Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 11:41   #81
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Neineinei. Du trenger en sånn (av en eller annen type):


Den har gradeskive på seg og gode greier, og det er bare vroom-vroom, så er du ferdig.

Har man (eller noen man kjenner, en pappa med nybygget hytte f.eks) i tillegg en sånn
og en sånn:


så er det pinadø gjort på null komma svisj å spikre listene opp også.

Og om man er litt lur, så har man en malingssprøyte som går til kompressoren, så kan man male et rom i en fei. Akkurat det har vi ikke prøvd enda, men vi har malingssprøyten og kompressoren klar.

Vi har ikke så mange midlertidig løsninger egentlig, det går tregt med oss, men vi pleier å få det gjort til slutt.

(Bare ikke snakk om hagen, det ligger det nedhogde trær og busker over alt ...)

Jeg tror Polyanna vet hvor hun kan få lånt alt det der.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:44   #82
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Tja vi har mye vi skulle ha gjort noe med men gidder ikke for at vi skal bygge ut til våren.Skulle gjøre det i fjor men så var komunnen teit.
Så ser ikke greia med å bruke mange timer og mange liter maling nå på noe panel oppe i gangen som blir revet uansett.
Satte opp panelen for 3 år siden
Så det blir permanent umalt til det blir revet

Men skal jeg ha ting gjort gjør jeg set selv.Kan det meste uten om å legge strøm.Så det får mann ta seg av.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:48   #83
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Nei, det begynner å komme seg nå.

Hvor lenge må noe ha vært midlertidig før det blir permanen da? 1 år, 3 år?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:55   #84
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Fikk unnagjort en del ting som "var på vent" i ukene før vi skulle selge forrige leiligheten...
Forrige plassen vi bodde gikk det vel et par år før listene på kjøkkenet fikk maling, list mellom stuegulv og ganggulv kom på plass, ledning til taklampe på soverom ble festet til taket, noen dørkarmer fikk sitt siste malingsstrøk og en del andre ting.

Akkurat nå har jeg vel holdt på med oppussing av stua siden starten av oktober. Det har gått tregt.... samtidig har det vært mye å gjøre ellers, mye sykdom og kanskje litt slik at man blir "lei" bare ved tanken av alt som gjenstår... men i april er det 1 år siden vi flyttet hit. Håper å være ferdig til da slik at vi endelig kan ta i bruk hovedstua på skikkelig vis.

Når det gjelder ledninger, tror jeg ikke Dronningen er så veldig glad i den skittengrå nettverkskabelen som er på kjøkkenet.... men en dag må man vel få tak i noen meter hvit kabel...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:10   #85
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Joda, vi bygde nytt for å komme oss ut av sirkelen med midlertidige løsninger. Pledd i vinduskarmen mot trekk for eksempel. Men det skulle vi sette bort altså, jeg forventer ikke at mannen like lite som meg selv setter igang med vindusutskiftning. I den gamle leiligheten vår fikk vi forresten opp lister i stua dagen før visning, jeg synes ikke dette med gjæresag er enkelt, og det er særlig dumt å tro når man har dyrt listverk. :erfart:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:29   #86
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Joda, vi bygde nytt for å komme oss ut av sirkelen med midlertidige løsninger. Pledd i vinduskarmen mot trekk for eksempel. Men det skulle vi sette bort altså, jeg forventer ikke at mannen like lite som meg selv setter igang med vindusutskiftning. I den gamle leiligheten vår fikk vi forresten opp lister i stua dagen før visning, jeg synes ikke dette med gjæresag er enkelt, og det er særlig dumt å tro når man har dyrt listverk. :erfart:

Profilerte lister og kapping av dem har jeg vel aldri blitt helt klok på. Jeg er imidlertid flink med akryl og slenger på et strøk maling etterpå (så vises ikke spikrene heller).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:01   #87
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Tja, hvor begynner man....? Pusset opp soverom i - 99....Mangler fortsatt 2. strøk på listverket....Skiftet kjøkken til jul 2008.. de malte platene er fortsatt over benken til tross for at fliser ble kjøp inn i januar 2009...Skulle skifte vedovn i samme slengen og la ny glassplate under den gamle stygge jøtul- ovnen i påvente av innkjøp av ny ovn( vi la nytt gulv da kjøkkenet ble skiftet)...Vi har fortsatt den gamle ovnen stående...Und zu weiter...Tror vi har et litt for avslappet forhold til dette med hus og interiør, vi er ganske like der, jeg og gubben...Hvis ting fungerer er det greit, liksom

