Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du hjemme?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 10:03   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken stil har du hjemme?

Ja, det lurer jeg på, interiør-freak som jeg er, og i og med at vi nettopp har flyttet inn i nytt hus har det blitt endel innkjøp og kikking og vurdering av hva som er fint, ikke fint osv.

Hvilken stil har du? Vil du forandre eller har du funnet "din stil"?

Liker du minimalistisk, følger du trender eller er hjemmet ditt et sammensurium i alt i fra dansk design til Stressless fra Ekornes?

Bilder er velkomne!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:08   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg har min helt egen stil, maksimalisme-i-praksis kaller jeg den.

Jeg bryr meg ikke så veldig egentlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:09   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Eklektisme er vel ordet for meg. Jeg har en peisovn jeg synes er grusom, ellers er det meste møbler og kunst jeg liker for seg selv.

Ja bortsett fra det irrgrønne mamutbordet som har havnet på stuen som tegnebord akkurat nå.

Jeg synes både gammelt og nytt blir finere og fremheves av kontraster.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:10   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har min helt egen stil, maksimalisme-i-praksis kaller jeg den.

Jeg bryr meg ikke så veldig egentlig.

Samme her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:18   #5
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg elsker shabby chic stilen å fransk bondestil

Har gjort så godt jeg kan her hjemme å syns selv at vi har det veeldig koselig
mye hvite møbler , rosemalerier å prismer ol

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:20   #6
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det, men det ser virkelig ille ut.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:22   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Slitent kaos, for øyeblikket med sterke innslag av klestørk i stua.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:22   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Tja, litt minimalistisk kanskje. Jeg liker ikke masse bokhyller, nips og greier, jeg vil ha det minimalistisk og renslig. Liker Ikea-stilen, egentlig, men med lite dilldall. Må være litt tøft og stilfullt. Hater furu og panel og slikt. Fatter ikke at noen orker å ha masse sånt i huset.

Har totalrenovert hele stua og kjøkkenet, så jeg skal snart få lagt ut før- og etterbilder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:23   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg at det er enklet og praktisk. Jeg har få overflødige ting, og det jeg har har gjerne rette linjer. Akkurat nå har jeg litt dilla på 70-tallsretro, men har det kun på detaljer slik at det er enkelt å skifte ut når jeg ikke vil mer. Ja, bortsett fra på arbeidsrommet der vi nå har tapetsert en vegg med kul tapet.

Jeg liker mange stiler, gjerne med blonder, farger, blomster og hva_har_du, men i mitt eget hjem funker det ikke. Jeg vil ikke si vi har et minimalistisk hjem, men det er den retningen jeg heller mest til. Det er så praktisk...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:25   #10
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Huset vårt har sikkert 70% av IKEA i seg - innendørs. Det finnes ingenting vi er redde for, så vi er populære å besøke. På veggene henger noen favorittlitografier og innrammede barnetegninger ved siden av hverandre. Ellers er det mange bøker og blader rundt omkring. Burde strengt tatt ha mange flere bokhyller, nå ligger bøkene i stabler overalt. Vet ikke hvilken stil dette kvalifiserer for.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:29   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Rotete?

Men i prinsippet liker jeg enkle ting og rene linjer, så alle tingene våre er av den sorten. Tretingene er i lys bjørk(efiner). (Hvis vi ser bort fra noen ting som har overvintret fra de fattige studentdagene, og ikke minst kjøkkeninnredning og kamin som bærer preg av at forrige eier av leiligheten hadde en noe mer blomstrende smak enn vi.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:31   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Tja. Si det. Jeg har det vel egentlig minimalistisk. I form av få møbler og rette linjer. Av møbler er noe høyglanset, annet helstøpt glass. Samtidig har jeg en knallrosa fondvegg, og rosablomstrete kjøkkentapet. Så det er vel kanskje snakk om myk minimalisme? Jeg har også blandet designmøbler med IKEA, og enkelte funn fra små interiørbutikker. Nipseffekten kommer helst fra lamper og bilder på veggene. Jeg har ikke småting stående fremme. (Hvis vi ser bort fra 6000 legoklosser jevnt fordelt over huset.)

