Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vindu litt åpent hele døgnet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-24, 10:11   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Vindu litt åpent hele døgnet

Naboen under meg i blokka jeg bor i, har stadig vinduet på soverommet stående på gløtt. I dag gikk jeg tilfeldigvis på henne da hun var på vei ut, og gjorde henne oppmerksom på at hun hadde glemt å lukke vinduet.

Da sa hun at det vinduet står åpent hele vinteren igjennom. Altså både dag og natt. Hun har også temperaturen inne på maks 17 grader. (Det er absolutt ikke økonomi som er årsaken til dette, men eksentrisitet)

Jeg tror jeg har funnet årsaken til at det er så innmari kaldt hos meg, selv om jeg bor midt i blokka.

Hva jeg lurer på? Litt usikker selv, for jeg antar at jeg har null og niks å si på hva hun gjør inne i sin egen leilighet. Men stemmer min teori om at det vinduet på gløtt kjøler ned gulvet i min leilighet?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:13   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Det er vel helt vanlig? Jeg har soveromsvinduet mitt på gløtt året rundt, og det samme på et av de andre soverommene. Har aldri falt meg inn å tenke på om det påvirker temperaturen hos naboene over; det kan umulig være mitt ansvar.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:17   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vi har også soveromsvinduet på gløtt gjennom mesteparten av året. Liker det kjølig på soverommet, og lukker det bare når det er ekstremt kaldt. Har aldri tenkt på det som noe rart, jeg trodde det var ganske vanlig.

Har det varmere enn 17 grader i resten av huset da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:17   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Jeg tenker også at dette var helt vanlig og ikke eksentrisk. Tror nok ikke dette påvirker temperaturen så veldig mye. Jeg har opp vindu på mitt soverom, men det blir ikke kaldt på stua over. Liker å ha det kaldt på soverommet, så i vinter har det vært rundt 12 grader der, mens andre rom er på rundt 19-20.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:22   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vanlig med soveromsvindu på gløtt ja, også på vinteren. Litt mindre vanlig å ha innetemperatur på 17 grader i hele leiligheten kanskje. Om dette påvirker temperaturen i din leilighet kommer nok an på hvor godt isolert blokka er, og hvordan oppvarmingen er, panelovner, varmekabler, vannbåren varme i gulv eller radiator? Om det er dårlig isolert er det nok innetemperaturen på 17 grader som er årsaken til at du har det kaldt, heller enn ett stk åpent soveromsvindu.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:23   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vårt er også åpent hele døgnet, hele året, minus når vi er på ferien. Naboen har det åpent selv når de er bortreist.
Resten av huset er selvsagt varmere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:25   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vi har også soveromsvinduet på gløtt året rundt. Vi liker å ha det kjølig når vi sover (men det er jo godt og varmt ellers i huset). Nå bor vi i hus så luftingen vår påvirker ingen (og det er uansett loft over oss), men vi gjorde det samme da vi for mange år siden bodde i blokk. Jeg tenker som Stompa at temperaturen i leiligheten over ikke er den som bor under sitt ansvar.

Jeg har litt vanskelig for å tro at det å ha 17 grader (som ikke er spesielt kaldt) i leiligheten under skal gjøre det veldig kaldt i din leilighet når du har egne ovner. Noe påvirkning er det vel, men samtidig kjenner jeg folk som bor i nederste etasje (over kald kjeller) som har det godt og varmt i leilighetene sine hele vinteren så det kommer kanskje an på selve bygget?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:43   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Her er begge vinduene åpne døgnet rundt, året rundt. Bortsett fra når det er orkan, for det bråker sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:46   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er vel helt vanlig? Jeg har soveromsvinduet mitt på gløtt året rundt, og det samme på et av de andre soverommene. Har aldri falt meg inn å tenke på om det påvirker temperaturen hos naboene over; det kan umulig være mitt ansvar.

Helt enig. Dette fniste jeg litt av, beklager.

Vi har soveromsvinduet åpent hele året. Da det var rundt -20 for noen uker siden, lukket vi det inntil, men ikke ordentlig igjen. Vi har også 17-19 grader temperatur i oppholdsrommene, og tenker ikke på oss selv om spesielt eksentriske. Vi har det varmere på badet, men jeg synes veldig ofte at andre folk har det helt grusomt varmt på sine bad og føler behov for å kle av meg for å gå på do. Så folk som kommer hit synes sikkert vårt bad er iskaldt.

Varm luft stiger oppover og presser kald luft nedover, så dette påvirker ikke deg uansett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:51   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Jeg har også mitt soveromsvindu stående på gløtt hele året. Og det gjør det kaldt på rommet til snuppa som er rett over vårt. Det løser vi med å heller ha litt mer varme på hennes rom når det er veldig kaldt ute. (Store deler av året er det helt uproblematisk.)

