Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Post, regninger, papirer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 13:44   #21
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Åh, ble nesten glad av å lese innlegget ditt jeg søster Høres akkurat ut som her, begynner å bli ganske lei av det systemet.

Nå skal jeg lese de gode rådene

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:54   #22
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Infoskriv fra skole/barnehage settes inn i hver sin perm og legges i nederste skuff på kjøkkenet. Regninger som skal betales havner på magnettavla, og deretter ned på "kontoret" mitt. Etter at de er betalt, skriver jeg bet.og dato på, og putter dem deretter inn i en arkivmappe. Fungerer ganske greit. Reklame kastes med en gang, og aviser kastes dagen etter.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 14:53   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Vi bruker en del av de samme triksene som er nevnt over. I tillegg har jeg for tiden noen tidsskriftordnere til å ta vare på brosjyrer som handler om bad, dører, gulv, ikea, panelovner osv. Vi pusser opp og trenger å ta vare på litt av reklamen og brosjyrevirvaret som kommer i hus.

Det er også ganske lurt å ta vare på noen gamle regninger og slikt som omhandler inventaret i huset i en egen hus/leilighetsperm. For noen dager siden kunne vi slå opp når vi sist gang renset parafinbrenneren og få tak i rett mann. Det var nesten imponerende må jeg innrømme.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 15:03   #24
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Har et stativ med ti "skuffer", sånn som mange har på kontorer. Der har jeg en hylle som heter inn i perm (arkivet mitt), en som heter ubetalte regninger + hyller med navn til oss alle for personlige ting som pass og lignende. Ubetalte regninger hopper over til inn i perm når de er betalte for så en eller annen gang når jeg gidder over i arkivet mitt som er en sånn type som ser ut som en vifte når den er brettet ut. Når selvangivelsen er levert setter jeg alt som skal spares i 10 inn i permer. En for hvert år. Så kastes det etter 10 år.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 15:07   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Posten grovsorteres i det den hentes. Reklame sorteres rett i papirinnsamlingen inkl. konvolutter. Regninger legges inn "med en gang". I mellomtiden ligger de i en egen dedikert skuff. Regninger vi trenger å ta vare på arkiveres i arkivet etter betaling (husting går i egen husperm). Resten går i papirinnsamlingen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 17:13   #26
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Jeg har stålkontroll på slike ting. Skuffer, mapper og ringpermer til forskjellige ting.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:29   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Vi har det aller meste av regninger på avtalegiro eller e-faktura. Andre regniner tar jeg med på jobben, og legger de ved siden av pc'n. De min kjære skal betale legges ved siden av pc'n hjemme.

Andre papirer og infoskriv slenger rundt i heimen. Om de ikke er viktige nok til at de hører hjemme i bankboksen.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:32   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

KJøpte veldig fine bokser på Saape som jeg oppbevarer betalte regninger i
Her ligger de ca.1 år, så flyttes de i en pappeske på loftet

Ubetalte regninger legges i en skuff i en bunke i en kjøkkenskuff
Inforskriv etc ligger i samme skuff, den er stor og bred

Heldigvis har vi mange skap og skuffer på kjøkkenet
Hater at ting ligger på kjøkkenbenken, ser så uryddlig ut

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 10:02   #29
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Vi henger regninger som skal betales på kalendern, andre viktige papirer har sambo stående på kontoret sitt på jobb.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:58   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.



Når jeg får noe viktig skynder jeg meg å legge det på et av følgende steder: I vinduskarmen i stuen, i skuffene i bokhyllen i stuen, i TV hyllen, på kommoden i gangen, på skrivebrordet eller i en av de flotte mappelommene i IKEA-arkivskapet mitt. Da er det enkelt å finne det igjen når jeg trenger det, jeg kan da kjapt gå til vinduskarmen i stuen, i skuffene i bokhyllen i stuen, i TV hyllen, på kommoden i gangen, på skrivebrordet eller i en av de flotte mappelommene i IKEA-arkivskapet mitt.


Ser for meg effektive og beslutsomme kif suser rundt ihuset med de ferske viktige papirene.

Mistenkelig likt vårt eget system, eller mangel på sådan. Har høye ambisjoner da...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 14:10   #31
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Post, regninger, papirer

Vi har to tidskriftsholdere, en for ubetalt og en for betalt. Regninger og andre viktige papirer blir sortert oppi disse "daglig", det hender posten blir liggende en dag eller to på spisebordet.

Betalt holderen tømmes ca 1 gang i mnd og da settes papirene inn i permer. Og det blir tatt vare på lenge.

Viktige avtaler blir lagt inn i kalenderen på jobb og synket mot mob og mannens kalender. Så husker vi frisørtimer, legetimer og slike ting.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no