Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-19, 16:11   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Minstemann og jeg drar til Berlin i oktober. Vi flyr med Norwegian, og har så langt bare planlagt et besøk i Legoland Discovery Centre. Ingen av oss har vært i Berlin før, og dette er tiårsgaven til minstemann, så vi ønsker oss en fin og innholdsrik ferie.

Men hvor vil vi bo i Berlin, og hva vil vi gjøre? Vi liker kultur, særlig musikk og kunst, barnevennlig mat og er lite opptatt av fart og spenning. Håper noen har noen gode tips til oss!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 12:23   #2
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Jeg liker veldig godt området Prenzlauer Berg, i nordøst, til å bo. Det er sentralt, men likevel rolig og stille på kveldstid. Koselige gater, med kafeer og butikker i den sørligste delen (nærmest Alexanderplatz), resten er hovedsaklig boområde. I bydelen er det en veldig koselig kafe - Anna Blume - som har god frokost, med masse forskjellig pålegg servert på etasjefat og forskjellige rundtstykker. Jeg ser for meg at det kan være godt og gøy for barn også.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 12:26   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Vi skal til Berlin med barna i desember, og planlegger en tur hit: https://www.deutsches-spionagemuseum.de/en/

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 13:25   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Prenzlauer Berg, Friedrischshain og Kreutzberg er mine yndlingsområder. På grensa mellom Friedrichshain og Kreutzberg ligger det et dødskult hotel som heter Michelberger.

Det jødiske museet er flott, men kan kanskje være litt tungt for en tiåring. Det går an å velge vekkdelen om Holocaust, og den er heller ikke anbefalt barn.

Museumsinsel er jo veldig greit, da får du mye kunstmuseum for penga.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-09-19 kl 23:18.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 13:30   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.788
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Stasimuseet og DDR-museet er interessant, DDR-museet er interaktivt og spennende for barn!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 20:49   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Takk! Spionmuseet så veldig aktuelt ut, og jeg må søke opp hoteller når jeg er ferdig med å ha feber. Tar gjerne imot konkrete hotelltips også! Gleder meg til å oppleve en ny by sammen med tiåringen. Hva er egentlig best mtp transport?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 21:20   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Transport: Kjøp ukeskort eller 4-dagerskort, bruk S- og U-Bahn. Utrolig praktisk. Bussrute 100 er en sånn ringrute som gjør at man får sett mye av byen. Du bør sjekke hvordan det er med betaling for 10-åringer, det aner ikke jeg. Vær obs på at du må validere periodekort før første reise, ellers er de ikke gyldige.

Jeg anbefaler å bo i øst, rundt Alexanderplatz en plass. Praktisk med tanke på at dere flyr til/fra Schönefeld, som ligger i øst. Har ingen konkrete hotelltips; jeg søker bare på område og tar det jeg finner innenfor budsjettet. De siste gangene har jeg bodd rett ved Hackescher Markt; det har vært veldig praktisk mtp S-Bahn for å komme seg rundt, men det er ikke et stille strøk pga. mye restauranter og en S-Bahn-stasjon like ved.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 23:17   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Jeg har bodd på Raddison Blu, men innendørs akvarium i hele hotellets høyde. Ikkebillig, men lå fint til i Mitte.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 06:37   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Jeg har to veldig ulike hotellanbefalinger, gode hotell begge to; på Adina Apartment Hotel i Berlin Mitte får du romslighet og eget lite kjøkken, bra frokost, høy standard og svømmebasseng. Veldig praktisk, hyggelig og barne-/familievennlig. Dog ikke spesielt rimelig.
Hotel Savoy i Kurfurstendamm er en helt annen opplevelse, et eldre hotell med masse sjarm og historie, her har Greta Garbo, Tomas Mann og Henry Miller bodd, du bor flott og sentralt og kult(sigarklubb i bakgården, anyone?) til en overraskende grei pris. Det er absolutt verdt pengene å bestille en av suitene, det er som sagt ikke så dyrt som man skulle tro. Frokosten er imidlertid dyr, men kjempegod. Flere andre gode frokostalternativer i nærheten også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 08:10   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Jeg synes det er skrekkelig usentralt å bo rundt Kurfürstendamm og andre steder i vest; veldig mye av det morsomme å gjøre er i øst, og jeg synes det går så mye tid bort på S-Bahn hvis jeg bor rundt Ku'damm. (Alt er jo selvsagt relativt, det er bare snakk om små turer på 10 minutter, men det har føltes så unødvendig.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 09:37   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.420
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Vi har bodd to ganger på Casa Camper i Mitte. Perfekt beliggenhet, bra rom, nydelig frokost og en liten lounge oppe hvor man kan sitte: https://www.casacamper.com/en/berlin...BoCaLgQAvD_BwE

Bodde også her to ganger, små leiligheter og igjen super beliggenhet i Mitte (et stykke unna det andre - Mitte er ganske stort): https://www.lux-eleven.com

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 15:22   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Jeg setter alltid Mitte som filter når jeg søker etter hotell, og så ser jeg hvor langt de som kommer opp ligger fra nærmeste S-Bahnstasjon og/eller Alexanderplatz.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 15:44   #13
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Tusen takk igjen for gode tips! Tar gjerne imot flere også. 😊

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 09:09   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Ikke hotell, men da vi hadde med ungen til Berlin så var vi på en sånn audioguide-tur i kuppelen i Riksdagen. Den var veldig interessant, og begge likte det. Den var i tillegg gratis, men den kan nok med fordel bestilles på forhånd (vi stod i lang kø og fikk billetter til dagen etterpå).

Audioguiden er ikke på noe skandinavisk språk, men det var sånn vi erfarte at knerten (da 8 år) kunne engelsk, for resten av Berlin-oppholdet kom han kontinuerlig med små anekdoter fra den audioguiden. Så han hadde tydeligvis skjønt det aller, aller meste.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 21:51   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotellanbefaling (og andre anbefalinger også), Berlin

Noen venner var i Berlin i sommer. De store (og moren) hadde leid sykler på hotellet og syklet langs muren. Det var visst stas. Berlin falt i smak hos dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no