Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vindu litt åpent hele døgnet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-24, 12:11   #21
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vinduet på gløtt eller åpent om natten hele året, men jeg pleier å lukke det igjen når jeg står opp.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:15   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Eg er heilt på linje med naboen når det gjeld luft og temperatur på soverommet. No bur ikkje eg i blokk, men hadde ope vindauge på soverommet heile året då eg budde slik også. (Det aller beste var dei gongane det sneik seg inn nokre snøfjon som landa i fjeset mitt på natta.) Eg hadde vorte rimeleg månebedotten om naboen skulle ha ei meining om det valet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:34   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vi har tre yttervegger og ikke noen ovn på soverommet så vi trenger definitivt ikke å lufte på denne tiden av året. Men dere som har åpent vindu hele tiden. Hva med innbrudd? Og er det ikke bedre å lukke vinduet på dagen og heller lufte ut raskt med fullt åpent vindu når man legger seg og så ha litt åpent om det blir for varmt? Det kalde soverommet på dagtid kjøler jo ned resten av huset gjennom vegger og dør.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:39   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har tre yttervegger og ikke noen ovn på soverommet så vi trenger definitivt ikke å lufte på denne tiden av året. Men dere som har åpent vindu hele tiden. Hva med innbrudd? Og er det ikke bedre å lukke vinduet på dagen og heller lufte ut raskt med fullt åpent vindu når man legger seg og så ha litt åpent om det blir for varmt? Det kalde soverommet på dagtid kjøler jo ned resten av huset gjennom vegger og dør.

Vi har soverom i 2.etasje, så innbruddstyver må ha stige, i tillegg til at vinduet står i låst luftestilling, og kan bare åpnes helt innenfra. Det finnes enklere måter å komme seg inn i huset vårt på.

Lav temperatur på soverommet kjøler ikke ned resten av huset nei. Til det er soverommet for lite og resten av huset for stort. Det er et hjørnerom, så to av veggene er yttervegger, den tredje er mot et annet soverom, og den fjerde (med dør) mot en korridor. Det er ingen oppholdsrom i den etasjen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-02-24 kl 12:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:44   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Som hos My står vinduet i låst luftestilling og soverommet er i andre etasje og man trenger stige for å komme inn (og den må de i så fall ta med selv) så det er vi ikke bekymret for nei. Vi er heller ikke bekymret for at det kjøler ned resten av huset. Rommene på siden av er ikke kjølige og det er heller ikke gangen utenfor.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:46   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vindu i 2. etg og lås på vinduet. Aldri tenkt på innbrudd overhodet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:48   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har tre yttervegger og ikke noen ovn på soverommet så vi trenger definitivt ikke å lufte på denne tiden av året. Men dere som har åpent vindu hele tiden. Hva med innbrudd? Og er det ikke bedre å lukke vinduet på dagen og heller lufte ut raskt med fullt åpent vindu når man legger seg og så ha litt åpent om det blir for varmt? Det kalde soverommet på dagtid kjøler jo ned resten av huset gjennom vegger og dør.

Her vel det være veldig mye enklere (og tiltrekke seg mye mindre oppmerksomhet) å gå inn den ulåste inngangsdøra enn å lete etter en stige og klatre inn. Husnøkkelen har ikke vært i bruk på mange år #happyruallife

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:49   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

17 grader er ikkje kaldt nok til at det kjøler ned, men du mister nok litt av den oppvarmingsbonusen ein gjerne får av å bu i blokk.

Ja, det er det jeg prøvde si, som du klarte å oppsummere brilliant med én setning.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har tre yttervegger og ikke noen ovn på soverommet så vi trenger definitivt ikke å lufte på denne tiden av året. Men dere som har åpent vindu hele tiden. Hva med innbrudd? Og er det ikke bedre å lukke vinduet på dagen og heller lufte ut raskt med fullt åpent vindu når man legger seg og så ha litt åpent om det blir for varmt? Det kalde soverommet på dagtid kjøler jo ned resten av huset gjennom vegger og dør.

Jeg er virkelig null bekymret for innbrudd, men vi har innbruddssikring på vinduene. Det var her da vi kjøpte. Men vi bor i et veldig tettbefolket område, og det skulle godt gjøres at noen kunne bryte seg inn gjennom vinduet uten å bli oppdaget av naboer.

Vi har selvfølgelig heller ingen varmekilder på soverommet. Det tror jeg da ingen som sover med åpent vindu har? Det er jo virkelig sløsing med ressurser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:57   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har selvfølgelig heller ingen varmekilder på soverommet. Det tror jeg da ingen som sover med åpent vindu har? Det er jo virkelig sløsing med ressurser.

Ja, det håper jeg virkelig ingen har. Men sånn generelt så skal det lønne seg å lufte mye med fullt åpent vindu og ikke ha åpent hele tiden når man ikke heller trenger kulden, har jeg lest.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:05   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men dere som har åpent vindu hele tiden. Hva med innbrudd?

