Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 18:26   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Endelig tør politikerne å si at nok er nok. Kyrkjekrinsen skole har 27 permisjonssøknader hittil i skoleåret (som har vart i 4 uker...) og elevene der har vel som alle andre nettopp kommet tilbake fra en ni ukers sommerferie.
Hva er det som er galt med folk?

Og er det meningen at vi skal synes synd på familien i reportasjen her?

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Fa...r-2972404.html

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:01   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Alt til sin tid tenker jeg.

Vi kom nettopp hjem fra en uke i syden. Barna fikk permisjon fra torsdag til torsdag. Dette har vi gjort en gang før i løpet av de 5 årene poden har gått på skolen. Begge skoleungene hadde med seg lekser som de gjorde der nede. Vi gav de kulturelt påfyll ved å besøke gamle ruiner. Begge fikk engelsktrening, spesielt eldste fikk utøvd engelsk muntlig en hel uke. Han fikk oppgaver som å bestille mat, betale i butikk osv. Mellomste fikk et forsprang til svømmeopplæringen på skolen. Hun lærte seg å svømme i løpet av denne uken. Alt i alt lærte nok barna mer på denne turen enn hva de ville lært på skolen samme uke.

Jeg er enig i at dette ikke er noe man bør eller trenger å gjøre mange ganger i året, ei heller hvert år, men for de som ikke har råd til å reise i fellesferien så er det faktisk fint å kunne gi barna opplevelsen på et annet tidspunkt.

Du sier barna akkurat har kommet tilbake fra 9 uker ferie. Det stemmer ikke i alle tilfeller. Barna mine har hatt SFO og Barnehage i hele sommer bortsett fra 3 uker pga vår arbeidssituasjon.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:05   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Synes du ikke det mye med 27 permisjonssøknader på fire uker da, Snuppa? De fleste av dem søker jo sikkert maks en gang i året, noen bare to ganger på fem år, slik som deg. Det er uansett et samfunnsproblem, selv om den enkelte mener han har gode grunner for å søke for akkurat sine barn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:05   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vegard Ulvang og sølvguttenedirigenten var ute i Morgenbladet før helga og kritiserte innstrammingane i Osloskulen. Eg skjønner ikkje at folk ikkje ser kor dette behovet kjem frå.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:08   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vegard Ullvang, altså!
Selvsagt er idrett viktigere enn skole.
Jeg lurer på hvor mange meldinger jeg har fått i årenes løp om lekser som ikke kan gjøres og prøver som ikke kan tas pga. divserse idrettsturneringer og stevner, det er iallfall ikke få.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:11   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vel, det er ikke alle rektorer som bryr seg da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:19   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vi har hatt denne regelen en stund i kommunen her, og når alt kommer til alt har den ingenting å si.

Foreldre søker, får nei, men man står jo fortsatt like fritt til og faktisk reise.

Vi får 1 dag fri i forbindelse med konfirmasjon,begravelser o.l. For meg er det ganske tåplig, da jeg har familie på andre siden av landet. Om jeg hadde tatt hensyn til skolen "Ja du får 1dag fri" svar når det kommer til dette, nei det ville jeg nok ikke.

Reglene er lagd for at folk ikke skal i tide og utide ta ut ungene, men når alt kommer til alt, så står man jo fortsattl ike fritt til og ta ungene på ferie når man måtte føle for. Heldigvis egentlig.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:27   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Rektor sa på foreldremøte forrige uke at det ikke var vits å søke fri engang, alle ville få blankt avslag. Så avsluttet hun med at det var helt og fullt på "eget ansvar" man nå tok barna ut av skolen (ugyldig fravær).
Allerede har to elever vært borte på ferie, da på "eget ansvar". Jeg tror ikke de nye reglene vil stoppe folk fra å ta barna ut.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:33   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Man burde i samme seanse kutte ut høstferie og vinterferie.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:34   #10
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man burde i samme seanse kutte ut høstferie og vinterferie.

