Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 18:39   #81
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg skulle lage fårikål for første gang, og gledet meg som en unge til den ble ferdig.. den stod på platen og godgjorde seg med MASSE svarte hele pepper...trodde jeg.. Hadde i gledesrusen klart å forveksle pepperkorn med einebær....

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:55   #82
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Senest i dag, skulle lage bløtkake med ferdige bunner og hadde fått beskjed om at de måtte dynkes godt, ellers ble kaken tørr. Som sagt, så gjort. Vel, da svigermor hadde skjært det første stykket åpenbarte det seg en pen liten dam av "dynkemiddel" i bunnen av kakefatet. Hele kaken lå praktisk talt og fløt.
"Å, men det gjør da ingenting, mmm, så god."

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:55   #83
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Senest i dag, skulle lage bløtkake med ferdige bunner og hadde fått beskjed om at de måtte dynkes godt, ellers ble kaken tørr. Som sagt, så gjort. Vel, da svigermor hadde skjært det første stykket åpenbarte det seg en pen liten dam av "dynkemiddel" i bunnen av kakefatet. Hele kaken lå praktisk talt og fløt.
"Å, men det gjør da ingenting, mmm, så god."

Heter det ikke BLØTkake, da?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:56   #84
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Senest i dag, skulle lage bløtkake med ferdige bunner og hadde fått beskjed om at de måtte dynkes godt, ellers ble kaken tørr. Som sagt, så gjort. Vel, da svigermor hadde skjært det første stykket åpenbarte det seg en pen liten dam av "dynkemiddel" i bunnen av kakefatet. Hele kaken lå praktisk talt og fløt.
"Å, men det gjør da ingenting, mmm, så god."


Stakkars. Denne blunderen er så fersk at jeg velger å trøste fremfor å le.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:05   #85
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Stakkars. Denne blunderen er så fersk at jeg velger å trøste fremfor å le.

Takk, men for å si det litt diplomatisk; det var ikke kaken som var det verste. i fire timer.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:31   #86
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kaker har aldri vært min sterke side, men det har aldri vært så galt som da jeg skulle lage kake til dåpen til eldstemann.

Jeg hadde pisket eggedosis og måtte ringe tanta mi for å få greie på fremgangsmåten videre. Mens jeg snakket med henne mista jeg telefonen i eggedosisen. Telefon i kake er ikke spesielt smakfullt.

Etterpå prøvde jeg på nytt, vispa ny eggedosis og alt så bra ut. Jeg skulle bare skjære noe (husker ikke hva det var) og plutselig kutta jeg fingeren og det blødde. Ja det blødde ganske vanvittig. Eggedosisen fikk røde fine flekker.

Etter at alt var vaska opp tok jeg mobilen (hustelefonen var jo full av eggedosis og selvsagt ødelagt) og ringte til mamma og spurte om hun kunne være snill å bake den kaka for meg.

Jeg må si det er godt å ha svigermor og mor som alltid tilbyr seg å bake kaker til bursdager...slipper billig unna innimellom.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:33   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg er skikkelig møkkadårlig på kjøkkenet, men alle hysteriske historier er dessverre klassifisert :kneble:

Men jeg kan jo friskt fortelle om X-n til Rhett (som er kjempeflink kokkelure - nå). Hun tenkte at hun skulle lage riskrem, som ER så godt - og timingen var perfekt siden hun hadde så masse rester. Pisket kremfløte og sto i. Og slik hadde det seg at de to satt dagen etter og suttet kremen av - de harde, kokte MIDDAGSriskornene fra gårsdagens gryterett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:34   #88
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Kjempemorsom tråd, ler så jeg griner her.

Får starte med noen søte fra venner av meg.

Et vennepar skulle ha lasagne til middag og hadde kjøpt en Toro/Knorr pakke.
Hun hadde handlet inn det de trengte og han skulle være kokken.

Plutselig kjefter mannen på henne for hun hadde kjøpt feil kjøttdeig.
For på pakka stod det brun kjøttdeigen og hun hadde kjøpt rød.........
(han fikk høre den med jevne mellomrom)

For et drøyt år siden var vi i kombinert 30 års lag for noen venner.
Maten var forsinket og vi var hele haugen kjempesultne.
Men den som venter på noe godt osv.
Maten kom på bordet og folk forsynte seg, jeg også.
De første bitene vr veldig gode, mn så begynte en spesiell smak å komme ram. Det var ikke godt. Begynte å se rundt meg og så at flere fikk itt merkelige ansiktsuttrykk. Og fler eog flere satt og gumlet bare brødskiver.
Vi hadde fått gryterett med kjøttdeig, dessverre var problemet at kjøttdeigen mest sannsynlig var sur.................
Hadde reagert når jeg var inne på kjøkkenet at det luktet så surt der inne, men tenkte ikke på at det var maten.

