Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-19, 19:51   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Jeg har investert i mitt livs første rengjøringoppdrag. Avtalen var fire timers vask, og jeg skrev opp hva som var mest prioritert (to bad og kjøkkenfronter), og hva de kunne ta om de rakk det (trapp ned til kjeller + trappegang.)

Badene var rene, trapp og trappegang nede var rene, gangene oppe var vasket (ikke avtalt), men kjøkkenfronter var ikke tatt. De har også fakturert for 4.5 timer, siden de sier det var tre stk som vasket halvannen time hver. Det kan nok stemme at de var tre stk innom - men jeg var borte fra huset i halvannen time, da jeg dro var ikke dame nr tre ankommet, og da jeg kom hjem hadde de to første reist. I tillegg var de rett og slett sure og gretne, de hadde plasket masse vann utover parketten, og gjorde ikke noe godt inntrykk.


Jeg tror ikke jeg orker krangle med firmaet, men jeg takker nok pent nei til spørsmålet om fast avtale hos oss. Men hva er vanlig? Kan de øke timeantallet uten avtale? Og hvor mye rekker vanligvis et firma på fire timer?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 20:17   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Det vanlige er at renholdet består av en "standardpakke" av oppgaver som er inkludert i prisen, også står man selvsagt fritt til å avtale ekstraoppgaver utover det. Jeg er vant til at kjøkkenfronter er inkludert i standardpakken. Hvis man avtaler fire timer er det ikke vanlig å fakturere for 4,5, men jeg har inntrykk av at mange firma ikke oppgir timer, men heller avtaler en fast pris for arbeidet.

Derimot så betyr ikke nødvendigvis 4,5 time at renholderen(e) er i huset ditt i 4,5 time. Transport og klargjøring av utstyr kan være inkludert i prisen. Jeg vet ikke om det er tilfelle for ditt firma, men det er i alle fall ikke uvanlig.

Gretne renholdere som søler vann skjønner jeg at du ikke vil ha i hus, så jeg tror jeg hadde gjort som deg: betalt fakturaen og prøvd et annet firma i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 01:44   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Nå vet jeg ikke hvor stort hus dere har, men vi har 135m2 og her brukes det 4 timer hver 14.dag. Da støvsuges det, tørkes støv og og gulv vaskes. Alt grundigere enn hva jeg gjør selv Kjøkkenfronter inngår i normalen, samt stålpuss av hvitevarer og vask av tv'er med spesialmidler. Bad tas grundig, og alle speil og speildører til skap rundt om vaskes. Vegger tas innimellom.

Vi har avtale om fast pris, og jeg synes ikke det er innafor å fakturere for timer dere ikke har avtalt på forhånd. Det tror jeg ikke er normalt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 05:24   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Spørs litt hva slags beløp vi snakker om i diff., men jeg ville enten betalt og avskrevet det på erfaring, eller betalt inn tilsvarende det vi var enige om, fire timer. Så kunne de se om de gadd å gå til forliksrådet for 0,5 t.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 09:49   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Takk for svar!

Jeg tror kanskje språkproblemer er en del av utfordringen her. Jeg sa at førstepri var badene og kjøkkenfrontene. Gangene oppe støvsuger vi og vasker ofte, men hadde de tatt frontene hadde de vært "nyvasket" til helg og storinnrykk av gjester. Jeg tror også dette firmaet driver mer med bedriftsvask og flyttevask enn privatboliger til vanlig - de virket frustrererte over møblene på stua osv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 14:20   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

de virket frustrererte over møblene på stua osv.

Uff, ja. Hva skal man med slikt, egentlig. Bare i veien, jo.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 16:08   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Jeg tenker at på 4 timers vask rekker man vaske et relativt stort hus. Tror hun bruker ca 3 - 4 timer hos oss. 180 kvadrat.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 17:32   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rengjøringsfirma, hva er innafor?

Vår vaskehjelp er her hver uke. Vi har 300 kvadrat på ett plan og hun vasker alt utenom gjesterom på tre timer. Vi har stort kjøkken og to bad. Da er det 100 % ryddet på forhånd og såklart ikke såååå skittent etter bare en uke. Hun tørker støv, støvsuger og vasker alle gulv og vasker kjøkken og to bad. Nøye støvtørking inkl fjerning av alle ting, ikke bare tørke rundt med sånn fjærkost samt dører og lister og sånn tar hun litt av hver gang, ikke alt hver uke såklart. Hun skifter sengetøy annenhver uke og vasker trappen ned til naboen annenhver uke. Inni skap og kjøleskap og vinduer samt under sofaer som må flyttes for at man skal komme til og andre store ting fikser vi selv, det er kun ukesvasken hun tar.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no