Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Myk og fin genser til jente 8 år

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-19, 21:05   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Myk og fin genser til jente 8 år

Jeg har strikket en Redd Barna-genser (fjorårets tror jeg) i Hillesvåg Sølje til niesen min. Men den klødde! Så nå er jeg på jakt etter et alternativt mønster og et alternativt garn som er kløfritt, samtidig som det bør være mest mulig etisk og plastfritt. Mangler litt ideer, er det noen som har et forslag?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 21:10   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Hva med en alpakka/ull-blanding? Eller silke/ull-ditto? Eller klør de også?
Jeg tenker på to garn fra Sandnes jeg ikke har prøvd. Og jeg klør ikke av ull, og liker ullete ull best.

Hvis det ikke trenger å være ull har jeg planer om en Boxy strikket i Tynn Line.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 21:31   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Jeg skal til å gå løs på en Pickles Loppesirkusgenser til lillebror. Kanskje ikke så spenstig om det er mønsterstrikk du er ute etter, men merinogarnet til Pickles er i alle fall mjukt, plastfritt og mulesingfritt. Jeg skal bruke restegarn til stripene, så jeg har bestilt bare bunnfargen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 21:31   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Jeg tenker ull eller alpakka eller noe sånt ja. Vil helst unngå nylon og polyester og superwash.

Lurte litt på Snøløv-genseren.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 21:32   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Den er fin!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 11:10   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Snøløv er fint, den strikket jeg til eldste datter i fjor og det minner meg på at jeg lovde vel strikke en til yngste datter i år så jeg får vel ta løs p det, det er straks høst.

BAre få ordnet siste detaljene på storebror sin kjekkasgenser smo vel var tiltenkt vinteren for to år siden, men ble til i fjor bare at den blir til i år. Utvidet størrelsen underveis da jeg innså at det ikke gikk, så jeg tror den passer, men at den ikke blir å passe i så mange år som det var tenkt, det er dumt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 22:03   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Jeg endte opp med å bestille Loppesirkus-kit jeg, etter å ha sjekket med svigerinnen min hva hun trodde ville falle i smak. Så da kan vi samstrikke Matilda!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 22:05   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Myk og fin genser til jente 8 år

Hurra!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no