Egne tabber er det oså noen av, men på sittende fot kommer je gikke på så mange.
Utenom da jeg lagde Verdens Beste til et bryllup og eldstemann var så søt at han spiste opp marengsen mit på kaka.......
Eller sjokoladekake som egentlig skal i langpanne blir trikset med og taes i springform. Ble rå på midten og den delen ble tatt ut og fylt med gele.
Eldstemann skulle ha den md i barnehagen og der var den stor suksess.

Bollene mine før var kanonføde. Helt ok når de var varme og lunka, men i det de ble kalde ble de mordvåpen. Steinharde. Kunne spises, men datt some n stein i magen. Har heldigvis blitt flinkere.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:36   #89
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Uff da Hattifnatten, det var dramatisk kakebaking!

Ellers: Her var det mye snacks! LilleLeo, flotte bilder!

Jeg lagde italiensk ferskendessert med ett eller annet slags chili/tacokrydder istedetfor kanel. Det skal være ferskenbiter, sitron, melis og kanel, men jeg skulle forte meg og tok altså feil krydderglass. Det ble ikke vellykket.

Og så husker jeg veldig godt da jeg var liten, og moren min lagde kålruletter som ble festet sammen med tannpirkere, hun hadde bare glemt å tenke på at de var med peppermyntesmak.

Søsteren min laget en utrolig overdådig kake til morsdagen da hun var liten. Masse pynt og godteri og krem, men så oppdaget vi plutselig at den ikke sto på fat ... den var ferdig pyntet, men sto rett på benken. Da vi skulle få den over på fat så falt den i gulvet. Men vi fikk den opp, og den ble spist. Søsteren min og jeg lagde mye mat da vi var små, og var ikke redde for å gi oss ut på ting. Da jeg var 10, broren min 8 og søsteren min 6, hadde jeg lært å lage komper på skolekjøkkenet. En dag mens foreldrene våre var ute og plukket bær, bestemte vi oss for å overraske dem med komper. Vi hadde skrelt en svær balje med poteter, fått opp kjøttkverna og var godt i gang da hele kjøkkenbenken deiset i gulvet og poteter (hele og oppmalte) skvatt. Kjøkkenbenken var litt ukurant festet og uten skap under akkurat der. Men vi klarte å få lagd komper til slutt. Når jeg tenker på det nå så var vi jo ikke så store.

En gang for mange år siden lagde jeg en kald potetsalat med reddiker, selleristang og oljedressing. Jeg fikk den geniale ideen å bruke restene av denne i en slags varmrett som jeg stekte i en form i ovnen. Jeg vet ikke om det å varme opp reddiker muligens er et absolutt fy-fy, jeg har ihvertfall ikke gjort det siden. Det luktet helt GRUSOMT og gikk rett i søpla.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:37   #90
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

[quote=Mams;40646]Kjempemorsom tråd, ler så jeg griner her.

Får starte med noen søte fra venner av meg.

Et vennepar skulle ha lasagne til middag og hadde kjøpt en Toro/Knorr pakke.
Hun hadde handlet inn det de trengte og han skulle være kokken.

Plutselig kjefter mannen på henne for hun hadde kjøpt feil kjøttdeig.
For på pakka stod det brun kjøttdeigen og hun hadde kjøpt rød.........
(han fikk høre den med jevne mellomrom)



quote]

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:04   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og så husker jeg veldig godt da jeg var liten, og moren min lagde kålruletter som ble festet sammen med tannpirkere, hun hadde bare glemt å tenke på at de var med peppermyntesmak.

Barnehagen hadde vernissage før sommerfesten, hvor de hadde laget kanapeer, med peppermyntetannpirkere. Var litt spesielt med ost, paprika og pølsebit med en anelse peppermynte.

Venninnen min og jeg lagde også endel mat som små, med vekslende hell. Salat med rå poteter f.eks. Våre laidbacke hippieforeldre spiste det faktisk og påsto de likte det. Eneste var tantes forholdsvis nye kjærste, han var ikke så godt vant med barn og hold på å komme med et høylytt utbrudd før tante kjørte en albue i siden hans og han m-m-m'et han også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:08   #92
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg lagde også endel mat sammen med en venninne i ung alder. Vi lagde bakepulverpizza med elgkjøttdeig, og da vi oppdaget at vi hadde glemt bakepulveret strødde vi det på toppen av pizzaen istedet.
Det går heller ikke så bra å bruke rå elgkjøttdeig på pizza og sette den rett i ovnen, den trenger nok litt mer steking.
Men man lærer jo av å feile.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:10   #93
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Ja nå minte Maximillia meg på at eplekake med karri ikke er noe å skryte av det heller. Faktisk er det ikke godt i det hele tatt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:10   #94
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg må si det er godt å ha svigermor og mor som alltid tilbyr seg å bake kaker til bursdager...slipper billig unna innimellom.