Vi bor over et tannlegekontor, så vi har tilnærmet ingen varme på hjemme (utover varmekablene på badet). Selv ikke da det var veldig kaldt i vinter. For den tannlegen fyrer for oss også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:05   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Klart temperaturen i leiligheten under påvirker gulvtemperatur i din leilighet. Spesielt om det er dårlig isolert, som jeg har fått inntrykk av er tilfelle hos deg. Vi bor i enebolig, og merker enorm forskjell på om varmen er på i kjeller eller ikke, på gulvet i 1 etasje. Opplevd komfort er veldig påvirket av gulvet. Vi løser det vedå bruke tøfler inne.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:06   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

men jeg synes veldig ofte at andre folk har det helt grusomt varmt på sine bad og føler behov for å kle av meg for å gå på do.


Det synes ofte jeg også. I en del hjem jeg har overnattet føler jeg meg svett og klar for en ny dusj etter dusjen fordi det er så varmt at jeg blir svett av å tørke meg og kle på meg etter å ha dusjet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:18   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Ja, temperaturen i etasjen under påvirker temperaturen i din leilighet, enten de nå har det varmt (vi har også tannlege under, som Tjorven, og de tar mye av vår oppvarmingskostnader) eller de har det kaldt. Som tråden viser, er det ikke uvanlig å ha det kronisk kjølig på soverommet, og det er ikke noe man har noe med som nabo, dessverre (med mindre inneklimaet deres fører til fuktskader som er et problem for selve huset).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:22   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Lav temperatur i etasjen under, bidrar ikke til å kjøle ned leiligheten over, men den bidrar til å ikke varme opp. Kald luft vil aldri stige oppover. Det kan ikke være naboens ansvar å varme opp leiligheten over. Kald luft binder også fuktighet dårligere enn varm luft gjør (det er derfor lufte er tørrere om vinteren), så om man er redd for fuktskader, bør man være mer bekymret for naboer med badstue på stua. Fuktskader oppstår jo når den kalde luften kjøler ned den varme luften og gjør fuktigheten der om til vann, men det synes jeg heller ikke bør være naboens ansvar. Da må jo heller bygget renoveres for å tåle at folk har forskjellige, men normale, innetemperaturer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:32   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Lav temperatur i etasjen under, bidrar ikke til å kjøle ned leiligheten over, men den bidrar til å ikke varme opp. Kald luft vil aldri stige oppover. Det kan ikke være naboens ansvar å varme opp leiligheten over. Kald luft binder også fuktighet dårligere enn varm luft gjør (det er derfor lufte er tørrere om vinteren), så om man er redd for fuktskader, bør man være mer bekymret for naboer med badstue på stua. Fuktskader oppstår jo når den kalde luften kjøler ned den varme luften og gjør fuktigheten der om til vann, men det synes jeg heller ikke bør være naboens ansvar. Da må jo heller bygget renoveres for å tåle at folk har forskjellige, men normale, innetemperaturer.

Vanligvis utveksles det ikke luft mellom leiligheter i ulike etasjer. Kald og varm lufts evne til gå oppover er derfor ikke relevant. Men man deler jo på etasjeskillet mellom leilighetene. Dersom det er temperaturforskjell mellom leilighetene vil man derfor enten motta varme eller avgi varme.

Ingen i tråden har ment at man som nabo har ansvar for andres oppvarming.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:42   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Det er ganske mange, særlig eldre leiligheter, hvor det utveksles luft mellom leilighetene. Det er jo derfor folk klager over røyklukt og matlukt og hva har du.

Jeg synes vel hovedinnlegget mer enn hintet til at det er naboens feil at hun har det kaldt og burde gjøre noe med det?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:50   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Vi har svært kald soverom (0-5 grader). Rommet under er også kaldt (-15 om det er kaldt ute). Om vi varmer opp rommet under merker vi veldig stor forskjell. Så det utgjør nok en hel del. Men det er jo ikke noe man får gjort noe med. Annet enn å kjøpe leiligheten under.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:56   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Ja, vi merket også veldig stor forskjell i hovedetasjen etter at vi etablerte kjellerstue med gulvvarme nedenfor, mot for tidligere, da det bare var råkjeller med uoppvarmet betonggulv. Nei, den kalde lufta stiger ikke oppover, men du har også direkte varmetap pga temperaturforskjellen mellom de to etasjene, hvis det er dårlig isolert.

Men fortsatt ikke noe man har ansvar for, i en blokk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:04   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

17 grader er ikkje kaldt nok til at det kjøler ned, men du mister nok litt av den oppvarmingsbonusen ein gjerne får av å bu i blokk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:10   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Dere som har vindu åpent hele døgnet, får dere det ikke kaldt nok ved å lufte en viss tidsperiode på forhånd? Eller har dere behov for at det er bikkjekaldt hele døgnet? Jeg som er frossenpinn, ihvertfall denne vinteren, forstår ikke behovet.

Intellektuelt sett forstår jeg det kanskje, men kroppslig sett har jeg vanskelig for å forstå. Men vet jo feks om nattesvette og at folk "koker".


Det kunne kanskje vært nok å lufte godt rett før leggetid og ha vinduet oppe bare mens vi sover, men samtidig fungerer det jo bra slik vi gjør det nå så jeg ser ingen grunn til å endre på det heller. Det er jo ikke som om vi ville få noen fordeler av å lukke vinduet på dagtid? Ingen av oss sliter med nattesvette eller noe slikt, vi bare sover mye bedre hvis det er kjølig i rommet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no