Ja, forsåvidt. Det er jo ingen som reiser på ferie da likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:39   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Dette er helt fint. Etter å ha hatt barn i norsk skole siden 2002, tror jeg antall dager tilsammen jeg har bedt mine 3 barn fri er under 5 dager. Så lenge jeg har 5 uker ferie, og skolene også avvikler vinter-og høstferie, så kan jeg ikke se hvordan jeg skulle fått sommerferie til å gå opp, dersom jeg skulle tatt mye ferie utenom skolens ferier.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:48   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg synes det er helt greit. Nå er jeg kanskje preget av å ha en mann som er rammet av de samme reglene. Heldigvis tok jeg meg i det og unngikk å være møteidioten med spørsmål om hva som skjer om man ikke tar hensyn til permisjonsreglene. Det blir i høyden notert som ugyldig fravær og kan brukes dersom elev eller foreldre senere vil klage på mangelfull skolegang.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:51   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kyrkjekrinsen skole har 27 permisjonssøknader hittil i skoleåret (som har vart i 4 uker...)

Heh, vår skole har hatt nærmere 50.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Vegard Ulvang og sølvguttenedirigenten var ute i Morgenbladet før helga og kritiserte innstrammingane i Osloskulen. Eg skjønner ikkje at folk ikkje ser kor dette behovet kjem frå.

Altså, man får fremdeles fri til konkurranser og kulturaktiviteter på "høyt plan". Men ikke treningssamlinger. Det syns jeg i grunn er greit.

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Rektor sa på foreldremøte forrige uke at det ikke var vits å søke fri engang, alle ville få blankt avslag. Så avsluttet hun med at det var helt og fullt på "eget ansvar" man nå tok barna ut av skolen (ugyldig fravær).
Allerede har to elever vært borte på ferie, da på "eget ansvar". Jeg tror ikke de nye reglene vil stoppe folk fra å ta barna ut.

Nei, på vår skole sa de at folk ville få avslag, men det skjer jo ikke noe annet enn at ungene får ugyldig fravær, så de oppfordret folk til å si i fra for det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:54   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Det er ikke noe som heter ugyldig og gyldig fravær lenger, det heter dokumentert eller udokumentert. Får man avslag på permisjonssøknaden, kan man, så vidt jeg har forstått, ta barnet ut av skolen likevel. Hvis man sender en mail til lærer om dette, er jo fraværet dokumentert. Man kan derimot ikke forvente noen form for tilrettelegging fra skolen sin side i forhold til skolearbeid mens man er borte og som noen her var inne på, stiller man svakere hvis man vil klage på manglende oppfølging o.l hvis man med vitende og vilje har trosset skolens råd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:58   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

På skolen vår ble dette innført nå ved skoleoppstart. Det var et eget punkt på begynnelsen på foreldremøtet for alle trinn.
Det ble spesiellt lagt vekt på fridagene ifm julen i år. Første skoledag er 2.januar - som er en torsdag. Det ble oppfordret til at barna møtte de to dagene i uke 1. Vi får nå se hvor mange som møter hos oss...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 19:58   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er ikke noe som heter ugyldig og gyldig fravær lenger, det heter dokumentert eller udokumentert. Får man avslag på permisjonssøknaden, kan man, så vidt jeg har forstått, ta barnet ut av skolen likevel. Hvis man sender en mail til lærer om dette, er jo fraværet dokumentert. Man kan derimot ikke forvente noen form for tilrettelegging fra skolen sin side i forhold til skolearbeid mens man er borte og som noen her var inne på, stiller man svakere hvis man vil klage på manglende oppfølging o.l hvis man med vitende og vilje har trosset skolens råd.

Eg trur poenget med reglementsendringa, i alle fall i Oslo-skulen, dreier seg om akkurat dette. Folk tar ut ungar mot skulens råd og forventer tilrettelegging i ettertid. Dette krev enormt med ressurser og skulane går nå ut med eit motsvar til dette.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:05   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Har virkelig Oslo strengere regler enn ellers? Inntil ti dager og søke til rektor har jo gjeldet i Norge siden 1.1.2000?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:12   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Utifra det jeg har skjønt så har kun lærer i Osloskolen fått lov til å innvilge fri max en dag. Utover det skal det søkes rektor. Forskjellen nå er at det er åpent sagt at alle søknader utover den ene dagen uansett ikke vil bli godkjent av rektor. Alle vil få avslag på søknad om fridager. Hvordan hver enkelt familie tolker det/løser det, er en annen sak..

Sjekket skolesiden nå. : klasselærer hos oss har kun lov til å godkjenne tannlege/legetimer. Ingen hele dager lengre. Alt utover legetimer skal sendes rektor på egen mailadresse.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:15   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg trodde det var slik overalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:19   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Vi har hatt flere tråder om det tidligere, - nye regler for Osloskolen fra dette skoleåret.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no