Tro ikke at svigermor ikke tilbyr seg. Men unner jeg henne den triumfen? Trokke det. Da får hun heller slurpe i seg bløtkake.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:13   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja nå minte Maximillia meg på at eplekake med karri ikke er noe å skryte av det heller. Faktisk er det ikke godt i det hele tatt.

Det hørtes faktisk helt forferdelig ut. Endel av de andre krydderfeilene som har blitt nevnt har jeg tenkt litt sånn "Tja, kanskje ikke så ille, bare litt rart?", men karri på epler hørtes virkelig py ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:16   #96
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det hørtes faktisk helt forferdelig ut. Endel av de andre krydderfeilene som har blitt nevnt har jeg tenkt litt sånn "Tja, kanskje ikke så ille, bare litt rart?", men karri på epler hørtes virkelig py ut.

Karri og epler er godt sammen i middagsretter. I kyllingsuppe for eksempel, men epler, karri og sukker m.m. er ikke noe særlig nei.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:22   #97
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Vi gjorde en del kulinariske eksperimenter som barn, som medførte ødelagte kjeler og eh...interessante smaker. Laidbacke hippieforeldre er en fordel, ja Naboen min hadde ikke det, der gjaldt det å skjule sine spor. Vi skulle bla lage karameller, og satte plata på seks, smeltet smør og sukker så røyken sto, helte på vann (!) og der satt sleiva fast i kjelen og i ren panikk heiv vi hele kjelen i en røys nedenfor huset.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 08-10-06 kl 23:17.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:48   #98
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Denne tråden simpelthen elsker jeg!

Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne, men siden jeg hater å bake,
og det gjenspeiles i at mine forsøk stort sett ender opp i katastrofe,
kan jeg gi et lite bakeeksempel:

Jeg jobbet i en barnehage, hvor vi skulle ha foreldremøte på kvelden.
Den som fikk i oppdrag å bake sjokoladekake var meg - og den som gikk løs på oppgaven... joda, det var meg det og.

Første forsøket på å bake sjokoladekake gikk rett vest. Kaka brant nesten opp, da jeg presterte å glemme den.
Heldigvis hadde jeg tid til å forsøke å lage ei ny kake.
Jeg rørte, mekka og kokelerte, helte kakerøra i ei langpanne, og puttet den i ovnen.
Kaken stekte den - mens den jevnt og trutt dannet en større og større vulkan på midten... med et krater i og hele greia!

Hva skal man gjøre, når man står i en barnehage en liten fillestund før foreldremøtet,
og kaka ser ut som en vulkansk fjelltopp?

Jo da allierer man seg med en haug seksåringer!

Vi farget melis lyserød og lekker - helte den over krateret, slik at det ble lavaflom.
Så strødde vi en haug med kjeksbamser rundt... det var alle de som ikke hadde klart å rømme fra vulkanutbruddet...
Jøye meg så gøy vi hadde det!

Akk ja... det var ikke mange foreldre som spiste kake den kvelden.


nå lo jeg godt

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:57   #99
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Det dummeste jeg har gjort er antageligvis å pynte en ostekake med krem på boks. Det var heldigvis bare å skrape vekk det som rant vekk, for jeg hadde bare laget dotter oppå.

En i klassen min på skolekjøkkenet gjorde sin egen lille variant på sjokoladekrem. I oppskriften sto det: Smeltes i vannbad. Jenta fylte vann i en kjele, satte den på platen og la sjokoladen oppi.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:08   #100
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Kom på mere gitt.
Ei venninenne og jeg hadde en periode hvor vi elsket å lage pizza....
Mange ganger og bunnen var vi like uheldig med hver gang.
Det er faktisk fullt mulig å få Grandiosa bunn når man lager den selv....

Vi spiste med god apetitt og håpet på at neste gang skulle bunnen bli bra.

Til slutt slo vi fra oss hele pizzaprosjektet, aldri ble bunnen bra. Men det hele stoppet helt opp når vi en kveld synes noe manglet med pizzaen.
Plutselig gikk det et lys opp for oss, vi hadde glemt ost...................

Nå sliter jeg litt med det motsatte problemet, synes alltid bunnen blir for tykk.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no