Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Alt-i-ett-gryte til hyttetur

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-10, 09:54   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt-i-ett-gryte til hyttetur

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Vil gjerne ha oppskrift, hvis du vil dele.

Jepp, må bare finne den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 19:56   #22
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alt-i-ett-gryte til hyttetur

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Bacalao

Det er godt! Har du oppskrift på en god en? De jeg har fått servert er varierende i kvalitet.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 21:21   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt-i-ett-gryte til hyttetur

Jeg finner ikke oppskriften min, men pleier å gjøre sånn:

Stek kjøttdeig (bruker biffdeig), mye løk og hakket gulrot. Tilsett hvitløk (en god del) og litt finhakket chili (kommer an på hvor mye chilipulver man har i i tillegg.)

Deretter har jeg i to bokser tomater og to bokser bønner. Jeg bruker alltid S&W chilibeans. De er nokså lyse, men inneholder mye spisskummen. Man kan også bruke kidney- eller brune bønner. Da må man ha mer spisskummen i.

Tilsett finhakkede soltørkede tomater, litt koriander, salt, pepper, sukker (nok!) og masse, masse spisskummen samt chilipulver.

Til slutt har man i 2-3-4 grillede paprika. De setter jeg i ovnen mens det andre lages, og på et kvarter har man deilige, søte, svarte paprika. Flå dem hvis du gidder eller bare plukk av det verste svarte. De skal være myke og deilig slafsete. Ha i gryta og la evt koke litt til.

Jeg serverer med rømmeklatt i midten og små trekantede tortillachips. De økologiske fra Santa Maria er gode, for de er tynnere og mer sprø enn de vanlige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no