Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 11:57   #701
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor har du kjøpt de My?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor har du fått tak i den?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det skulle jeg også gjerne visst

Bildeadressen sier coolstuff, så da rekke jeg det ikek til de gavene jeg skal levere fra meg nå i helgen, kanskje jeg får bare skrape sammen energi nok til å lage kakao på pinne likevel da.

Coolstuff.no ja. Bestilte i går, forventet leveringsdato mandag 14.12. så det ser ut til å komme ganske kjapt, men ikke før helga selvsagt. Sikkert lurt å bestille kjapt uansett, de er veldig populære og blir fort utsolgt (jeg hadde lagt inn at jeg ville ha varsel når de kom på lager igjen - det var riktignok på en annen type, 3-pk i sylinder, men fikk e-post om at disse var kommet inn, siden de så at jeg hadde bestilt varsel på den andre).

Kakao på pinne selges jo mange steder da, hvis du ikke orker å lage selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-12-20 kl 12:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:59   #702
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

TGR har noen lignende sjokoladebomber. De er pakket individuelt og formet som julenisse, snømann o.l. og inni dem er det minimarshmallows. Våre får slike i kalenderen på lørdag. Tips til de som ikke rekker/orker bestille.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:06   #703
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Coolstuff.no ja. Bestilte i går, forventet leveringsdato mandag 14.12. så det ser ut til å komme ganske kjapt, men ikke før helga selvsagt.

Jeg bestilte også i går og her de kommer nok i morgen hvis det ikke skjer noe på veien.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:06   #704
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

TGR har noen lignende sjokoladebomber. De er pakket individuelt og formet som julenisse, snømann o.l. og inni dem er det minimarshmallows. Våre får slike i kalenderen på lørdag. Tips til de som ikke rekker/orker bestille.

Takk for tips Myria! Det høres ut som noe som vil passe fint som vennegaver for ungene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:06   #705
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Det var lurt. Kanskje noe sånt til strømpen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:14   #706
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

TGR har noen lignende sjokoladebomber. De er pakket individuelt og formet som julenisse, snømann o.l. og inni dem er det minimarshmallows. Våre får slike i kalenderen på lørdag. Tips til de som ikke rekker/orker bestille.

Takk for tips, det er jo en butikk vi faktisk har her også så jeg kan se om vi rekker innom der ør helgen, det kan funke til noen barn i familien som ønsker seg mummi kopper og jeg tenkte legge med noe sånt til å drikke i den.

Kan også funke for mine unger, kanskje. den mellomste har fortsatt kakao-aversjon etter at hun fikk omgangssyke en gang skolen trodde hun bare var kvalm av å drikke for mye kakao...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 17:38   #707
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg bestilte også i går og her de kommer nok i morgen hvis det ikke skjer noe på veien.

De kom i dag, så det tok et døgn.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 21:37   #708
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Denne er ikke ny av året, men jeg oppdaget den først nå. Deler den her i tilfelle den har gått under radaren for flere av oss. Jeg synes den er helt nydelig i både ord og tone og alle kan trenge litt balsam for øre og sjel vil jeg tro.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 21:48   #709
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det skulle jeg også gjerne visst

Bildeadressen sier coolstuff, så da rekke jeg det ikek til de gavene jeg skal levere fra meg nå i helgen, kanskje jeg får bare skrape sammen energi nok til å lage kakao på pinne likevel da.

Normal har diverse kakaosett, Ark også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 23:11   #710
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, jeg så at Ark hadde noe som het Choco Truck. Ikke helt det samme som de bombene og nissene som er nevnt, men det var en papplastebil med sjokoladepulver + minimarshmallow og små sjokoladekuler man kan ha oppi den varme sjokoladen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 23:14   #711
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

De aller fleste gavene er pakket inn. Mangler noen få og det er like vemodig å bli ferdig hver gang. Julematen er også på god vei. I fryseren er det ribbe og kalkun og alt av julegodt (inkludert innholdet i julestrømpene) og drikke er handlet inn i tillegg til all spekemat til alle julefrokostene. Mangler i grunnen bare grønnsaker, fløte, oster og sånt som ikke varer så lenge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 23:50   #712
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

I dag har jeg laget en porsjon med vepsebol, som jeg skal ta med hjem til mamma i morgen. Og nå har jeg marengs i håret.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 07:29   #713
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Da ble julegavene som manglet til ungene og kjæresten og sånn bestilt i går, samme ble bursdagsgaven min, og kaffe fra nespresso til jula.

Nå mangler kun hovedgaven, det fikser vi over helga, men har pengene stående klar, jeg fikser til mine to, kjæresten til bonusgutten. Jeg må vente på de vi skal spleise med uansett.

Nå kom jeg på at jeg hadde glemt ipad pennen og cover. Vel, får fikse det samtidig som ipadene blir kjøpt.

I helgen skal Storebror på boligen, og bonusgutten hit, så tenker det blir sugarcookies baking, også pynter vi pepperkakehus etter Storebror kommer hjem på søndag, og før bonusgutten drar.

Fikk bestilt juleklær + gave til kjæresten fra ungene i går også, så det kommer vel før jul. Så slipper jeg bruke energi på å dra i butikker.

Lillesøster greier ikke finne ut hva hun vil og ikke vil ha, men håper hun kan ha det samme som i fjor, tror vi så på 40000 forskjellige ting i går, og alt var nope..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 07:30   #714
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

De aller fleste gavene er pakket inn. Mangler noen få og det er like vemodig å bli ferdig hver gang. Julematen er også på god vei. I fryseren er det ribbe og kalkun og alt av julegodt (inkludert innholdet i julestrømpene) og drikke er handlet inn i tillegg til all spekemat til alle julefrokostene. Mangler i grunnen bare grønnsaker, fløte, oster og sånt som ikke varer så lenge.

Oi, så flink dere er som har handlet inn alt av mat allerede!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 08:57   #715
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

kjente på Grinchen da jeg regnet ut at en sjokoladebombe kostet 50 kr for en kopp kakao, men det er vel som han Thomas Gjertsen spilte i Helt Perfekt!, ; "gjerrig, gjerrig, gjerrig!!"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 09:08   #716
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, de er ikke akkurat billige.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 10:02   #717
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

kjente på Grinchen da jeg regnet ut at en sjokoladebombe kostet 50 kr for en kopp kakao, men det er vel som han Thomas Gjertsen spilte i Helt Perfekt!, ; "gjerrig, gjerrig, gjerrig!!"

Jeg har kjøpt sånn halvkule silikonform for å prøve å lage selv, men har ikke kommet så langt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 14:39   #718
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har kjøpt sånn halvkule silikonform for å prøve å lage selv, men har ikke kommet så langt.

En enklere variant er å gjøre som dette.


Fra Tine.

Mne det er klart det er vel de kulene med greiene inni som er det nyeste.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 14:41   #719
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi lagde sånn kakao på pinne i fjor, og det var veldig enkelt. I år er vi latere og bare knekker kokesjokoladeruter i steamet melk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 15:16   #720
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

En enklere variant er å gjøre som dette.


Fra Tine.

Mne det er klart det er vel de kulene med greiene inni som er det nyeste.

Absolutt enklere ja, trenger ikke å tenke på å temperere sjokolade når man lager den på pinne. Men de bombene er jo veldig poppis.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no