Noen av oss bor i blokk vettu.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:06   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, det håper jeg virkelig ingen har. Men sånn generelt så skal det lønne seg å lufte mye med fullt åpent vindu og ikke ha åpent hele tiden når man ikke heller trenger kulden, har jeg lest.

Ja, det er det sikkert, men i praksis fungerer det ikke slik for oss i alle fall. Jeg kommer ikke på å gå inn på soverommet og vrenge opp vinduet før jeg skal legge meg. Og kommer heller ikke på å lukke det hver morgen. Og om det "lønner seg" eller ikke tror jeg er svært lite målbart, både når det gjelder energiforbruk og luftkvalitet. Så jeg ser ingen grunn til å lukke det. Vi har mye mer å hente på andre områder, når det gjelder strømforbruk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:23   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Utover varmekabler på gulvene på badet og i gangen (som begge står på lavest mulig), har vi ikke på varme i noen rom i leiligheten, og likevel synes jeg det er litt for varmt her nå. Muligens fordi jeg har feber, men jeg vurderer å åpne balkongdøren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:44   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Jeg er en frossenpinn, men nå har vi rundt 17-18 grader i leiligheten, rett og slett fordi det er dyrt å varme opp. Vi skrur opp på kvelden, eller fyrer i peisen. Jeg syns det er veldig kaldt, og er absolutt ikke en temperatur jeg trives med, men føler meg ikke eksentrisk for det .

På soverommet er luftespalten i vinduet åpen døgnet rundt, så der er det rundt 14 grader nå. Det er kaldt å legge seg, men ikke å sove i.

Vi merker absolutt når naboen under er borte (og dermed ikke varmer opp noe).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:12   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Innbrudd? Tja, de må ha stige da, og selv om det er mer åpent enn bare luftestilling, må de jo hekte av den dingsen på høye side av vinduet på disse husmorvinuene våre.

Jeg liker å legge meg i kaldt soverom og er for lat og glemsk til å gå og åpne det en time før leggetid.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:17   #35
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Ok, jeg noterer meg at det ikke er så uvanlig å ha et vindu åpent hele døgnet, vinteren igjennom. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dere har det? Er det ikke bedre å lufte rett før leggetid, og sjokklufte om morgenen?

Jeg mener ikke at naboen skylder meg å holde sin leilighet varm for å unngå at min blir kald. Men det forklarer i det minste hvorfor jeg syns det er så vanskelig å få det varmt her. Sånn i tillegg til de gamle vinduene, altså.

Og for ordens skyld: jeg har ikke bedt naboen om å stenge vinduet for min skyld. Jeg gjorde henne oppmerksom på at det sto åpent. Hadde det vært omvendt så hadde jeg blitt veldig glad for å få den beskjeden.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:17   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg liker å legge meg i kaldt soverom og er for lat og glemsk til å gå og åpne det en time før leggetid.

Derfor. O morgnen trenger jeg jo ikke lufte, for det står jo selvsagt åpent når jeg sover. Uten det våkner jeg med tett nese og hodepine.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:19   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Fordi jeg liker at rommet er kaldt døgnet rundt. Rommene ved siden av blir ikke kaldere, føler jeg. Liker å lufte ut etter natten. Liker at rommet er kaldt npr jeg legger meg. Liker å sove i frisk luft. Lar dynene henge ut vinduet en times tid etter jeg har stått opp… tja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:28   #38
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ok, jeg noterer meg at det ikke er så uvanlig å ha et vindu åpent hele døgnet, vinteren igjennom. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dere har det? Er det ikke bedre å lufte rett før leggetid, og sjokklufte om morgenen?

Jeg mener ikke at naboen skylder meg å holde sin leilighet varm for å unngå at min blir kald. Men det forklarer i det minste hvorfor jeg syns det er så vanskelig å få det varmt her. Sånn i tillegg til de gamle vinduene, altså.

Og for ordens skyld: jeg har ikke bedt naboen om å stenge vinduet for min skyld. Jeg gjorde henne oppmerksom på at det sto åpent. Hadde det vært omvendt så hadde jeg blitt veldig glad for å få den beskjeden.

Eg likar at rommet er kaldt alltid og eg syns frisk uteluft er best å sove i.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:28   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Jeg vil ha iskaldt rom når det går, og det blir for varmt hvis vinduet er igjen. Dessuten føler jeg at jeg kveles i gammel luft uten lufting hele natta.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 20:45   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg likar at rommet er kaldt alltid og eg syns frisk uteluft er best å sove i.

Enig. Jeg skulle helst sovet utendørs hver eneste natt, og dette er det nærmeste jeg kommer. Det blir ikke det samme å åpne det når jeg legger meg, og om jeg må sove med lukket vindu føler jeg at jeg kveles. Særlig når vi er to voksne og ett barn i samme rom. Da jeg lå på isolat på Rikshospitalet, måtte de skru av en sensor-alarm for at jeg skulle få ha en åpen balkongdør om natten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no