Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Regifte gaver med firmalogo?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-19, 22:45   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er det jo med alt. Det tenker jeg du står helt greit i som den voksne, smarte dama du er. Jeg er heller ikke helt dust, så jeg forventer ikke at alle gjør som meg.

Og så er det ofte et stort gap mellom hva man synes er ok å gjøre selv, og hva man aksepterer at andre gjør. De fleste stiller mye høyere krav til seg selv enn til andre når det gjelder slike ting. "Kunne ikke tenke meg å gjøre det selv, men synes det er helt ok om andre gjør det" er en ganske vanlig betraktning. Og selv når man ikke synes noe om gaver andre gir trenger det ikke nødvendigvis bli noen snakkis, man holder kjeft og gjør gode miner til slett spill, og nøyer seg med å tenke sitt i sitt stille indre (og skrive om det på forum i stedet ). Selvsagt med en del unntak.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:48   #122
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette!
Og å kalle oljerikdommen vår vrangforestillinger er helt hinsides og vitner om total mangel på kunnskap både når det gjelder det norske samfunn, historie og økonomi.

Og dette!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 23:12   #123
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og så er det ofte et stort gap mellom hva man synes er ok å gjøre selv, og hva man aksepterer at andre gjør. De fleste stiller mye høyere krav til seg selv enn til andre når det gjelder slike ting. "Kunne ikke tenke meg å gjøre det selv, men synes det er helt ok om andre gjør det" er en ganske vanlig betraktning. Og selv når man ikke synes noe om gaver andre gir trenger det ikke nødvendigvis bli noen snakkis, man holder kjeft og gjør gode miner til slett spill, og nøyer seg med å tenke sitt i sitt stille indre (og skrive om det på forum i stedet ). Selvsagt med en del unntak.

I tillegg så har man helt andre preferanser overfor folk man har en relasjon til og kjenner og dermed forstår bedre. Det gjelder for sidediskusjonen om å være glad man ikke kjenner noen i oljebransjen også. Man kan både kjenne og være veldig glad i noen fra oljebransjen, samtidig som man er sint og dritnervøs for at miljøet snart går til helvete.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:37   #124
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei. Dette er feil på så mange nivåer. Det kan ikke stå uimotsagt. De færreste europeiske land har velferd som kan sammenlignes med vår. Én ting er å være imot oljeleting og oljeproduksjon. Noe annet er å være så ignorant overfor hvor SYKT godt vi nordmenn har det i forhold til nær alle verdens land, også vesten, på grunn av oljen. Det viser en sjokkerende mangel på forståelse for hva som skjer rundt oss.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette!
Og å kalle oljerikdommen vår vrangforestillinger er helt hinsides og vitner om total mangel på kunnskap både når det gjelder det norske samfunn, historie og økonomi.

Jeg har IKKE kalt oljerikdommen vår vrangforestillinger, men idéen om at vi hadde vært et fattig u-land uten olje og det er to ekstremt forskjellige ting. Selvfølgelig er vi rike fordi vi fant oljen og vi er perverst rike, men det er ikke sant at vi ikke hadde vært rike uten olje. Norge var ikke et fattig land, og Stavanger/Rogaland var heller ikke en fattig region uten fremtid, før vi fant oljen.

Her skulle jeg veldig, veldig gjerne fortsatt diskusjonen, fordi jeg mener dette er en kjempeviktig diskusjon, men jeg må dessverre melde pass, fordi det har skjedd et dødsfall i familien som gjør at jeg rett og slett ikke har kapasitet til å følge opp. Jeg skulle veldig gjerne dokumentert dette bedre, men som sagt, jeg kan ikke akkurat nå. Jeg vil bare avslutte med at mine påstander er støttet av forskningen til blant annet forskere som Trond Nordby, Helge Ryggvik, Jan Eivind Myhre og Ola Honningdal Grytten. Dette er det jo dessuten skrevet et hav av kronikker om i den senere tid.

Jeg er hverken historieløs eller ignorant, og bruker heller ikke slike ord om dere som er uenige med meg. Også beklager jeg nok en gang at jeg ikke kan følge opp diskusjonen. Det er viktig for meg å ikke være en sånn som bare stikker fra diskusjoner og fremstår som tom for påstander, derfor dette noe dramatiske og sikkert teite innlegget. Ønsker dere alle en god og bærekraftig jul!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:45   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Jeg kan jo melde meg som en stolt "oljearbeider" (eller sånn ca en nazist, forstår jeg), som har jobbet for oljebransjen av og på i årevis. Jeg er enormt stolt av hver eneste krone jeg har bidratt til at de tjener eller sparer, for det går 78 øre av hver eneste krone rett i statskassa, til ting som skole, sykepenger, sykehus, integreringstiltak, kulturliv, u-hjelp, eldreomsorg, og i det hele taget den helt fantastiske og ganske uovertrufne velferdsstaten vi har. Nå jobber jeg med å BRUKE opp de penga.

