Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 21:19   #101
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge, både brownies i langpanne og svigermors slägermeny

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:25   #102
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg kom forresten på noe angående dette med sjokolade og vannbad.
Jeg har liksom aldri laget noe kaker hvor man må smelte sjokolade i vannbad
før det siste året, og den første gangen jeg skulle smelte floppet litt liksom.

Det er ikke bra å ha sjokolade rett i kjelen på platen. Det er også ganske lett å svi av to slikkepotter fordi de står i kjelen med sjokolade.
Og sjokolade i panne blir brent, og fører til at 200 g med sjokolade og 50 gram med kokosfett må skrapes av og erstattes med nytt lag

Egentlig smakte hele kaken svidd uansett.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:32   #103
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

For en fantastisk tråd!

Jeg kom på en historie om en gang min far skulle lage middag til min mor. Helt overraskende, selvsagt, og han har aldri vært noen kløpper på kjøkkenet.

Men det var nå noe kjøtt og greier, de satt og spiste og min mor syntes det smakte ganske greit. Det var en god del løk i maten, og hun spurte om han hadde vært ute og handlet før han begynte med middagen (hun visste at de manglet løk tidligere på dagen). Neida, han hadde bare tatt de løkene som lå på benken.
Hvorpå min mor spyttet ut maten og styrtet til nærmeste oppslagsverk for å finne ut om de var døden nær av forgiftning.
Det som hadde ligget på benken var nemlig tulipanløk.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:42   #104
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Var det ingen som så mine mislykkede brød på side 1?
Jeg vasket ovnen i over en time etterpå.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:43   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Var det ingen som så mine mislykkede brød på side 1?
Jeg vasket ovnen i over en time etterpå.

Joda, og jeg fniste lenge av de stakkars havregrynene som hadde trillet ned i midten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:44   #106
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

For en fantastisk tråd!

Jeg kom på en historie om en gang min far skulle lage middag til min mor. Helt overraskende, selvsagt, og han har aldri vært noen kløpper på kjøkkenet.

Men det var nå noe kjøtt og greier, de satt og spiste og min mor syntes det smakte ganske greit. Det var en god del løk i maten, og hun spurte om han hadde vært ute og handlet før han begynte med middagen (hun visste at de manglet løk tidligere på dagen). Neida, han hadde bare tatt de løkene som lå på benken.
Hvorpå min mor spyttet ut maten og styrtet til nærmeste oppslagsverk for å finne ut om de var døden nær av forgiftning.
Det som hadde ligget på benken var nemlig tulipanløk.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:45   #107
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Var det ingen som så mine mislykkede brød på side 1?
Jeg vasket ovnen i over en time etterpå.


Jo, visst!! Jeg fniste lenge og var glad for at det ikke var min ovn som måtte vaskes.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:49   #108
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Eh, jeg kom visst på at det ikke er så lurt å bruke matpapir i stedenfor bakepapir.
Scones'ene mine så litt rare ut etter at alt matpapiret rundt var blitt aske

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:01   #109
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg vil på det sterkeste anbefale å smelte sjokolade i mikrobølgeovn på full guffe.


Not.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:07   #110
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå har jeg humret og ledd meg gjennom tråden Svigermors Slägermeny :grøss:

En liten anektote fra min tidligste kokkelering - mamma hadde en velfyllt krydderhylle, og da jeg var hjemme sammen med noen venner fant vi ut at vi skulle lage krydderkake. Vi blandet og hadde i litt av alt av krydder og kaken hevet seg og ble fin, og kaken smakte bra med en gang man tok en bit - men ettersmaken

Vi prøvde å fore hunden med den, men han rygget fra matskåla og gikk.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:09   #111
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg har også en suksessterte historie.
Jeg har en hjerteform, som jeg tenkte var perfekt å bruke (skulle lage kake til gubben kom hjem). Uheldigvis, revnet ene "hjertebuen" da jeg skulle løsne kaka fra forma. Det limer jeg med eggekremen, tenkte jeg, og hadde på all eggekremen. Godt med krem inni sprekken, og inn i kjøleskapet til kjøling.
Hadde et ærend i kjøleskapet litt senere, og ser at all eggekremen har rent av kaken, og opp på pålegg og alt annet i kjøleskapet.
Men det positive var jo at kjøleskapet fikk seg en vask!