Eller kanskje jeg bare er jålete nå? Kanskje jeg skal si at jeg har rekkehusstil? Jeg liker kul design, samtidig som jeg liker ting som er litt sprøtt, litt romantisk og litt enkelt. Ikke helt enkelt å kategorisere, med andre ord.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:33   #13
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Vi har nettopp pusset opp og kjøpt nye møbler, så jeg synes det er ganske fint her. Har kaffefarget skinnsofa og et par utvalgte møbler i eik, minst mulig plass å sette dingser på. Fargene går ellers i dus beige og brunt, sikkert kjedelig for mange men veldig hjemmekoselig.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:37   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg at det er enklet og praktisk. Jeg har få overflødige ting, og det jeg har har gjerne rette linjer. Akkurat nå har jeg litt dilla på 70-tallsretro, men har det kun på detaljer slik at det er enkelt å skifte ut når jeg ikke vil mer. Ja, bortsett fra på arbeidsrommet der vi nå har tapetsert en vegg med kul tapet.

Jeg elsker også stilfull 70-tallsretro! Knalltøft. Psykedeliske bilder og en retrotapetsert vegg. Knall!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:44   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg liker enkle, funksjonelle ting, på grensen til minimalistisk, og rom med mye luft og ikke noe nips, og malte flater og stål og tre. Og så liker jeg at ting og vegger og møbler og slikt er enten helt lyse (nær hvite, eller lyst trehvite) eller har kraftige farger (eller svart) eller eventuelt store mønstre (som Unikko-gardinene våre) - ikke pasteller og småblomstrete, liksom, og ikke kruseduller og utskjæringer og dusker. (Jeg liker 70-tallsretro også, og psykedeliske mønstre og slikt, men det bør være gjennomført for å være stilig, og jeg tror jeg ville bli sliten av å bo i det etter en stund.)

I den virkelige verden har vi altfor, altfor mange bøker og plater og DVD-er og PC-er og ting til at vi noen gang kommer til å kunne innrede minimalistisk og med mye luft. "Rotete" og "overfylt" er nok greie oppsummeringer av vår "stil" også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:46   #16
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

En god blanding av ting jeg skulle ønske vi kunne bytte ut, ting jeg er veldig fornøyd med som ER byttet ut, litt arv, litt ikea, noe litt finere ting, ikke så mye dill og dall, mye leker, endel rot.


Om et års tid flytter vi, skal bli spennende å se hvordan det blir å starte i et hus ingen har bodd før oss, og om det endrer noe særlig på stilen.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:52   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg liker 70-tallsretro også, og psykedeliske mønstre og slikt, men det bør være gjennomført for å være stilig, og jeg tror jeg ville bli sliten av å bo i det etter en stund.)

I den virkelige verden har vi altfor, altfor mange bøker og plater og DVD-er og PC-er og ting til at vi noen gang kommer til å kunne innrede minimalistisk og med mye luft. "Rotete" og "overfylt" er nok greie oppsummeringer av vår "stil" også.


Så absolutt, skal man innrede i retro-stil bør det være slik at man kan skifte det ut etter en stund uten for mye stress. Bilder osv kan bare tas ned. Tapet er det litt verre med, så det har vi ikke gjort (går fint på et kontor/soverom etc). Må være STIL over det.

Når det gjelder dvder, pc-greier og slikt så har vi løst det (for jeg HATER løse ledninger, masse filmer og dritt) ved å ha en stilig hvit tv-benk (med 42" LCD oppå, selvsagt, fnis) med to dører i, der alt av konsoll-kontroller og endel filmer blir oppbevart uten at det vises. I midten er det ei hylle der xbox (som vi bruker som dvd-spiller) og ps2 står pent og pyntelig. Alle de 320482394345 dvdene våre (som jeg vil selge, men da truer mannen med skilsmisse, den tosken!) står i høye hyller på gjesterommet. Der står alle bokhyllene med 33245904 bøker i også, vil ikke ha slikt i stua.

