Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valgets kval - bo oppe eller nede?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 20:59   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Det jeg fremst tenker på er rømningsvei hvis det brenner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:59   #22
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jeg ville valgt nede, og i mens oppussingen pågår kan du drikke rosevin og se på utsikten. Innen du er lei av den, kan du flytte ned. Pose og sekk ?

Løsningsorientert kaller jeg det

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:01   #23
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?



Dette er nok et klassisk eksempel på at råd er noe man ber om når man vet svaret, men ikke liker det.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:03   #24
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Ja, rømningsveier må vi ha, derfor bytter vi ut vinduene dersom vi skal bo nede. Og monterer brannstiger til soverommene på loftet (som enten vi eller svigers kommer til å bruke dersom det brenner). Det er vel kanskje lettere å komme seg ut fra en kjeller enn et loft dersom man skulle ha akutt behov for det.

Ja, jeg får jo nyte "ovenpå" tilværelsen mens det blir pusset opp. Og rett ut i hagen er nok et kjempepluss. Jeg vet at logisk sett kan nok det bli den beste løsningen. Men det blir jo vanvittig dyrt med så mye oppussing, og så er det det å nok en gang havne "nederst". Radon er sjekket ut, og det er det forresten lite av i nabolaget. Og dreneringen er god.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:06   #25
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Og ja, det hadde vært fint om noen - kanskje bare en - hadde sagt "ikke tenk på unger og plass; gå for rosévin og hjertets lyst!"


(men jeg setter altså stor pris på alle tilbakemeldinger og meninger. Jeg vet at det jeg har lyst på og det som er lurt ikke alltid samsvarer, så det er kjempeflott å få andres perspektiv!)

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:08   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

er imponert(samme hvor fantastiske svigers er)over at dere skal bo samme hus
som svigers og etterhver også din mor...
Jeg har helt fantastiske svigerforeldre og et godt forhold til mine foreldre
(som vi bor max 25 meter unna), men å bo i samme hus hadde jeg ikke turt.

MEN over til det du lurer på: jeg hadde valgt 1.etg og pusset opp akkurat sånn dere ønsker det!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:08   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fordelen med å sove i kjeller (hvis det er en tørr og ordentlig en) er at det ikke blir like varmt på soverommene om sommeren, slik det ofte blir på loftet. Men kjelleren skulle vært av veldig god standard hvis det skulle bli en varig soveløsning for min del.

En venninne av meg har akkurat pusset opp en råkjeller til et stort kjempefint bad, master bedroom og stort vakserom. Det ble utrolig bra, men klart, det koster.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:10   #28
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Men hvis det koster en formue å sette i stand førsteetasjen, så burde det vel spille litt inn i forhold til hva dere må betale for deres del?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:14   #29
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Ungene får vel leke i hagen selv om svigerforeldrene dine bor der, ikke sant?

Tre soverom oppe? Jeg ville valgt dem, vaskerommet er selvfølgelig deilig nede, men, men.

Egentlig må du nesten bare bestemme selv.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:15   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Bo i samme hus som svigers?

:hjelpsom:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:16   #31
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Karamell; vet du sånn ca hvor mye det kostet? Vi vet ikke ennå hvor mye det kommer til å koste, men siden bad og kjøkken er det dyreste å pusse opp, så regner jeg med å bruke et par hundre tusen totalt. Svigers betaler halve kjøkkenet dersom vi flytter ned og skal pusse opp. Og svigerfar bidrar som sagt med arbeidskraft og en del materiale. Men siden boarealet blir så mye større nede enn oppe, så har vi bare delt kjøpesummen i to.

Ja, jeg har fantastiske svigerforeldre som vi kommer godt overens med. Og selv om jeg kanskje kunne tenke meg å bo "alene", så kommer vi nå til å gå inn i en meget krevende og arbeidsbelastende tid for meg og mannen. Jeg velger derfor å svelge kameler, puste med magen og prioritere dette for barna sin del. Svigers sitter gjerne barnevakt, og da jeg selv er oppvokst med en svært tilstedeværende bestemor, tenker jeg at det er en uvurderlig gave til barna og vokse opp med så nærværende og givende besteforeldre.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:17   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Om du helst vil bo oppe, så er det jo ikke mange årene det ikke går an å sende barna ned trappen og til hagen alene. Mine på 4 og 7 går da fint ut i hagen her selv om vi befinner oss i 2. etasjen (stuen).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:18   #33
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Altså, hvor ofte kommer du til å sitte på altan å drikke rosevin? Dagli?
ikke annbefalt om vinteren.
Er det heeeelt umulig å drikke vin på den om du bor nede? Om du kan dele hus med svigers, så får du sikkert låv å drikke vin på altanen deres en gang i blandt.

Beundrer deg for at du flytter i samme hus som svigers. Virkelig.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:18   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Nei, jeg vet ikke det, men kan spørre. De har gjort mye selv da (utenom rør og el)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:21   #35
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Om vinteren drikker man da gløgg! :glise: Neida, jeg ser at det er luksusbehov, i forhold til hvor mange ganger man vasker og tørker klær, og hvordan man skal sove.

Jeg tar med meg kommentarene deres til familierådet jeg skal ha med mannen i kveld!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:22   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Altså, hvor ofte kommer du til å sitte på altan å drikke rosevin? Dagli?
ikke annbefalt om vinteren.
Er det heeeelt umulig å drikke vin på den om du bor nede? Om du kan dele hus med svigers, så får du sikkert låv å drikke vin på altanen deres en gang i blandt.

Beundrer deg for at du flytter i samme hus som svigers. Virkelig.

Ja, kan dere kjøpe hus sammen får du helt sikkert låne utsikten også... det tror jeg.

Ellers er jeg enig med mauser i at dette er et klassisk eksempel...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:36   #37
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Jeg skjønner alle argumentene for å bo nede, men har også bodd i kjellerleilighet og er skremt for livet. En stemme for vin, altan og utsikt.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:40   #38
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Kan dere ikke flytte opp i andre etasje på sikt? Når svigers kanskje synes det er greit å slippe trapper?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:40   #39
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Jess! Har også snakket med min mor, og hun er dypt skeptisk til å la barnebarna sove i kjelleren. Vi må jo sikre oss at det ikke blir mugg etc, men hun mener at det uansett vil bli kjellerlukt og "uhumskheter" i kjellere. Men det er altså flere som har soverom i kjelleren og trives med det?

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:40   #40
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Valgets kval - bo oppe eller nede?

Hvor føler du, at du vil trives best?

Har du bilde av huset?

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no