Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Regifte gaver med firmalogo?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-19, 18:46   #101
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.




Og dermed bekrefter vi jo at når vi gir gaver i vår verden og vår tid er det viktigere at vi bytter penger enn at vi gir noe som gleder og kommer til nytte. (Og dette er, for ordens skyld, ikke kritikk av deg, jeg hadde følt på det samme selv.)

Går veldig bra, jeg liker å diskutere og kan hende tenker man litt nytt rundt ting også - perspektiv er fint! Det sagt, så er jeg ikke opptatt av hva ting koster, og en gave med tanke bak, kan gjerne være alt annet enn ny eller dyr. Et reklameprodukt er jo ikke mindre materialistisk enn tilsvarende uten logo - og jeg synes altså at det er litt rart å gi en gave til bryllup eller konfirmasjon etc, som man har mottatt fra arbeidsgiver.

Kanskje det bare er hele regiftingkonseptet som jeg synes er litt pussig

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 20:25   #102
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men heldigvis ikke folk som stemmer FrP. Eller jobber i et landets største selskaper.

I rettferdighetens navn skal det sies at jeg tror det var meg som nevnte FrP.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 20:29   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så det du sier er at det finnes absolutt ingen grenser for hvilket verdisyn mennesker du velger å ha i omgangskretsen din har? I så fall er du veldig annerledes enn meg. Jeg tror de aller fleste har slike grenser, det er f.eks. helt stuerent å si at man er glad man ikke har FrP'ere eller nazister i omgangskretsen. Det er ikke noe galt med det jeg sier, det er bare en annen grense enn du selv har.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

I rettferdighetens navn skal det sies at jeg tror det var meg som nevnte FrP.

Du er i tilfelle ikke alene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:09   #104
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Går veldig bra, jeg liker å diskutere og kan hende tenker man litt nytt rundt ting også - perspektiv er fint! Det sagt, så er jeg ikke opptatt av hva ting koster, og en gave med tanke bak, kan gjerne være alt annet enn ny eller dyr. Et reklameprodukt er jo ikke mindre materialistisk enn tilsvarende uten logo - og jeg synes altså at det er litt rart å gi en gave til bryllup eller konfirmasjon etc, som man har mottatt fra arbeidsgiver.

Kanskje det bare er hele regiftingkonseptet som jeg synes er litt pussig

Jeg tenker at det er NETTOPP det vi må jobbe med. Kjenne på den følelsen av at det er feil og snu den. Å sette på et hjerte over en FrP logo eller et klistremerke over logoen på en kopp. Få den lokale gullsmeden til å fikse på logoen på en vase og anerkjenne at dette er gode verdifulle gaver. Det tar litt tid og man må aktivt jobbe med å endre tankemønster. Men det er noe vi må gjøre skal forbruket ned.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:29   #105
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Et reklameprodukt er jo ikke mindre materialistisk enn tilsvarende uten logo

Nei, men det er ubestridt veldig materialistisk å kjøpe et produkt uten logo om man har et med logo, fordi det da er logoen eller det at man ikke har betalt noe for produktet som er feilen med det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:37   #106
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

At Norge hadde vært et fattig U-land uten olje er en vrangforestilling uten noe som helst rot i virkeligheten. Nær sagt alle andre euorpeiske land har velferd som tåler sammenlikning med oss, uten at de har olje. Det er ikke slik at vi nordmenn er dumme, uintelligente nisser som aldri hadde klart å finne inntektskilder eller bygge velferd uten olje.

Nei. Dette er feil på så mange nivåer. Det kan ikke stå uimotsagt. De færreste europeiske land har velferd som kan sammenlignes med vår. Én ting er å være imot oljeleting og oljeproduksjon. Noe annet er å være så ignorant overfor hvor SYKT godt vi nordmenn har det i forhold til nær alle verdens land, også vesten, på grunn av oljen. Det viser en sjokkerende mangel på forståelse for hva som skjer rundt oss.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:39   #107
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenker at det er NETTOPP det vi må jobbe med. Kjenne på den følelsen av at det er feil og snu den. Å sette på et hjerte over en FrP logo eller et klistremerke over logoen på en kopp. Få den lokale gullsmeden til å fikse på logoen på en vase og anerkjenne at dette er gode verdifulle gaver. Det tar litt tid og man må aktivt jobbe med å endre tankemønster. Men det er noe vi må gjøre skal forbruket ned.

Jeg skjønner at du er over snittet opptatt av videre- og gjenbruk, og det er jo kjempebra og helt riktig... Men, hvis merch eller firmagaver blir gitt videre til andre, så er det vel et like fint tiltak selv om det ikke nødvendigvis er GAVE til en spesiell anledning?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:45   #108
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, men det er ubestridt veldig materialistisk å kjøpe et produkt uten logo om man har et med logo, fordi det da er logoen eller det at man ikke har betalt noe for produktet som er feilen med det.