Vi har laptop som ligger i sofaen hele tiden siden det er der vi sitter og surfer, men alt av ledninger (og det er MYE) ligger under sofaen så det vises ikke. Er litt redd for støv og slikt der, men støvsuger jo hver dag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:52   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg liker rette linjer og at møblene er litt klassiske og enkle. Jeg liker egentlig møbler som koster litt mer enn jeg har lyst å bruke på dem, så finn.no er en fin ting.

Jeg snobber nok litt på materialer, de bør være av typen natur. Spisestuebord og sofabord er i heltre eik, gardiner i lin, ulltepper i sofaen etc. Alle vegger er hvite, det er kult med tapeter på en enkeltvegg, men det får bli i neste bolig.

Jeg bruker fryktelig lang tid på å bestemme meg for ting, så det er en absolutt fordel at ting er klassiske og kan brukes lenge slik at jeg slipper hele den lange researchprosessen det er å velge nytt møbel altfor ofte. Når jeg har valgt ut og gått til innkjøp av et møbel eller ting som møter vår spesifikasjon perfekt, kjenner jeg ingen trang til å bytte denne ut med det første. Jeg ommøblerer heller aldri. Jeg er også frytkelig dårlig til å pynte og stæsje, så egentlig er jeg nok ganske lite interessert i interiør. Jeg ser på innredning som en engangsjobb som må gjøres og så er jeg fornøyd.

Jeg er mest glad i kunsten vår, ikke at vi har så mye, men vi har et fint maleri og et par litografier vi fikk til bryllupet vårt. Disse skal være med oss hele livet og er de eneste gjenstandene i leiligheten vår jeg har et sentimentalt forhold til. Bildene på veggen er også noen av det første jeg legger merke til hos andre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:59   #19
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Stil?? Mohahaha ...
Nei, her finnes ikke stil. De fleste av møblene våre stammer fra en eksklusiv interiørkjede. IAKE? Vi har lyse vegger over alt.
Kjøkkeninnredningen vår er gammel. Funksjonell, men veldig utskiftningsklar.
Badet vårt er et kapittel for seg sjøl. Veggflisene er greie nok, gulvflisene er ille. Og innredningen, den er nesten så ille at jeg burde knipset et bilde for å gi dere en latter. "Buer" er et stikkord. Buet benkplate, buet på toppen av skapene, buede knotter. Lækkert! Gangen vår er et annet kapittel. Mørk og trist, siden det ikke finnes vinduer der. I gangen står
- en gammel fryser - stygg og bråker som et trøskverk
- en stor koloss av en kommode i mørk teak. Laget av min oldefar i sin tid. Denne ble jeg prakket på da farmor døde. Ingen ville kaste den, men ingen ville ha den. Sorgtynget som jeg var, lot jeg meg overtale. Men den rommer mye, det skal den ha.
- garderobehylle fra IKEA som er overfylt av klær
- en skohylle, samt sko som dekker ca 25 % av gulvarealet
Og sist, men ikke minst:
Speilfliser på veggen med buer øverst!

Vi må få gjort noe oppussing, særlig av gangen, men når i all verden får man TID??

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:59   #20
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Vi har en lys, enkel og ganske praktisk leilighet. Siden vi har liten stue, har vi fokusert på å slippe inn mest mulig lys, og å holde det enkelt og rent. Noen møbler er hvite, noen er brunsorte. Små, personlige detaljer kan gjøre stor forandring i stua vår. En vegg er dekket av bokhyller. Greier oss ikke uten. Eikeparkett og lyse vegger.

Lyse vegger i hele leiligheta, men på kjøkkenet har vi lilla fliser over kjøkkenbenken. Malt selv, veldig fornøyd. Ikke spesielt pen kjøkkeninnredning valgt av de forrige som bodde her, men den er nøytral og vi greier å leve med den litt til.

Ellers har vi ting vi liker. Litt retrostæsj og eller litt forskjellig. Jeg skulle faktisk ønske meg litt mer plass å sette ting på. Blomster og lignende.

Så oppsummeringen er vel enkel stil, med personlige innslag. Eller noe.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no