Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkepress der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Merkepress der du bor?
Oslo vest (eller beste øst), lite merkepress 7 6,67%
Oslo vest (eller beste øst), medium merkepress 4 3,81%
Oslo vest (eller beste øst), mye merkepress 1 0,95%
Oslo øst, lite merkepress 12 11,43%
Oslo øst, medium merkepress 1 0,95%
Oslo øst, mye merkepress 0 0%
Bygda, lite merkepress 13 12,38%
Bygda, medium merkepress 9 8,57%
Bygda, mye merkepress 1 0,95%
Mellomstor by, lite merkepress 19 18,10%
Mellomstor by, medium merkepress 9 8,57%
Mellomstore by, mye merkepress 3 2,86%
Småby, lite merkepress 13 12,38%
Småby, medium merkepress 5 4,76%
Småby, mye merkepress 2 1,90%
Hei! Du har ikke nevnt det stedet JEG bor! 6 5,71%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 08:43   #41
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Der vi bor i Bergen er det lite merkepress, men andre steder i Bergen er merkepresset i aller høyeste grad tilstede.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 08:48   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi opplever heller ikke press på sportsutstyr. Hos oss går fotballskoene i arv til andre jenter på laget og har man både langrennski og slalåmutstyr er man svært godt utstyrt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:05   #43
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Hmtja. Vi bor litt i skjæringspunktet mellom Oslo øst og Oslo beste øst kan man si. I barnehagen, som jeg svarte ut fra, er det liten fancy barneklær-faktor, på barneskolen vi sogner til er det sånn middels og ungdomsskolen er en anelse skrekkelig, siden den favner om en god del av peneste Nordstrand.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:35   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Mine går på en Oslo ytre-indre Øst-skole (), og der er det en vag fornemmelse av at Wow er det gjeveste. Greit for meg, så lenge effekten ikke blir Lolita.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:36   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Skolen er for øvrig bare et steinkast fra Gaias skolekrets, men hos oss er merkepress på sportsutstyr en veldig fjern tanke. Ganske vittig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:41   #46
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Mine barn bryr seg ikke om merker. Guttene bryr seg ikke om klær i det hele tatt. (Tettsted et par mil utenfor Oslo).

  Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:42   #47
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Bor sentrumsnært Oslo vest, og opplever lite merkepress. Poden er også veldig lite interessert i klær, han vil helst slippe å gå inn i en klesforretning, og er strålende fornøyd med H&M klærne jeg kjøper til ham. Har inntrykk av at det er vesentlig mer merkepress på ungdomsskolen, og det har visstnok vært et problem med stjeling av dyre jakker på ungdomsstrinnet.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:43   #48
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Oslo sør. På barneskolen er det lite merkepress selv med stor andel av ressurssterke foreldre. Ungdomsskolen er av en helt annen art, og kjenner jeg blir uvel bare ved tanken. Jakker til 7000,- og Burberry vesker til minst det samme er ikke verdier vi ønsker å gi våre barn

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:44   #49
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Av og til får jeg bemerkninger om at noe er "originalt", og det er visst bra. Og Skatten har et par plagg som visstnok er dyre merker (dette har han fått eller arva), og det er han klar over.

Men ingen av dem har så langt mast på bestemte typer merker. Aner ikke hvordan det vil bli når de blir eldre, men enn så lenge null problem.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:45   #50
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Bor i ... ja, det er kanskje en mellomstor by på østlandet.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:47   #51
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

På barneskulen er det null press på noko som helst, på ungdomsskulen er presset litt høgare. Sånn var det når vi vaks opp og, hugsar eg. Men det er helst slik at ein del ting bør vere merke, som t.d. Converce, medan bukser og gensarar kjøper Eldste der ho finn noko som ho likar. Om det er Cubuc, HM, Bik Bok, Carlings eller noko heilt anna, er heldigvis ikkje så nøye.

