Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ryggsekk til turer med barn

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-12, 20:21   #1
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Ryggsekk til turer med barn

Vi skal ønske oss ryggsekk til jul. Den skal brukast til "søndagsturar" med to barn som p.t. er 4 mnd og 2.5 år - med andre ord må den ha plass til ein del skiftetøy i tillegg til mat og drikke, og det er fint om den har to store rom (vertikalt eller horisontalt delt) pluss ei lomme eller to til nøkler og lommebok. Dessutan vil eg ha ein sekk med plass til liggeunderlag på tvers, anten festa med stabile reimer slik at det ikkje sklir og blir liggande skeivt, eller under topplokket. Alskens festepunkt på utsida av sekken ser eg ikkje heilt poenget med, sjølv om det såklart ser sporty ut om vi har nokre drikkekoppar og ei øks tilfeldig dandert der.

Vi som skal bære den er 160 og 190 cm og den må kunne brukast av begge (det blir nok dog mest eg (160) som kjem til å bære den). Eg trur ikkje sekk med meis (det er vel ikkje meis lenger, men sånne justeringsskinner) er tingen, det er vel tungvindt å justere om vi bytter på sekken og bæremeisen undervegs. Men elles aner eg ikkje heilt. Tips til ein sekk som oppfyller alle krava, eller til kva merke vi bør sjå etter? (Den må kunne kjøpast i norsk fysisk eller nettbutikk.)

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:30   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.272
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryggsekk til turer med barn

Jeg har Bergans Skarstind til den typen bruk og er veldig fornøyd med den. Den har dog ikke to rom, og jeg har hakket større barn. Så på fjellturer i sommer bar de sitt eget skiftetøy, jeg bar mat, primus osv. På skogsturer hjemmefra bærer jeg alt og har god plass i sekken til mer, egentlig. Jeg liker at det er mange gode smårom.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no