Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liten kjøkkenoppgradering

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-08, 09:14   #21
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Hmmm, jeg ville malt fliser,malt vegger, tapesert en vegg, byttet benkeplate og pyntet opp med sprekt tilbehør.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 27-04-08 kl 09:20.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 09:37   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Jeg har iallefall kommet til å bytte ut håndtakene på skapdørene (ja, og skuffene, selvfølgelig)

I tillegg så har jeg villet fjerne pyntelista på toppen - tror den kan skrues av lett. - Tror kjøkkenet blir litt mindre kjerring da

Og nytt armatur vil også gjøre seg, kanskje?

http://www.kitsch.se/index.php?page=...at:158&lang=sv

sånn folie til fliser har de her....

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 27-04-08 kl 09:44.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 11:00   #23
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Det går fint an å male flisene ja. Matte ned, male med heftgrunn, og så helblank maling over. Ville hatt et mørkere gulv, og hadde gjerne valgt noe annet enn i stua. Med så nøytral kjøkkeninnredning kan du ha et ganske sprekt gulv. Det går an å sette på en metall-list i skjøten.
Det kjøkkenet dere hadde før var jo dritstilig, så jeg forstår at det oppleves litt tamt det dere har fått nå

Synes dette gulvet er fint:

Det er ikke parkett, men synes det er sprekere med linoleum. Og med et så "nøytralt" gulv i farge, kan du sprite opp med hvilke farger som helst.
Har sett et innmari tøft rødt gulv også, men det blir kanskje for heftig?

  Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 11:24   #24
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Det er helt klart ikke kjøkkenet vi ville ha valgt selv, men samtidig så tenker vi iallfall foreløpig på dette huset som en mellomstasjon. Vi ønsker på sikt noe større, enten det dukker opp et ferdig hus, eller vi finner en tomt vi kan bygge det vi ønsker på. Derfor vil vi ikke legge altfor mye penger og energi i kjøkkenet som jo er ganske nytt og greit fra før av.

Jeg har en tendens til å ta litt av dersom jeg virkelig får utfolde meg, og nå googler jeg i vei. Kom over dette kjøkkenet i jakten etter folier til kjøkkenet. Kult:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:20   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Å, shit. Det hadde ikke jeg orket til frokosten, tror jeg.

Sjekk hva det koster å bytte dører, da. Jeg TROR ikke det koster all verden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:27   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Å skifte dører er ikke dyrt. Jeg likte også den bomben du viste sist nå.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 21:04   #27
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Vi får sjekke priser på dører ja, så får vi se hva det blir. Forøvrig så er det litt lite skapplass synes vi, og vi har da tenkt å sette inn våre tre bondehyller på motsatt vegg, og kjøpe dører til. Med hvite dører så kan det jo gjøres noe sprekt på dem også

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 23:07   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Jeg er litt usikker, men mon tro om du ikke kan bruke kjøkkendører fra Ikea på dette kjøkkenet: Det var et huseby stemmer det? Vi har i tilfelle dette i utleieleiligheten vår (fikk det av mine foreldre, fulgte med en leilighet de kjøpte, men som de oppgraderte seg vekk fra)

Skjønner også godt at det oppleves litt tamt i forhold til det tøffe kjøkkenet du hadde før.

Men jeg tror ikke det får samme effekt å bryte dette kjøkkenet med en grå skuffe som det hadde med det motsatte. Jeg tror det hadde blitt tøft med betong bak noe av benken og ei mørk benkeplate, så kunne du hatt noen spreke farger på veggen. Eller hva med å bryte med skuffer i f.eks. rødt?

Hvis du kjøper blomsterfolie må jeg si du er tøff,men er sikker på at det blir stilig.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 09:46   #29
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

For å få plass til gasskomfyren din kan du kanskje fjerne de to overskapene helt til høyre mot vinduet og den ene underskapet nærmest vinduet? Du skal sikket ikke ha gardiner som henger sånn ned allikevel har jeg på følelsen av. Da bruker du det eksisterende luftuttaket til ny vifte og ha komfyren din som fortsettelse på benkplata under. Du kan kanskje ha ei smal vinhylle ved siden av vifta mot vinduet og et smalt underskap på enten 20 eller 30 cm mellom komfyren og veggen ved vinduet. (Kommer ann på hvor stor plass det er der (er det 60+60 kanskje?).