På vidaregåande er presset mindre igjen, så konklusjonen er vel at ungdomsskulen er verst sånn sett, men presset her er ikkje verre enn at vi lever greitt med det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:51   #52
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Ja det er sant. Press på sportsaktiviteter/familieaktivititer er det definitivt. Alle går på svømming/dansing/ski/skøyter/teater/fotball/hockey. Og alle familier har helgene fulle av familieaktiviteter. Jeg synes dette er vanskeligere å "stå i mot" fordi dette er jo EngodtingTM. Men det gjenspeiler jo foreldrene, det er ikke penger og dyre ting som gir status lenger, det er intelligens, tid med barna og sunne, trente kropper. Som jo igjen er en god ting, men det er jammen meg ikke mye plass igjen til å sløve litt. Det vet jeg denne familien trenger titt og stadig ihvertfall.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:54   #53
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ja det er sant. Press på sportsaktiviteter/familieaktivititer er det definitivt. Alle går på svømming/dansing/ski/skøyter/teater/fotball/hockey. Og alle familier har helgene fulle av familieaktiviteter. Jeg synes dette er vanskeligere å "stå i mot" fordi dette er jo EngodtingTM. Men det gjenspeiler jo foreldrene, det er ikke penger og dyre ting som gir status lenger, det er intelligens, tid med barna og sunne, trente kropper. Som jo igjen er en god ting, men det er jammen meg ikke mye plass igjen til å sløve litt. Det vet jeg denne familien trenger titt og stadig ihvertfall.

Dette var godt skreve. Eg føle på dette stadig vekk. Presset på kva aktivitetar både ungane og vi som familie er med på og utstyr som en MÅ ha. Sida det i tillegg ligg langt frå noko eg hverken likar å gjere eller bruke pengar på, så går det litt innpå meg for en vil jo vere flink mamma.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 09:56   #54
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg vil tro st Nordstrand er østkantens vestkant.

Ja, det regner jeg også med at blir ansett for østkantens vestkant. Men å kalle det beste østkant, synes jeg var festlig. Ref. tråden som startet denne tråden, hvor det ble/blir diskutert hvilken kant av byen som får unngjelde mest når det gjelder fordommer og dårlig omtale. Mulig jeg har sær humor.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:20   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor også i Trondheim, og i området jeg bor nå er det veldig lite merkepress. Jeg har ei venninne som har barn på andre siden av byen og hun forteller en helt annen historie. Så det varierer mellom skolekretser også her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:34   #56
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor på "bygda", som vel egentlig er et tettsted. På barneskolen har jeg ikke merket noe press. De syns Wow er flott men bruker det de får. Converse er kult, men det er ingen krav om at de er ekte.

På ungdomsskolen blir det nok værre, det er tett mellom CG-jakkene og UGGS-skoene har jeg sett. Jeg gikk på samme ungdomsskole selv, jeg husker at Adelsten var feil, men alt annet var greit. For jenter. Men Levis og BALL var kult da. For gutter skulle det være Diesel og Gant, alt annet var feil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:34   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Fotballgutta har gjerne et par sko til hver trening. Medium merkepress, altså.

Hvis dette er ille, så er vi med og bidrar. Begge ungene spiller fotball og har både innesko, grussko og gressko. Skoene arves hvis de ikke er for mye brukt. De er 5 og 8 år.

Jeg skjønner ikke helt at de trenger alle de fotballskoene, men mannen min har vært fotballspiller hele livet og sier at noe annet er utenkelig.

Knerten trener i fotballdrakt fra et av favorittlagene (Liverpool, Vålerenga eller Spania). Snuppa trener i teknisk treningstøy kjøpt for 99 kr pr del på HM.


Vi bor forøvrig i Oslo Indre øst, men vår skolekrets regnes på ingen måte som et verstingområde. Men det er mye musikere og folk i kreative yrker som bor her. Og hauger av akademikere som meg og mannen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:37   #58
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Bor i Oslo Øst.
Det er stort press her vi bor men det er også mange som ikke har mulighet til å følge det opp så det går helt fint å være litt vanlig også.
Selv om jeg jo merker forskjellen.
Kompisen til eldstemann fikk MAC rett før jul fordi han får premie for å gjøre noen øyeøvelser... Eldstemann synes det var blodig urettferdig at han fikk det på den måten, og vi ikke engang kjøpte sånt til jul.

Eldstemann er ikke veldig opptatt av klær nå, men jeg tror det kommer...
Han kunne godt ønske seg sånne semskede UGGS som kompisen har.

På ungdomsskolen her er det visstnok ille. Gruer meg til det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:38   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Og ja, sportsutstyr er det nok en del press på her. Utstyret må være i orden. Det er vel forventet at man har langrennsutstyr, slalåm, skøyter, soveposer som kan brukes i minusgrader, telt, klær til allslags vær, akebrett, sykler, sparkesykler osv. Mannen som ikke er norsk syns det er rart at det er forventet, men det er ikke noe problem - dette er jo ting vi hadde kjøpt uansett om det var forventet eller ikke. Duppedingsfaktoren er nok også høy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:39   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg har for små unger til å ha noen formening om saken, tror jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no