At man kan gå rundt og tro at vi ikke har det SÅ mye bedre enn andre land viser egentlig at enkelte faktisk BURDE fly mer, eller eventuelt ta noen lange togreiser. Man trenger ikke reise langt. Du kan reise til Danmark eller hvilket som helst annet forgjeldet europeisk land som sliter.

Har man en dårlig dag så kan man kose seg med å gå inn her og se pengene tikke inn til oss alle sammen:
https://www.nbim.no/no/

Mens de andre europeiske landene har det sånn som dette:
https://www.statista.com/statistics/...ErMYytzglUH6uY

Så kan man ta velferdsgode etter velferdsgode og sammenligne litt:
https://twitter.com/kellymomdotcom/s...QnUh0Xawv9p-1M

Det at vi ikke har fått "svenske tilstander" i Norge handler ikke bare om at vi er så veldig mye flinkere til å drive integrering enn i Sverige. Vi har også mye mer penger å bruke på det.


Når det er sagt: Equinor har drevet med mye rart jeg syns de skulle latt være med. Strengt tatt burde de holdt seg i Norge, gitt både det de har rotet borti av regelrett umoralske prosjekter, og fordi de jo ikke har tjent en krone på det...

Men norsk oljebransje bidrar med energi verden trenger, og som verden faktisk ikke klarer seg uten, og de gjør det med teknologi i verdensklasse, og finner løsninger, på for eksempel flaring, som gir vesentlige bidrag til en renere oljeindustri i hele verden.

En verden uten olje er en verden i ekstrem nød, sult og fattigdom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:46   #126
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Kondolerer, Input, og prisverdig prioritering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:06   #127
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Polyanna:

Så veldig enig med deg. Jeg er også en av 'nazistene' og lever veldig fint med det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:25   #128
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Jeg har ikke kalt noen nazister, vær så snill, ikke tillegg meg slike holdninger. Jeg har aldri satt noe likhetstegn mellom oljearbeidere og nazister.

Takk, Polyanna.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:37   #129
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Og det er klart vi ikke var UTfattige før oljen, vi var vel litt under Hellas, sånn ca.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:38   #130
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det var vel ikke det at Equinor kan være vanskelig å like som var pussig, men at du er glad du ikke kjenner noen som JOBBER DER. Man plukker vel ikke ut venner og bekjente etter hvor de arbeider?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så det du sier er at det finnes absolutt ingen grenser for hvilket verdisyn mennesker du velger å ha i omgangskretsen din har? I så fall er du veldig annerledes enn meg. Jeg tror de aller fleste har slike grenser, det er f.eks. helt stuerent å si at man er glad man ikke har FrP'ere eller nazister i omgangskretsen. Det er ikke noe galt med det jeg sier, det er bare en annen grense enn du selv har.

Du har ikke kalt noen nazister, men du sier at du har en grense. Det er veldig lett å lese deg som at du trekker en grense og plasserer FrP'ere og de som jobber i Equinor sammen med nazister på andre siden av den moralske grensen.

Norge ville ikke vært et fattig u-land uten oljen. Det er helt riktig. Det er heller ikke bare oljen som har gjort Norge til et rikt land, se bare på andre nasjoner med store oljeforekomster. Det er forvaltningen av rikdommen som har gjort Norge til en rik nasjon. Vi kunne også hatt sjeiker i Norge, men staten tok rollen. At vi kunne fått en velstand (om enn ikke like stor) uten oljen gjør slett ikke de som har jobbet eller jobber innen oljebransjen til mindre moralske mennesker.

Kondolerer, Input. Jeg skjønner godt at du ikke prioriterer diskusjon på nett nå. Jeg ville bare forklare bakgrunnen til at jeg har reagert på dine utsagn.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:44   #131
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.040
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er jeg HELT enig i. Og ofte er det i lav kvalitet også.
Men vi fikk to flott glass av TINE til jul i fjor. Gode glass av høy kvalitet. De ville vært en flott gave til noen som vet å sette pris på et glass melk (men skal selvfølgelig ikke gis bort, vi elsker de glassene!!!)
Men om min tanteunge ønsket seg en hverdagssekk, og jeg hadde en slik. Gjerne vunnet på skirenn eller basar synes jeg det er rart om den sekken ikke er en fullgod gave. Jeg får ikke helt tak i om det er fordi det står Sparebank 1 på den eller om det er fordi vi ikke har brukt penger for å skaffe den (noe som ikke er sant, jeg bruker MYE penger på basar ).
Viss jeg forstår mange i denne tråden kan tanteungen får denne sekken, men ikke som julegave.

