Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-20, 09:53   #101
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på en alasuq polar. Tjukkgenser til vinterturer.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 18:35   #102
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Julegavestrikk, det blir luer. Syns Oslolua er så kjedelig å strikke, så det blir Hipsterlua istedet.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 18:52   #103
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Måtte ha en pause fra den absurde restegarn strikken min og strikker nå en grønn Mary genser(snøløv) til meg selv.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 18:52   #104
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg later som jeg aldri har tenkt tanken at jeg ikke liker tykke gensere, og har bestilt garn til Zipper Sweater. Peruvian highland Wool og Tilia, henholdsvis i fargene Woodland Dawn og Light Truffel. Gleder meg til å starte, men må få unna julegavene først.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 19:42   #105
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker ullbukse og -genser til bonusniese på ni måneder. Mor elsker å pynte ungen, men hun trenger jo noe varmt under dressen når hun skal i barnehagen.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 20:24   #106
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg later som jeg aldri har tenkt tanken at jeg ikke liker tykke gensere, og har bestilt garn til Zipper Sweater. Peruvian highland Wool og Tilia, henholdsvis i fargene Woodland Dawn og Light Truffel. Gleder meg til å starte, men må få unna julegavene først.

Å, gleder meg til å se! Tror jeg kommer til å følge deg, kanskje i juleferien! Straks ferdig med Terrazzo Sweater og er forelsket allerede.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 22:08   #107
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat nå må jeg rekke opp og det er ca noe av det kjedeligste jeg veit.....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 23:29   #108
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har funnet frem en UFO. En hettejakke i mariusmønster. Ermene og bolen var ferdig, og jeg hadde bare å strikke hetten igjen. Men det må være noe riv ruskende galt med oppskriften, for den er jo så vanvittig stor. Jeg strikker i str. S, og den rekker Jonas til midt på låret, og er ganske så vid.

Så etter å ha tenkt i ca 1 år har jeg nå rekket den opp igjen, og kortet den inn med 8-9 cm. Jeg har begynt på mønsteret i dag, men jeg synes ikke det blir pent i overgangen der jeg har begynt igjen så nå vurderer jeg å rekke opp hele skiten og begynne helt på nytt.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 20:23   #109
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg strikker kosegenser fra Rauma til frøkna. https://www.raumagarn.no/oppskrifter/332-1-vargenser-1

Denne ble helt krise, den lille flisa mi drukna i den selv om jeg strikket i str. S. Skjønner ikke helt hva som skjedde, jeg.. Nå får vi finne på noe nytt, hun vil gjerne ha det enkelt og ensfarget.

Jeg pleier ofte å strikke en eller to julegaver, men usikker på om det blir noe med meg i år, kanksje et par votter til venninna mi.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 20:26   #110
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker raske julegaver; Speedy snow mittens av Skeindeer i Rauma vams. Fem forskjellige vottemønstre.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 21:01   #111
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har som regel flere prosjekter på gang, men karantenestrikken er adventskalender til klassen som er årsak til at jeg er i karantene
Tenker de skal få med seg hver sin heim på siste skoledag før jul.

Søte minijulestrømper
Bare 11 elever, så det er ikke et uoverkommelig prosjekt, ferdig med åtte stk nå.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 22:08   #112
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på en Ella genser som skal være julegave til tanteunge. HÅper jeg. Hvis ikke jula kommer brått. Veldig kjekt å strikke det bladmønsteret! Fint også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå  
Gammel 06-11-20, 08:28   #113
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg har som regel flere prosjekter på gang, men karantenestrikken er adventskalender til klassen som er årsak til at jeg er i karantene
Tenker de skal få med seg hver sin heim på siste skoledag før jul.

Søte minijulestrømper
Bare 11 elever, så det er ikke et uoverkommelig prosjekt, ferdig med åtte stk nå.

Så utrolig hyggelig gjort!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 12:31   #114
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Da har jeg handlet inn garn til hipster lue og baggy lue til julegaver. Gleder meg!

Isa er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 12:33   #115
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med et nytt par ullsokker, og så har lillesøster bestilt et sikksakk-skjerf som blir neste prosjekt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 13:11   #116
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg hekler et infinity skjerf. Har siden i sommer heklet seks sjal og har litt dilla.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 13:20   #117
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så utrolig hyggelig gjort!

Takk!
Jeg synes det er veldig kjekt å gjøre noe ekstra for den gjengen som jeg har blitt så utrolig glad i! Til tross for alle utfordringene vi har så er de en utrolig fin gjeng!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 12:20   #118
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg har som regel flere prosjekter på gang, men karantenestrikken er adventskalender til klassen som er årsak til at jeg er i karantene
Tenker de skal få med seg hver sin heim på siste skoledag før jul.

Søte minijulestrømper
Bare 11 elever, så det er ikke et uoverkommelig prosjekt, ferdig med åtte stk nå.


Så utrolig hyggelig gjort. Og de var veldig fine, hvor fant du oppskriften?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 13:16   #119
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Så utrolig hyggelig gjort. Og de var veldig fine, hvor fant du oppskriften?

Oppskrifta fant jeg på Ravelry
Julestrømper

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 13:16   #120
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Oppskrifta fant jeg på Ravelry
Julestrømper

Takk!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no