Ellers så tror jeg hadde beholdt kjøkkenet som det er og prøvd å få tak i smale tilleggskap i samme utførelse til å ha ved siden av komfyren som jeg beskriver over. Byttet ut håndtakene og evnt. tatt av lista på overskapene, malt flisene over benken i en stilig farge eller evnt. noe folie som du nevner og ny benkplate.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:27   #30
Mamm@80
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Mamm@80 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Jeg malte flisene i den gamle leiligheten vår. Gikk kjempe fint det!

Mamm@80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 21:22   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

:kupper: Hva slags maling bruker man til å male fliser? På vårt nye kjøkken er det hvite nøytrale fliser, men så innimellom kommer det noen "pyntefliser" og de skulle jeg helst sett ikke var der... Tenkte på å male bare pynteflisene i en annen farge. Eller er det noe annet man kan gjøre?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 21:27   #32
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

:kupper: Hva slags maling bruker man til å male fliser? På vårt nye kjøkken er det hvite nøytrale fliser, men så innimellom kommer det noen "pyntefliser" og de skulle jeg helst sett ikke var der... Tenkte på å male bare pynteflisene i en annen farge. Eller er det noe annet man kan gjøre?

Du får egen flisemaling. Vi malte slike horrible pyntefliser, og det gikk veldig fint.
Tror også at man kan bruke heftgrunn og vanlig oljemaling (har hørt om noen som har gjort det). Flisemalingen er nemlig veldig dyr dessverre.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 21:29   #33
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Jeg ville (foruten det helt åpenbare som å ta bort gardinene og den håpløse turkise lappen) gjort følgende:

- malt en vegg eller to i sprek farge
- skiftet håndtak på dørene
- skrudd ned pyntelist
- skiftet fliser! Malte fliser går ann, men nye blir mye kulere. Er de vanskelige å ta ned kan du legge nye utenpå gamle.
- skiftet benkeplate og vask (evnt bare blandebatteri)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 13:06   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

:kupper: Hva slags maling bruker man til å male fliser? På vårt nye kjøkken er det hvite nøytrale fliser, men så innimellom kommer det noen "pyntefliser" og de skulle jeg helst sett ikke var der... Tenkte på å male bare pynteflisene i en annen farge. Eller er det noe annet man kan gjøre?

Har malt fliser med vanlig oljemaling. Puss godt med sandpapir, grunn med heftgrunn - og mal med den fargen du vil.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:31   #35
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Trekker fram denne tråden igjen, for i dag overtok vi huset.

Vi oppdagde at det faktisk ikke er ordentlige fliser, men sånne flisepaneler, og det var jo en god nyhet, for da er de sikkert mye lettere å fjerne.
Vi tenker også på å vurdere annet gulv enn parkett, og så tenkte vi at vi skulle be Huseby om hjelp til å tilpasse kjøkkenet til komfyren, og gjerne med litt mer skaper. Kanskje foran vinduet også, men da mister vi panelovnen, og da bør vi nok ha varmekabler på gulvet.
Vel, vi får se hva vi får råd til (har nemlig ikke fått solgt gamlehuset ennå), men et tilbud og forslag fra Huseby burde ikke koste noe i første omgang iallfall.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:35   #36
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Hør med mannen min først. Det ligger noen kjøkkenskaper og andre deler rundt forbi her. Tror det meste er fra Drømmekjøkken og Sigdal.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:40   #37
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Hør med mannen min først. Det ligger noen kjøkkenskaper og andre deler rundt forbi her. Tror det meste er fra Drømmekjøkken og Sigdal.

Passer det sammen med Huseby-kjøkkenet da?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:54   #38
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Vet ikke. Han må se på det kanskje?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 21:24   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Det meste er standardisert nå, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 17:13   #40
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liten kjøkkenoppgradering

Dere kan forresten også sjekke med Ikea - skrogene er ofte like.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no