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:23   #112
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å smelte sjokolade i mikrobølgeovn på full guffe.


Not.


Akkurat det gjorde faktisk mannen min i dag. Han skulle lage glasur til firkløverkake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:53   #113
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Lager sjelden komplisert mat, og unngår derfor de største katastrofene...*flink*


Men, jeg har klart å sette håret fast i miksmasteren. En bolle eggedosis, en håndholdt miksmaster, og hodet mitt med håret godt surret rundt vispene. Lillebroren min sutret over tapt eggedosis, og mamma lo så hun nesten tisset på seg der hun fortvilt prøde å lirke håret løst.

Det er altså en grunn til at jeg ble kortklippet en gang i tiden.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:06   #114
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

En studiekamerat fant ut på den kompliserte måten at glasuren skal på sjokoladekaken etter steking, ikke før.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:09   #115
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nenne;

Det er forøvrig også en grunn til at man faktisk (uansett hvor utålmodig man er), bør vente til sjokoladekaker er kalde, eller i det minste lunkne, før man har på glasur.....*erfaring*

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:10   #116
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Høst: (og litt medlidenhet)


Jeg har et par historier, det er mulig de ikke kvalifiserer til å være matlaging, men allikevel.

1) Jeg var 10 år og hadde med meg en venninne hjem fra skolen. Husker ikke i dag hvem det var... Mamma hadde bursdag, og vi bestemte oss for å bake boller som skulle være klare til hun kom hjem fra jobb. Vel, disse bollene snakkes det om den dag i dag. Vi hadde ikke skjønt at vi måtte løse opp gjæren (var selvfølgelig kun i fast form på den tiden). Bollene ble fine de, men de hadde "gjærfyll". Dessuten tror jeg nok kjøkkenet var ganske rotete, kanskje ikke en drømmedag for bursdagsbarnet.

2) Her var jeg voksen. Godt over 20, og student. Dette kvalifiserer ikke til matlaging, men det er en morsom historie. Jeg hadde vært på byen og kjøpte med meg en burger fra McDonalds på vei hjem. Det var en som hadde en slik isoporboks (MCFeast, tror jeg). Husker ikke hvorfor den ble med hjem, men jeg skuille iallefall varme den i komfyren midt på natta. Sovnet selvfølgelig.
Jeg våknet neste morgen, og kom etterhvert på at jeg hadde sovnet fra ovnen. Vel, i ovnen var burgeren, og kun burgeren. Jeg hadde satt den inn i innpakningen (hadde resonnert meg frem til at det var greit/lurt), og hele innpakningen var rett og slett borte! Jeg er i dag glad dette gikk bra, og lærte litt mer om hva man putter i stekeovnen og hva man tar av først.

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:18   #117
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg skulle lage kake (eller noe) og brukte håndmikseren.
Deigen kom litt langt opp og jeg brukte slikkepotten for å få det lengre ned.
Vips så var hånden min mellom vispene, heldigvis den delen ovenfor selve vispen da. Og sånn for å være helt sikker så klarte jeg å gjøre det en gang til få minutter senere.
Jeg var voksen da......................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:28   #118
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mims sjokoladekonfektkake uten mel smaker faktisk slett ikke så verst.... (Men den SER stusslig ut!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:45   #119
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Nenne;

Det er forøvrig også en grunn til at man faktisk (uansett hvor utålmodig man er), bør vente til sjokoladekaker er kalde, eller i det minste lunkne, før man har på glasur.....*erfaring*

Å? skjønner ikke hvorfor

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 02:17   #120
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

For en ustyrtelig morsom tråd!

Kan informere de som ikke vet det, sukker i fårikålen ikke smaker så veldig godt. Seigt blir det og.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no