Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vond lukt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-19, 22:53   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vond lukt

Sorry, ass... pølsefingre i overskriften.

Vond lukt på bad er en klassiker.

I denne saken om toalett og rengjøring

https://www.dinside.no/bolig/far-du-...400.1558251934

er det vist til at « det finnes produkter som inneholder biologiske bakterier som spiser urinbakterier og fordamper til luft«.

Noen som vet hva slags produkter det er snakk om? Fås det kjøpt til vanlig husholdsbruk? (Lette etter noe sånt for noen år siden, da fant jeg bare et produkt som ble solgt til profesjonelle.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 10:17   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vond lykt

Kan ikke si at jeg har vært plaget over vond lukt på eller fra toalettet unntatt når noen har skiti der. Og hvis søppelbøtta med truseinnlegg, bind eller bleier ikke tømmes på en dag eller tre. Jeg stresser alle beboere til å legge på lokket på toalettet FØR de drar ned og minimerer urin- og skitbefengte vanndråper på gulvet på den måten. På toalettet bruker jeg/vi ofte jif og tar oppunder kanten flere ganger i uka. På gulv og vegger (fliser) bruker vi stort sett bare mikrofiberkluter uten renholdsmidler. Sorry, var ikke mye til hjelp der altså.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 13:25   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vond lukt

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


er det vist til at « det finnes produkter som inneholder biologiske bakterier som spiser urinbakterier og fordamper til luft«.

Noen som vet hva slags produkter det er snakk om? Fås det kjøpt til vanlig husholdsbruk? (Lette etter noe sånt for noen år siden, da fant jeg bare et produkt som ble solgt til profesjonelle.)


Det kan være snakk om bakteriene som brukes i Bokashi. Fermentering av kompost.

https://bokashinorge.no/wipe-and-clean/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no