Og DET er merkelig. Man kan gi bort ting med logo, men ikke som gave. WHY? Jeg forstår det ikke.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:51   #132
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Kondolerer her også, Input, og jeg skjønner at dette ikke er det du skal bruke tiden din på nå. Jeg fikk også en svært dårlig beskjed ang en av mine beste venner i går, og da blir sånne diskusjoner temmelig meningsløse. Selv om jeg også reagerer ganske sterkt på det jeg oppfatter som nedvurdering av mange fine menneskers moral, fordi de velger å stemme annerledes eller jobbe med ting du er uenig i, det må jeg fortsatt si.

Norge hadde ikke vært et uland uten olje, det er det ingen som sier. Men vi var absolutt ikke et land fremst på levestandard og nyvinning, og det hadde vi heller ikke vært uten oljen. Som Poly sier, vi har kastet penger etter alle problemer, fordi vi kunne. Det kommer til å ta slutt om slett ikke lenge.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:55   #133
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Og så vil jeg si, på generelt grunnlag, at det at noen er forskere OG har ment noe om noe, betyr ikke nødvendigvis at de har forsket PÅ det de mener noe om.

Trond Nordby er for eksempel statsviter og ekspert på parlamentarisme. Og har ikke forsket en tøddel på oljeøkonomi eller økonomisk historie, så vidt jeg vet. Men han har selvsagt synspunkter på forvaltningen av den formuen vi har bygget oss. (Som har vært fantastisk, selv om historien ikke er så rosenrød som vi ofte klapper oss på skulderen for. Det tok et par forsøk. Martin Skancke forklarer det aldeles nydelig her: http://freakonomics.com/podcast/how-...radio-podcast/)

Helge Ryggvik er derimot oljeøkonom og liker å være spissformulert, og er vel mest kjent for å ha spådd at vi kom til å være tom for olje sånn i forfjor omtrent, samtidig som han før funnet av Johan Sverdrup var sterk kritisk til å slippe til småselskaper på norsk sokkel. Ja, dere vet, de som fant Johan Sverdrup. Han har synset om at hvis vi ikke har funnet oljen, så kunne vi kanskje funnet noe annet, og kanskje blitt Nokia, og det kan man jo gjerne gjette på.

Den fremragende forskeren Ola Honningdal Grytten er vel også mest opptatt av den eksepsjonelle historien vi har med god styring av oljeformuen vår?


Men det er absolutt fint at man nyanserer oppfatningen om at det BARE er olje som har gjort oss rikt. Det er bare det at uansett hva vi ellers skulle levd av, kanskje skipsfart og fiskeoppdrett eller finans, så bidrar det med bare en brøkdel verdiskapning i forhold til olje.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:01   #134
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Tror det spørs på hvilken logo som er trykket på.
Mannen får klær fra jobben med flott logo på 2 ganger i året, som er et bra sportsmerke så det vil visst folk ha så her er man veldig glad for å få overskudd fra kleslageret hans. Han får innimellom andre flotte ting med logoen på så det er lett å bli kvitt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:02   #135
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Jeg er jo ikke enig med Mimir Kristjansson om så mye, men jeg måtte knegge da han, rød rogalending som han er, måtte komme på Dax 18 for å rope litt høyt at SLUTT Å KALLE ALT MULIG DEN NYE OLJÅ! INGENTING ER DEN NYE OLJÅ! OG I HVERT FALL IKKJE KUNST! Eller laks, IT-bransjen, blåbær, klarnet smør, asylmottak, kunnskap, reklame og øl.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:05   #136
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Vi kommer jo helt sikkert til å ha ting å leve av etter oljen, altså!

Men med bare en fjerde-/femtedel av verdiskapningen så blir det trangere.

Men uansett bare å venne seg til det, oljen tar slutt den, om vi vil det eller ei. Så det er bare å ruste seg for mindre penger til både det ene og det andre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:14   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Absolutt, men jeg er jo enig i at hvis vi tror at laks og kunst og øl vil gi oss samme inntekt til velferd som olje, så er det greit med en liten realitetsorientering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:18   #138
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Ja, hjertens enig. Tror kanskje den med kunst tok kaka.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:33   #139
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Det som også er med disse oljepengene er at de har gitt oss muligheter til å bygge ut barnehager og andre ordninger som gjør at kvinner i Norge deltar i arbeidslivet. Jeg så et tall nylig som sa at 95 % jobber og det er vel omtrent verdensrekord. (Jeg antar at vi da snakker om 95 % av dem som er friske og i normal arbeidsalder, type 18-65 eller noe).

Så selv etter olja er vi bedre stilt enn andre fordi kvinner er i arbeid. Vi er per nå velstående på grunn av olje, men skikkelige rike er vi fordi så og si alle kvinner jobber.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 20:00   #140
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min sønn (15) går i dag med Equinor-lue. Vi bor midt i Statoil-land. Skulle jeg droppet venner som jobbet der hadde jeg vært venneløs. Heldigvis kjenner jeg ingen som stemmer FrP. :sporer av:

Det er hemmelig valg i Norge.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no