Men her er det vel ikke snakk om at noen kjøper noe NYTT fordi gammelt har logo? Det handlet om regifting av firmagaver - som mange synes var litt rart. Jeg også.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:52   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenker at det er NETTOPP det vi må jobbe med. Kjenne på den følelsen av at det er feil og snu den. Å sette på et hjerte over en FrP logo eller et klistremerke over logoen på en kopp. Få den lokale gullsmeden til å fikse på logoen på en vase og anerkjenne at dette er gode verdifulle gaver. Det tar litt tid og man må aktivt jobbe med å endre tankemønster. Men det er noe vi må gjøre skal forbruket ned.

Nei, det som må gjøres om forbruket skal ned er at bedrifter slutter å produsere uvettig merch og folk slutter å ta i mot. Og klistremerker, omgravering eller å sy på en lapp syns jeg avsender kan stå for, man gir ikke bort en gave som må endres for at folk kan bruke den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 21:59   #110
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det som må gjøres om forbruket skal ned er at bedrifter slutter å produsere uvettig merch og folk slutter å ta i mot. Og klistremerker, omgravering eller å sy på en lapp syns jeg avsender kan stå for, man gir ikke bort en gave som må endres for at folk kan bruke den.

Det er jeg HELT enig i. Og ofte er det i lav kvalitet også.
Men vi fikk to flott glass av TINE til jul i fjor. Gode glass av høy kvalitet. De ville vært en flott gave til noen som vet å sette pris på et glass melk (men skal selvfølgelig ikke gis bort, vi elsker de glassene!!!)
Men om min tanteunge ønsket seg en hverdagssekk, og jeg hadde en slik. Gjerne vunnet på skirenn eller basar synes jeg det er rart om den sekken ikke er en fullgod gave. Jeg får ikke helt tak i om det er fordi det står Sparebank 1 på den eller om det er fordi vi ikke har brukt penger for å skaffe den (noe som ikke er sant, jeg bruker MYE penger på basar ).
Viss jeg forstår mange i denne tråden kan tanteungen får denne sekken, men ikke som julegave.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:02   #111
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Jeg ville ikke hatt den sekken, og jeg hadde ikke likt at sønnen min gikk med den. Jeg vil ikke være levende reklameplakat for ting jeg ikke velger selv. Hadde du sydd på et merke over logoen FØR du ga den til meg eller sønnen min hadde det vært en fullgod gave, både til jul og ellers.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:06   #112
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Men hvis du er komfortabel med å gi bort den sekken i julegave, Floksa, så gjør du jo det. Jeg hadde ikke gjort det, men det har jo med normene i min familie og krets å gjøre. Vi driver å gir bort og bytter rundt på merch og feilkjøp og fravokst og arv og loppisfunn hos oss året rundt, sånn har det vært så lenge jeg har levd, men til jul og bursdag gir vi hverandre personlig innkjøpte gaver. Det ville føltes veldig unaturlig for meg å regifte ting som jeg normalt bare gir bort.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:14   #113
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men hvis du er komfortabel med å gi bort den sekken i julegave, Floksa, så gjør du jo det. Jeg hadde ikke gjort det, men det har jo med normene i min familie og krets å gjøre. Vi driver å gir bort og bytter rundt på merch og feilkjøp og fravokst og arv og loppisfunn hos oss året rundt, sånn har det vært så lenge jeg har levd, men til jul og bursdag gir vi hverandre personlig innkjøpte gaver. Det ville føltes veldig unaturlig for meg å regifte ting som jeg normalt bare gir bort.

Dette!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:23   #114
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ville ikke hatt den sekken, og jeg hadde ikke likt at sønnen min gikk med den. Jeg vil ikke være levende reklameplakat for ting jeg ikke velger selv. Hadde du sydd på et merke over logoen FØR du ga den til meg eller sønnen min hadde det vært en fullgod gave, både til jul og ellers.

Ja. Når jeg skrev at man kunne sy eller klistre noe over så tenkte jeg at GIVER gjorde dette ja. Det blir jo en del av gaven.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:24   #115
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

At Norge hadde vært et fattig U-land uten olje er en vrangforestilling uten noe som helst rot i virkeligheten. Nær sagt alle andre euorpeiske land har velferd som tåler sammenlikning med oss, uten at de har olje. Det er ikke slik at vi nordmenn er dumme, uintelligente nisser som aldri hadde klart å finne inntektskilder eller bygge velferd uten olje.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei. Dette er feil på så mange nivåer. Det kan ikke stå uimotsagt. De færreste europeiske land har velferd som kan sammenlignes med vår. Én ting er å være imot oljeleting og oljeproduksjon. Noe annet er å være så ignorant overfor hvor SYKT godt vi nordmenn har det i forhold til nær alle verdens land, også vesten, på grunn av oljen. Det viser en sjokkerende mangel på forståelse for hva som skjer rundt oss.

Takk, Pepper Lemon. Jeg leste dette før i dag, ble sjokkert, men har ikke hatt tid til å svare. Vi lever i et land med ekstrem høy levestandard, og det nyter de aller fleste av oss godt av. Noen mer enn andre, men de fleste såpass mye at vi bør gjøre noe med eget forbruk. Men velferdssystemet vårt vil aldri vært det samme uten oljen og måten den har blitt forvaltet i Norge. Vi kunne ha valgt en annen vei, men oljepengene har kommet fellesskapet til gode, og det skal vi alle være veldig glad og takknemlig for.

