåndsstemmer og viser dem opplegget og snakker om demokrati og stemmerett og sånt.

Svarte visst ikke på hovedinnlegget... Fikk hun stemt?

Jeg vet ikke, men tviler på det. Har ikke snakket mer med henne, og hun var som sagt såpass syk at hun bare lå til sengs. Så antakelig ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 10:46   #26
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Mens jeg synes det er bra at folk poster at de har stemt fordi det viser at de er engasjerte og valgdeltakelsen er jo ikke så høy at det gjør noe.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 11:02   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Mens jeg synes det er bra at folk poster at de har stemt fordi det viser at de er engasjerte og valgdeltakelsen er jo ikke så høy at det gjør noe.

Ja, det er et poeng. Jeg har vært litt sånn "urk, SoMe-posør"-himlete over alle som har skrevet at de har stemt. Samtidig er det jo en ting det er ekstremt viktig å gå i bresjen for, og være et godt forbilde. Så jeg har sluttet å himle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 11:06   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

4 av 10 i min kommune stemte ikke. Jeg synes nesten vi som faktisk stemte burde poste det alle som en, og gni inn at ikke en eneste gang skal de andre 4 av 10 klage et glimt over hva kommunepolitikerene gjør eller ikke gjør de neste fire rene, for de gadd ikke engang stemme.

Største parti hadde 30 prosent, men hjemmesitterene var altså 40!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 11:32   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er et poeng. Jeg har vært litt sånn "urk, SoMe-posør"-himlete over alle som har skrevet at de har stemt. Samtidig er det jo en ting det er ekstremt viktig å gå i bresjen for, og være et godt forbilde. Så jeg har sluttet å himle.

Det ER veldig mye SoMe-posering. Jeg har endel ekstremtilfeller på vennelista, og har utviklet en nokså kraftig allergi. Er nok derfor det gir seg utslag i en liten irritasjon, også på valgdagen.

Jeg mener også det er ekstremt viktig å bruke stemmeretten sin, og jeg har stemt ved hvert eneste valg siden jeg ble 18. Men ikke på Facebook.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 11:48   #30
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg har et par lokalpolitikere på vennelista på facebook og de ga beskjed for et par måneder siden om at det var lov å slumre dem på facebook dersom man ikke var interessert i å høre om valgkamp frem til valget. Det syns jeg var en ryddig måte å gjøre det på.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 11:50   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg forteller at jeg har stemt og jeg forteller om at jeg gir blod. Noen ting er det viktig å fortelle at skal gjøres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 12:05   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Folk kan bare fortelle at de har stemt annethvert år. Det er da bedre enn å høre om den femte gåturen bare siste uka.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 12:06   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Folk kan bare fortelle at de har stemt annethvert år. Det er da bedre enn å høre om den femte gåturen bare siste uka.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 14:16   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg forteller at jeg har stemt og jeg forteller om at jeg gir blod. Noen ting er det viktig å fortelle at skal gjøres.

Jatakk, jeg vet det. Med store illustrasjoner. For oss som blir svimle av synet av blod og sprøyter er valgoppdateringene å foretrekke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 14:47   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg sjekker bare inn på blodbanken av og til. Stort sett på vei ut derfra. Sånn, gjort. Følgelig uten illustrasjoner av blod og sprøyter

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 19:26   #36
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Forhåndsstemmer alltid, så slipper jeg å gjøre det akkurat den valgdagen!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no