Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-15, 09:59   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg synes de nyere vannmalingene er vel så bra som den gamle oljemalingen. Nå går det jo an å oppholde seg der over tid.

Har du tenkt noe på glans? Det er nå veldig trendy med helmatt maling, også på panel. Jeg synes panel er penest med litt glans - men matt maling i tak og halvblank/helblank på lister.

Nja. Oljemaling gasser, men når den er ferdig så er den ferdig. Vannbasert maling gasser jo i evigheter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:02   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ikke bli gal, ikke bli skilt, ring maleren?

Her er jeg da. *veldig hjelpsom*

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:12   #83
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nja. Oljemaling gasser, men når den er ferdig så er den ferdig. Vannbasert maling gasser jo i evigheter.

Det er faktisk bare en myte.

Når malingsfilmen er tørr, er det ikke lenger skadelige avgasser.

Dessuten er det en helt annen påkjenning å male med white-spirit-baserte malinger enn med vanntynnede. Så hvis man ser hele "kjeden" så er vanntynnde malinger klart å foretrekke.

Når det gjelder Jotun Sens;
dette er en malingstype som krever at man jobber raskt, jevnt og ikke går tilbake for å flikke. Ikke så kjekt på panel, men greit på gips og plater. Den er laget slik for å tørke raskest mulig, for å nettopp redusere perioden man utsettes for løsemidler. (Den er imidlertid godkjent av allergiforbundet eller noe lignende, så den skal ikke være skadelig).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:17   #84
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men en ting - styr unna Sens maling fra Jotun, selv om den er ekstra allergivennlig. Det er noe styr å male med.

Enig. Jeg har malt med panelmaling fra Sens én gang, fordi jeg hadde det supertravelt og ville male flere strøk på samme dag. Den veggen ser altså ikke ut.

Det var vanskelig å påføre den skikkelig. Jeg syns den "klabbet" når jeg prøvde å stryke den ut. Og den tørket jo fortere enn jeg klarte å henge med. Jeg liker at malingen holder seg flytende på veggen lenge nok til at jeg kan dra over en siste gang med fordriverpenselen etter at jeg har malt en halvmeter vegg. Med denne malingen var det bare så vidt tid nok til å dra over etter at jeg var ferdig med å male en planke. Og dagen etter at jeg hadde malt, var det jammen blitt masse rennespor på veggen. (Og jeg lager aldri rennespor; jeg er flink til å male.) Møkkamaling! Anbefales ikke for den som er mer opptatt av sluttresultatet enn av tørketiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:44   #85
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Jeg er heller ikke Sens-fan, den har holdt seg dårlig hos oss og var ikke god å jobbe med. Men vi har brukt av de andre svanemerkede malingene med hell.

Det blir uansett malingslukt/gasser av sperregrunnen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 11:51   #86
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hvorfor?

Fordi man må bruke så himla mye energi på å få de til å gjøre jobben like bra som man selv ville gjort det og det blir ikke perfekt (noe jeg faktisk forventer når jeg leier inn profesjonelle til å gjøre en jobb for meg). Jeg vil mye heller så på noen små skjønnhetsfeil jeg selv har gjort, enn større feil som et malerfirma har gjort. Det kan godt hende det finnes flinke folk der ute altså, men vi har brukt to firma som vi har fått anbefalt av andre og vi var ikke fornøyd med noen av de. Derfor gjør vi heller jobben selv.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:48   #87
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Jeg har nå malt et beskjedent antall allerede malte kvadratmeter, og har ringt mannen min og gitt beskjed om at vi skal leie inn maler i nyhuset.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:50   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Lurt! Mer tid og overskudd til vin og sang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:52   #89
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Mannen min lo av meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:57   #90
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:57   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Og hvor mange panelte vegger har han malt?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:59   #92
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 12:02   #93
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har nå malt et beskjedent antall allerede malte kvadratmeter, og har ringt mannen min og gitt beskjed om at vi skal leie inn maler i nyhuset.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 16:28   #94
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Etter å ha malt hele "helgen" er svaret mitt; det tar myyyye lenger tid enn det du tror!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 17:54   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Vi leide inn malere til å male trapp og gang og vi er fortsatt gift. og har pene vegger og trappetrinn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 19:33   #96
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har nå malt et beskjedent antall allerede malte kvadratmeter, og har ringt mannen min og gitt beskjed om at vi skal leie inn maler i nyhuset.

Det er den enester riktige beslutningen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 15:07   #97
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Lurt!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 21:14   #98
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Jeg tenkte på deg da jeg malte et panelt rom i dag.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no