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:20   #88
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Jeg skal ikke ramse opp, jeg bare nøyer meg med å si: Ja vi har mange midlertidige løsnonger som har vært sånn i flere år.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Det minner meg om da jeg sydde gardiner i et gammelt hus vi pusset opp. Gardinene gikk til gulvet, på to vinduer i stua. Og jeg måtte sy dem i forskjellig lengde pga hellingen på gulvet.

Vi bor i et sånt hus, med ikke normal takhøyde og hellende golv. Er det rart jeg ikke liker å bytte gardiner?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:22   #89
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Glad vi ikke er alene.
Vi har ingen lister i stua nede langs gulvet. -Det er jo tross alt ikke mer enn rundt 4 år siden vi la gulvet der. Og gulvet stopper der stuas datarom-del begynner, for det hadde vi som soverom før.
I gangen har vi tettet noen skjeve lister med akryl, den er mørk, og vi har ikke malt over etter at vi gjorde det.
I kjelleren holder vi på å male, men som vanlig gikk jeg lei, så det er halvferdig enkelte steder.
Vi har murt igjen den ene åpningen til ovnen i pipa i stua, men ikke pusset tettingen ned eller malt over etterpå.

Så ja, vi har absolutt en del halverdige greier hjemme som tar fryktelig med tid å få ferdig.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:27   #90
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror Polyanna vet hvor hun kan få lånt alt det der.

Sikkert hos noen som har bygget hytte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:13   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Nah, her skal det ikke listes mer. -ingen var egentlig 6 år gammel, men det sitter i.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 16:14   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

I det forrige huset listet vi et sted i stua rett før visning.

Vi har noen sånne løsninger her også. Blant annet har vi dørkarmer som må males. De er skikkelig stygge, men det er rart med det. Når man har bodd i huset en stund, slutter man å legge merke til det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:43   #93
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Ja, jeg kan jo utdype de tingene som "bor i leilighet men burde hatt hus" medfører.
* Alle kjolene til knøttet henger i gangen, med jakkene våres.
* Alle jakkene våres henger i gangen, både sommer og vintergarderoben. (vi har biteliten gang, og toppen 1 meter hengeplass, et under at det er plass... )
* Alle lekene til knøttet bor i stuen. (Ja, prøv å få ryddig stue da!)
* Alle møblene er urgamle, oppbrukte og stygge (vi venter med å kjøpe nye til vi vet hvordan det blir der vi skal bo).
* Støvsugeren står på kjøkkenet i påvente av boden som skal bli renovert.
* Vi leier lagerplass, til pøh vi ellers ville hatt på loftet, midlertidig mens vi venter på hus (vi har leid i 1 1/2 år alt).
* Knøttet sover på rom med oss.
* Vi har trykt en kommode under kjøkkenbenken, der vi egentlig hadde barkrakker, mens vi venter på at kottet skal renoveres.
* Alt som ligger stødd på skjenken i gangen var vel egentlig ment til å ligge der midlertidig en eller annen gang. Det ser ut for at det er blitt permanent gitt.

Huhei, jeg merker at jeg ikke har lyst til å fortsette listen, tror jeg heller tar meg en tur inn i "Dagens 5 favoritter" for å oppveie litt nå.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:20   #94
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Haha, nå kom jeg på at rullegardinen på soverommet ikke er festet ordentlig fordi min far manglet en skrue en gang. Den falt ned, så jeg slang den midlertidig over gardinstangen. Det ser virkelig ikke bra ut, men blir aldri gjort noe med.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:22   #95
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

En drøss. Alle gardinløsninger hos meg er midlertidige bortsett fra en, det er fortsatt gaffa i stedet for lister et par steder, og noen lamper henger på en litt ukonvensjonell måte.

Så er nå også hele føkkings kåken en midlertidig løsning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no