Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøkkenmaskin for fattiglus

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-19, 15:19   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenmaskin for fattiglus

Jeg har innsett at jeg må bli voksen og gjøre ting jeg vanligvis har motsatt meg. En av de tingene er å bli flinkere til å lage mat som tar mer enn fem minutter. Nå er ikke tidsbruken nødvendigvis så avgjørende, men vi har endel matallergier i familien og det er både dyrt og usunt å kjøpe ferdigmat.

I mitt tidligere liv hadde jeg Kenwood, den har noen andre arvet. Spørsmålet mitt da er hvor lavt i pris man kan gå hvis man likevel vil ha en ålreit maskin? Jeg ser for meg (dvs, planen er) at jeg lager litt brød, rundstykker etc til fryseren, hva slags effekt bør man ha for å klare dette?

Jeg har sett litt på denne. Vil den klare seg til mitt bruk? Det er fremdeles mye penger for meg, men jeg tenker at det er en investering i lavere matbudsjett (mot at den faktisk fungerer).

Noen med erfaring med denne eller helt andre typer?
(vanligvis ville jeg kjøpt brukt, men det går ikke med matredskap, dessverre).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:26   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Hvor store deiger lager du? Etter at Knøttet kom, og reagerer på gluten, har jeg vært nødt til å dele kjøkkenet inn i to "soner". Når jeg lager noe til henne bruker jeg en vanlig miksmaster med eltekroker, og elter heller deigen en del for hånd (når det lar seg gjøre).

Jeg bruker miksmasteren til andre glutenholdige deiger også, så lenge det bare er eltekrokene som er i deigen er det lett å rengjøre den. Jeg har en Braun kjøkkenmaskin også, men den har en tendens til å slå mel oppover, slik at jeg ikke kan garantere at den er helt melfri i alle kriker og kroker, uansett hvor mye jeg vasker den.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:28   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

En lik, denne er nesten identisk med min; https://www.clasohlson.com/no/Miksma...-300-W/44-2387

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:29   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Har du sjekket finn.no?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:32   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Eg ville nok ikkje valgt noko med så lite som 700 watt til gjærdeiger. Vi fekk 900 watt-Kenwood då vi gifta oss og eg angrer framleis på at vi ikkje bytta til større motor når eg skal elte deigar. Særlig ved litt grove, tunge deigar, går motoren lett varm.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:36   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Jeg kan ikke ha glutenholdige deiger i min, da blir jeg syk. Jeg skal bare bruke den til glutenfrie. Blir ikke store av gangen, blir stort sett bare til meg og Vesla.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Har du sjekket finn.no?

Ja, men markedet er litt snevert for glutenfri maskiner.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 22-08-19 kl 15:42.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:42   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Hva med å bli medlem i bokklubben og få kjøkkenmaskin i velkomsttilbud?
https://www.bokklubben.no/innmelding...do?kampId=6308
Jentungen har denne og synes den fungerer greit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:49   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hva med å bli medlem i bokklubben og få kjøkkenmaskin i velkomsttilbud?
https://www.bokklubben.no/innmelding...do?kampId=6308
Jentungen har denne og synes den fungerer greit.

Hva bruker hun den til? Hvor store deiger?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:53   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Å bli medlem i bokklubben blir nok dyrere på sikt.

Det ser ut til at de aller fleste maskiner som er i nærheten av å være innenfor det imaginære budsjettet er på maks 700w.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:54   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Denne merket; https://www.jula.no/catalog/hjem-og-...maskin-802534/

fikk god omtale i en test gjort av TV2 for noen år siden;

https://www.tv2.no/a/7526245

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 15:56   #11
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Sorry, ser nå at Jula har sluttet med den og jeg finner den ikke noe annet sted....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 16:07   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Jeg hadde bare denne i mange år. Holdt fint for en porsjon boller eller ett brød.

https://www.elkjop.no/product/hjem-o...maskin-mum48r1

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 17:48   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg hadde bare denne i mange år. Holdt fint for en porsjon boller eller ett brød.

https://www.elkjop.no/product/hjem-o...maskin-mum48r1

Den har vi på hytta, men uten den foodprocessordingsen, og den funker helt fint til deig med 1 kg mel, men ikke mer enn det. Det er også den jeg bruker når jeg baker julekaker på hytta, og den pisker eggedosis eller krem helt utmerket.

Jeg tror også at den fra Bodum er mer enn god nok til ditt bruk, med mindre du er en sånn som baker med masse mel om gangen. (På hytta så lager jeg ofte to deiger a 1 kg, dvs lager en først, heller deigen over i bakebolle og lager en til. Funker fint det også.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 18:39   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Jeg har den samme som Allum, og er kjempefornøyd. Er jo bare 1-2 personer i min husholdning, og du er vel heller ikke noen storfamilie lenger.
Det er ingen foodprosessordings med den, bare kutte- og raspeskiver. Praktisk til grønnsaker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-19, 19:22   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin for fattiglus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva bruker hun den til? Hvor store deiger?

Ho har brukt den til kaker, gjærbakst og så har hun brukt blenderen. De er bare to så hun har ikke lagd veldig store deiger, så hun vet ikke hvor store den kan ta.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å bli medlem i bokklubben blir nok dyrere på sikt.


Jeg har vært veldig flink dette året. Har glemt å avbestille en bok og den kostet det meg 80 kroner å sende i retur. Neste måned kan jeg melde meg ut. Kjøkkenmaskinen kom da totalt på 249 kroner, det er innafor synes jeg

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no