Hva vi gjør videre nå er en annen sak, men så ignorante at vi ser ned på de som "jobber i oljen" har vi ikke lov til å være. En ting er selve produksjonen av oljen, men i tillegg utvikles det ny og bærekraftig teknologi for produksjon av andre energiformer enn olje. Også av Equinor. Det er den veien vi må gå. Vi kan ikke bare skru igjen oljekrana og tro at vi klarer oss uten den energien. Dessverre. Energitilgang er det som skaper det samfunnet vi alle er totalt avhengig av. Så da må vi være med å heie på utviklingen av bærekraftig energi, og i hvertfall ikke "shame" de som jobber innen olje og energi.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:25   #116
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men hvis du er komfortabel med å gi bort den sekken i julegave, Floksa, så gjør du jo det. Jeg hadde ikke gjort det, men det har jo med normene i min familie og krets å gjøre. Vi driver å gir bort og bytter rundt på merch og feilkjøp og fravokst og arv og loppisfunn hos oss året rundt, sånn har det vært så lenge jeg har levd, men til jul og bursdag gir vi hverandre personlig innkjøpte gaver. Det ville føltes veldig unaturlig for meg å regifte ting som jeg normalt bare gir bort.

Joda. Og det går helt fint til min sønn gifter seg med din datter og vi plutselig blir snakkis fordi vi gir bort ting som ikke er bra nok i gave. Denne tråden viser godt at det ER lett å trå feil.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:30   #117
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja. Når jeg skrev at man kunne sy eller klistre noe over så tenkte jeg at GIVER gjorde dette ja. Det blir jo en del av gaven.

Det syns jeg blir noe helt annet. Da legger man jo et innsats i det.

Også må jeg understreke: jeg rynker ikke på nesen av noen gaver; regiftet eller ikke. Og jeg blir oppriktig glad for gaver jeg får som jeg vet giver har lagt noe tankekraft bak, og som passer meg. Typ historien om Nokons kniv. Også kommer det jo helt an på avsender. Jeg baksnakker ingen. Det er jo noe helt annet å svare ærlig i en tråd som dette, og hvordan man håndterer det IRL.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:32   #118
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Joda. Og det går helt fint til min sønn gifter seg med din datter og vi plutselig blir snakkis fordi vi gir bort ting som ikke er bra nok i gave. Denne tråden viser godt at det ER lett å trå feil.

Det er det jo med alt. Det tenker jeg du står helt greit i som den voksne, smarte dama du er. Jeg er heller ikke helt dust, så jeg forventer ikke at alle gjør som meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:39   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det som må gjøres om forbruket skal ned er at bedrifter slutter å produsere uvettig merch og folk slutter å ta i mot. Og klistremerker, omgravering eller å sy på en lapp syns jeg avsender kan stå for, man gir ikke bort en gave som må endres for at folk kan bruke den.

Statoil, nå Equinor, har ikke vært kjent for å dele ut mye produkter, i alle fall ikke til ansatte. Etter 15 år som ansatt der kan jeg knapt huske å ha fått noe som helst, ikke en penn engang. Tror vi har en buff som jeg fikk da fargen magenta ble innført i logoen. Julegaver fikk vi kun et par ganger, uten logo. Så gikk man over til at ansatte kunne velge hvilke formål man valgte å støtte med en sum som selskapet så donerte. Fin løsning!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:41   #120
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Takk, Pepper Lemon. Jeg leste dette før i dag, ble sjokkert, men har ikke hatt tid til å svare. Vi lever i et land med ekstrem høy levestandard, og det nyter de aller fleste av oss godt av. Noen mer enn andre, men de fleste såpass mye at vi bør gjøre noe med eget forbruk. Men velferdssystemet vårt vil aldri vært det samme uten oljen og måten den har blitt forvaltet i Norge. Vi kunne ha valgt en annen vei, men oljepengene har kommet fellesskapet til gode, og det skal vi alle være veldig glad og takknemlig for.

Hva vi gjør videre nå er en annen sak, men så ignorante at vi ser ned på de som "jobber i oljen" har vi ikke lov til å være. En ting er selve produksjonen av oljen, men i tillegg utvikles det ny og bærekraftig teknologi for produksjon av andre energiformer enn olje. Også av Equinor. Det er den veien vi må gå. Vi kan ikke bare skru igjen oljekrana og tro at vi klarer oss uten den energien. Dessverre. Energitilgang er det som skaper det samfunnet vi alle er totalt avhengig av. Så da må vi være med å heie på utviklingen av bærekraftig energi, og i hvertfall ikke "shame" de som jobber innen olje og energi.

Dette!
Og å kalle oljerikdommen vår vrangforestillinger er helt hinsides og vitner om total mangel på kunnskap både når det gjelder det norske samfunn, historie og økonomi.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no